Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
svennings
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 20 Oct 2009, 15:14
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by svennings »

Kunne du se den ??
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by Miatapowers »

Ja eg fikk sett den,, men ser ut som din af måler er gåen, ellers så er den ikke koblet rett, den burde levd mer når du ruset opp litt..

Eg vet hva eg ville gjort med slikt sprut.. eg ville kjøpt en megabillig laptop som eg koblet opp med 12v på tenning.. og lagt opp en dobbel din skjerm der hvor steroen er.. da har man mangen gode målere på en skjerm, og kan lett bytte dem ut med en musikk video eller gps program..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by jallatralla »

StianOppistov wrote:Ja eg fikk sett den,, men ser ut som din af måler er gåen, ellers så er den ikke koblet rett, den burde levd mer når du ruset opp litt..

Eg vet hva eg ville gjort med slikt sprut.. eg ville kjøpt en megabillig laptop som eg koblet opp med 12v på tenning.. og lagt opp en dobbel din skjerm der hvor steroen er.. da har man mangen gode målere på en skjerm, og kan lett bytte dem ut med en musikk video eller gps program..
Laptopdisker er sjelden glad i å sitte i bil og humpe avgårde samt ofte skift i fukt og varme - funker noen uker også dør de vanligvis. Billige komponenter pleier også å like store vifter og mye støy. Planen er ikke ille, men skal du ha noe som varer er det nok best å bygge opp en egna boks med gode komponenter, vannkjøling og en SSD disk.

Kunne vært et moro Petter Smart prosjekt da...vet ikke hvor god sensitivity-film er blitt, men kan jo også bygge om en slik skjerm til å bli trykkfølsom for en ikke horribel penge.

Tviler på man lager noe bra for under prisen for et sett med gode instrumenter dog.
2001 1.6 NBFL
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by Miatapowers »

jallatralla wrote:
StianOppistov wrote:Ja eg fikk sett den,, men ser ut som din af måler er gåen, ellers så er den ikke koblet rett, den burde levd mer når du ruset opp litt..

Eg vet hva eg ville gjort med slikt sprut.. eg ville kjøpt en megabillig laptop som eg koblet opp med 12v på tenning.. og lagt opp en dobbel din skjerm der hvor steroen er.. da har man mangen gode målere på en skjerm, og kan lett bytte dem ut med en musikk video eller gps program..
Laptopdisker er sjelden glad i å sitte i bil og humpe avgårde samt ofte skift i fukt og varme - funker noen uker også dør de vanligvis. Billige komponenter pleier også å like store vifter og mye støy. Planen er ikke ille, men skal du ha noe som varer er det nok best å bygge opp en egna boks med gode komponenter, vannkjøling og en SSD disk.

Kunne vært et moro Petter Smart prosjekt da...vet ikke hvor god sensitivity-film er blitt, men kan jo også bygge om en slik skjerm til å bli trykkfølsom for en ikke horribel penge.

Tviler på man lager noe bra for under prisen for et sett med gode instrumenter dog.
Søker man på in car pc, så er det masse billige ting å bygge, fordelen med disse målerne på skjermen, er jo for meg så er litt gammel og er kommet forbi fast`furius tiden, er at man gjerne ikke vil ha målerne hele tiden, og ikke minst man kan tune på inbord skjerm, og ikke måtte dra med laptop for å feilsøke eller tune.. Og man trenger ikke ha den billige laptoppen ved motoroljen, man kan bygge den langt inne under dashet om man ønsker, men ssd disk er nok å foretrekke, men er ikke så ille dyre lengre.. Holder nok med en 40-60gb.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by DrHolm »

Fett!!! :mrgreen:
Hadde vært stort å få sett/høre/prøve :oops: det her.

Min helt. :D
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by Stehu »

DrHolm wrote:Fett!!! :mrgreen:
Hadde vært stort å få sett/høre/prøve :oops: det her.

Min helt. :D
Blir det ikke noe lignende på deg? :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by DrHolm »

Stehu wrote:Blir det ikke noe lignende på deg? :)
Er jo det som er drømmen da. Men er så forbanna treig.. ;) (Sku nesten hatt juling..)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
svennings
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 20 Oct 2009, 15:14
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by svennings »

Bare til info så funker video snutten på side 2 igjen :?:
Grunnen til at jeg kobla opp PC var KUN for å se om A/F var riktig, blir aldri snakk om å ha noe sånt permanent i bilen.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by Miatapowers »

svennings wrote:Bare til info så funker video snutten på side 2 igjen :?:
Grunnen til at jeg kobla opp PC var KUN for å se om A/F var riktig, blir aldri snakk om å ha noe sånt permanent i bilen.
Men din af er ikke riktig, den er fullstendig fastlåst. mistenker en dårlig kontakt, en kompis hadde mye det samme med sin aem bredband, den stod fast på 14,7 uansett, viste seg å vera en kontakt så ikke var riktig..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
svennings
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 20 Oct 2009, 15:14
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by svennings »

Tror du har helt rett Stian!! Prøvde å kalibrere i dag, men ingen respons :( Så enten er LC-1`n død eller så er det en dårlig kontakt en plass. jording kanskje??
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by DanielHovdahl »

Våte drømmen det her! Grommere lyd er det vanskelig å få på en NA.

Nå veit jeg hvem jeg skal kontakte den dagen jeg skal gjennomføre noe slikt! :D

Har du noen tall på hva doningen dytter ut nå?
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by nope-mx5 »

DanielHovdahl wrote:Våte drømmen det her! Grommere lyd er det vanskelig å få på en NA.

Nå veit jeg hvem jeg skal kontakte den dagen jeg skal gjennomføre noe slikt! :D

Har du noen tall på hva doningen dytter ut nå?
IRTB gir veldig lite ekstra effekt :)
er et par i Usa som er hardtrimma med IRTB, syke kammer etc etc etc, og der snakker vi om maks 180rwhp for prisen av glatt 230-250rwhp turbohester ;)
NA trim så kan man som tommelfingerregel si 1000,- pr.hest.
Klart lyden blir sykt rå, men blir jo også veldig fin annonsering til onkel om at ting ikke lenger er heeelt originalt :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by LoKi »

nope-mx5 wrote:Klart lyden blir sykt rå, men blir jo også veldig fin annonsering til onkel om at ting ikke lenger er heeelt originalt :)

-n
...siden TC og SC er så stille mener du? :P
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by nope-mx5 »

LoKi wrote:
nope-mx5 wrote:Klart lyden blir sykt rå, men blir jo også veldig fin annonsering til onkel om at ting ikke lenger er heeelt originalt :)

-n
...siden TC og SC er så stille mener du? :P
Rotrex er meeeeget stillegående f.eks ja.
Er mulig å få til rimelig stillegående turbobygg og.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Post by LoKi »

Alt KAN gjøres.
Men man får sikkert mekka IRTB til å bli stille også om man vil.

Krefter bråker, sånn er det bare :)

Gleder meg til å se dette på et møte, og høre det IRL. Tror ikke youtube helt gir IRTB rettferdighet.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply