Page 2 of 4

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 03:19
by svennings
Har ikke kjørt så veldig mye med bilen etter monteringen, men kjenner stor forskjell i mellomregisteret. Den drar mye bedre i 4. og 5. gir. Var faktisk litt overasket siden svinghjulet bare veier i overkant av 4 kg. Planen var og bytte topp med større ventiler og heftigere kammer, men vet ikke om jeg vil det nå. Desverre har bensin forbruket økt "dramatisk" :shock: Skyldes ikke bare hørebeinet. Men skal snakke med han som monterte ECU`n. Satt også inn en Innovate bredbånds lambda som jo skal kontrollere air/fuel mix`n, men virker som bilen har veldig fet blanding nå??? Antall hester har vel kanskje ikke økt voldsomt, men noen har det nok blitt. Den største gevinsten er torque. For meg er det litt gøy med lyden, har jo vokst opp med dobble 45 Weber gassere :P Lista på ting som er bytta på bilen begynner å bli lang, så må vel snart stoppe: Just. koni/fjærer, harde foringer, EBC/green stuff, baklys, "velte bøyle", seter, ratt, innstrument skiver - hvite, Kalesje, Carbon F1 speil, GarageVary frontspoiler (ikke på bildet), short shift - Work, Radiator - Koyorad, ACT clutch, Fidanza svinghjul - alu, og altså IRTB og MS PnP ECU.
Må bare nevne at jeg har handlet mye fra Miataroadster i USA, og makan til service skal man lete lenge etter. Ble litt revet med her nå, men sånn er det vel. Skal prøve å filme litt og laste opp senere.

Image

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 07:50
by Kolbotn
Ja Bill er en strålende kar å handle fra:)
Så bra ut på bildene, fikk ikke noe mindre lyst til å bare ta en helg i garasjen nå! Hvor holder du til?

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 08:14
by arildh
svennings wrote:Hei!!
Image
Veldig kult. Og skikkelig finish!
Hva gjør du for å filtrere luften ? Eller er det slik du kjører til vanlig ?

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 10:16
by Miatapowers
Ser meget bra ut dette da,, det sies at med irtb så går bensinforbruket opp. men vil tro du skal få det som originalt med riktig tuning av cruice kurver. innovaten justere vel ikke bensinleveransen selv, uten at man setter opp autotuning og velger hva parameter den skal tune seg inn etter, iallefall var link ecu slik.. Har du innovate med eller uten måler, for har du med måler så ser du lett hvor meget bensin du pøser inn..

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 21:18
by svennings
Takk for responsen på denne tråden :D
Ang luftfilter så bruker jeg pipercross "sokke filter", kan fort dra inn uønsket objekter uten disse. Når det gjelder LC -1 har jeg ikke instrument på denne. Hadde vært greit å ha nå. Men må nok ta ut lambda`n og ta en "free air" calibration etter hva jeg kan se i manualen. Men alt dette er helt nytt for meg så tar det rolig. :?

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 01 Sep 2010, 21:26
by Stehu
Ta autotune på kjerra imens du kjører! Du skal bare ha 14.7 i air/fuel verdier ved vanlig cruise!

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 02 Sep 2010, 00:41
by svennings
Har lagt inn programmene på en pc som jeg drar ut i garasjen i morra.Prøver å koble opp for å se om det er noe som jeg skjønner :shock:

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 02 Sep 2010, 17:51
by svennings
Image
Image
Image

Vel - funka ganske greit dette. Kan ihvertfall konstatere at air/fuel er riktig. Holdt seg veldig konstant ved gass pådrag.
Må kanskje bare leve med bensin forbruket :wink: ( Air/fuel er instrument nr 3 nede til høyre).

#272

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 02 Sep 2010, 19:15
by Miatapowers
Ser ikke så ille ut denne airfuel nei, men hvordan er den med pådrag.. er det mulig å tyne litt der kanskje, men hva mener du med forbruk da, alt over 0.9 på mila er mye synest eg..

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 08:31
by arildh
A/F uten belastning sier veldig lite om bensinforbruket ( Jeg antar du ikke testet på veien med den bærbare PC'n din tatt i betraktning ). Unntaket er om sprutet kun er satt opp med RPM og TPS , men da hadde det neppe stått 14.8:1 ved gasspådrag.
Med IRTB er det vel en kombinasjon av RPM og MAP+TPS som er tingen da MAP er litt uforutsigbart over fler spjeld uten plenum.
Skaff deg en bærbar PC og logg A/F under max pådrag i 3-4. gir. Det vil raskt avdekke om du er på den trygge siden.

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 09:10
by Harald
forbruket går i hovedsak kun på tuning. feks alle bmw sine M modeller har jo i praksis irtb oppsett.. 6 spjell etc (på de eldre, 4 på noen, og 8+ på de nye) og de er ikke plaget av noe unormalt forbruk med tanke på at det er store motorer.

ellers. utrolig fett oppsett . "thumbs up" :D

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 11:09
by arildh
Hvor holder du til ? Det hadde vært morro og sett/hørt litt nærmere på denne.

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 12:08
by Vegard
Knall prosjekt, ser meget bra ut!

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 13:55
by svennings
Prøver å legge inn en video snutt nå :?:
http://s899.photobucket.com/albums/ac19 ... RTB-MS.mp4

Re: Fuji Racing IRTB/ Mega squirt PNP ECU

Posted: 03 Sep 2010, 13:58
by jallatralla
Najs lyd! :D