Erik/Rudolf

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by Harald »

Nå skal det jo sies at erik legger lista for personangrep og trusler lavere enn andre noe jeg selv har merket etter den herlige runden med "harald er den store mobbern på forumet" trådene for lenge sida , med i mine øyne stygge beskyldninger i min retning, etter ting som overhode ikke var så alvordlig som det ble lagt fram til å være..
Utover det vil jeg ikke spekulere i hva som er casen nå, da jeg ikke kjenner saken, og definitivt ikke er en del av problemet.. om noen mener jeg har vært det igjen.. si det GJERNE til meg.. så skal jeg vurdere om jeg skal ta det til meg eller ikke :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by EspenAndre »

LoKi wrote:Kjenner du til detaljene rundt Eriks tilbaketrekking, eller er dette en mening du har gjort deg opp?
Jeg kjenner til det meste som har skjedd på forumet i sånne saker.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by LoKi »

EspenAndre wrote:
LoKi wrote:Kjenner du til detaljene rundt Eriks tilbaketrekking, eller er dette en mening du har gjort deg opp?
Jeg kjenner til det meste som har skjedd på forumet i sånne saker.
Ja, fra moderatorperspektiv så har du jo ikke stort annet å gå på :)
Jeg som suser, glem det.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Brett
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 568
Joined: 27 Aug 2007, 11:35
Medlemsnummer: 668
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by Brett »

Folkens;

Jeg kan ikke se at denne tråden fører noe steds hen i positiv retning, og henstiller til at den stoppes her.

Jeg har ikke fått med meg hva som har startet dette, men jeg skal forsøke å få til en dialog direkte med dem som ser ut til å være i konflikt.

Om ikke forumet etterhvert begynner å dreie seg om MX-5 igjen har vi mislyktes.

Mvh
Sekretær
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by Miatapowers »

Nå er det vel desverre flere så har diskusjoner med erik men han er da med selv da, eg er da selv en av dem som besvarer hans innlegg,, men føler eg aldri har drevet med noe personlig angrep mot han, eg liker hans måte å skrive og fortelle om bilen vår, , eg føler selv det er ett par så driver å angriper meg innimellom også, uten at det skal gå ut over mitt forbruk av forumet.. Men muligt han har godt av en pause, han bruker kanskje for mye tid innpå her..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by biXen »

Vi som modererer har stort sett samtaler med de involverte parter når det er konflikter på forumet, for de som lurer på det. Noen ganger er det ingen utvei at folk blir sure og stikker en stund, vi kan ikke gjøre så mye med det. Jeg synes ihvertfall det er veldig barnslig å drive og gi meg ultimatum osv. Jeg ble møkklei hele greia for å være ærlig, det er en ganske utakknemlig "jobb" å megle i sånt. Men jeg håper han kommer tilbake hvis det var forumkrangler som var grunnen.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by arildh »

biXen wrote: Jeg synes ihvertfall det er veldig barnslig å drive og gi meg ultimatum osv.
Fortell fortell
Subscribed
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by biXen »

Dessverre, har ikke tenkt til å utbrodere om dette. Du får vente på boka :lol:
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by siemens »

men da regner jeg med det blir nye moderatoerer om ikke så lenge da?? (på bakgrunn av det som blir sagt)

Espen: jeg skjønner veldig godt av hva du mener med (det gammle forumet)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Brett
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 568
Joined: 27 Aug 2007, 11:35
Medlemsnummer: 668
Location: Oslo
Status: Offline

Moderatorer / IT hjelpere

Post by Brett »

Nå har klubben basert seg på frivillighet når det gjelder både IT drift og Moderatorer, og folk som Bixen og Espen André skal ha stor takk for innsatsen de har gjort for klubben.

Sånn ten videre "blir" det ikke nye moderatorer. Vi er avhengige av at noen faktisk tar på seg jobben!

Vi kommer i løpet av uka til å utlyse "Stilling" som IT - ansvarlige ( Les tekniske ansvarlige for drift av Nettside og Forum), om vi ikke får noen til å stille på ubetalt basis, må vi vurdere å betale noen. Da får klubbkassa ben å gå på!

Moderator'ene har en mer Sensor preget jobb, og må vurdere hvor mye tid det er realistisk at de kan bruke på dette.

Vi har fremdeles håp om at det skal være mulig å drive klubben videre, og å kunne konsentrere oss om MX-5.

mvh
Sekretær
Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Moderatorer / IT hjelpere

Post by Kjakan »

Jeg synes det er HELT UTROLIG at det kan være så mye dramatikk og krangling på et så utrolig lite forum som dette.
Så få aktive brukere, de fleste fra oslo-regionen, lager storm i et vannglass som en gjeng med homser. Alle de friske diskusjonene har jo vært relatert til MX5, og hvis man ikke tåler motargumenter må man gå i seg selv. Jeg har blitt kalt idiot o.l flere ganger på nettfora opp gjennom årene, men jeg tar ikke en overdose med sovepiller fordet.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by EspenAndre »

For å dra ting litt langt kan man spørre seg om det er den som mobber eller den som blir mobbet, som skal få bestemme hva som er mobbing.
I min oppfatning er litt mobbing korrigerende, men det fungerer kun når man vet hvor streken går...
eller i alle fall ser selv at noen oppfatter det mer voldsomt enn det er ment.

Det mest underlige på dette forum er at de som hevder mest at de er voksen, er de som er det minst..

Det blir på en måte mindre troverdig når man slenger dritt i samme setning som man ønsker å få fram fakta.
(Enkelte brukere er blitt nevnt med negativ undertone i tråder de ikke engang har kommet med innlegg)

Om Erik er så spesiell synes jeg det er rart at ikke alle erter ham på seg
...så min oppfatning utfra det som skjer på forumet er at det ikke er han som er problemet
StianOppistov wrote:eg føler selv det er ett par så driver å angriper meg innimellom også
Har sett dette jeg og, og det gjelder det samme her, en veldig unødvendig måte å skrive på som ødelegger for temaet som diskuteres.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Tonning
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 362
Joined: 14 Oct 2007, 13:01
Medlemsnummer: 676
Location: Skien
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by Tonning »

Kjør en ny strengere linje! Moderatorene gjør en super jobb!

Saklige argumenter, respekt for andre..

At 'bare' Erik klager betyr ikke at det er han som tåler lite, men at han er den som er tøff nok til å stå opp og si ifra.
[o] '03 Volvo XC90 2.5T
[x] '92 Miata 1.6 rød (Kanada-import, 2005)
[x] '92 MX5 1.6 rød (Sveits-import, 2000)
+ andre merker..
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Erik/Rudolf

Post by siemens »

Tonning wrote:Kjør en ny strengere linje! Moderatorene gjør en super jobb!

Saklige argumenter, respekt for andre..

At 'bare' Erik klager betyr ikke at det er han som tåler lite, men at han er den som er tøff nok til å stå opp og si ifra.
Eller at de som blir mobbet, ikke vil/er være med her på forumet lenger.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Locked