Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Leo91BRG »

Kort versjon:

Bedrøvelige dempere og store utlegg.

Ved kjøp av deler fra utlandet, kan man ende opp med en garanti som er lite verdt.

Etter 6mnd, ca 6500km, er mine "splitter nye" Tociko Illumina kavande ubrukelige. De har heller aldri fungert som de skal, etter hva jeg skjønner nå. Jeg har kun kjørt vanlig inspirert mx5 kjøring på offentlig vei. Hjula mine er fremdeles uten kast, eller andre skader.

Det vil kosta meg ca 7100,00NOK å få tilsendt nytt sett med dempere fra FM, og få det montert på verksted. Av dette vil jeg i beste fall, etter lang tid, få tilbakebetalt 2074,00 NOK, hvis de vil dekkes under garantien. Noe FM langt ifra er sikre på.


Kjøpte i våres nytt understell FM 2,5, til ca 10.000 NOK, med frakt og moms. Gleda meg villt og hemningsløst til å oppgradere de slitne OEM demperne med Eibach fjører.

Jovisst ble det bedre sideveis stivhet med nye sway bars, men angående dempere og fjører var jeg ikke imponert. Virka ikke særlig bedre enn mitt gamle oppsett.

Tenkte først at det muligens var slik det var å kjøre med stive FM fjører på vanlig vei, og kunne takke meg sjæl for å ha kjøpt uten å testa en MX5 med oppsettet først.

Etter som tia gikk, ante jeg mer og mer ugler i mosen, det her kunne umulig være hva folk flest var veldig fornøyd med. Tenkte at det umulig kunne være slik at alle fire demperne jeg hadde fått var blå mandags produkter, hadde også fått installert dem på et seriøst verksted, og tenker at det er begrensa hva som kan gå galt ved bytte av dempere med riktig verktøy, gjort av fagmenn på verksted. Så jeg humpla videre en god stund til.

Heldigvis fikk jeg kryss sjekka med Hauk og Fatboy på svensketuren, tusen takk til dem! Og fikk konstantert at det her var slett ikke slik tockico demperne med Fm fjører skulle være. Jeg angra som en hund på at jeg ikke demonterte hele dritten, og sendte det tilbake etter første kjøretur i april. Hadde det ikke vært for at pæra mi hadde vært så gjennomlyst av hvor bra FM 2,5 skulle være, hadde jeg nok gjort det.
Sånn går det når man ikke tenker sjæl, og, eller er forutintatt:-D

Så enden på visa blir i tre vers:

Har jeg kjørt istykker alle fire Tockio Illumina demperne mine på 6500 km?
Isåfall vil jeg aldri kjøpe dem igjen, da jeg ikke har hatt noen problemer med noen andre biler kjørt i årevis på samme veier, i nogenlunde samme stil.

Har verkstedet gått bananas med luftverkøy under montering, eller andre forslag til ikke korretkt montering?
(jeg kjenner godt mekanikeren, og tviler på det, men det går jo ann å ha et åpent sinn, uten å ha høl i huet i forhold til dette)

Alle fire demperne har fabrikajonsfeil, og servicen/garantien er ikke til veldig stor nytte?
Hadde jeg kjøpt og fått montert f.eks koni her i norge ville det blitt noe dyrere. Men jeg tror ikke det hadde blitt noe problem å fått alt fix ferdig dekket under garantien.





Betraktinger mottas med takk, noen som har inspill i forhold til montering?

FM ser ut å helle til at det er enten feil bruk, eller feil montering. Feil montering kan jeg ikke garantere, men når det gjelder bruk, så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte hvis min relativt forsiktige kjøring over 6500km skal være feil bruk. Og som sagt de var ikke noe å hoppe i taket for fra dag 1. (vel det var faktisk hoppe i hardtopen jeg gjorde..)
Last edited by Leo91BRG on 18 Sep 2010, 03:09, edited 1 time in total.
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Leo91BRG »

Hvis interesse, kan hele korrespondansen med FM leses her:

From: Lars-Erik Olsen
Sent: Saturday, September 11, 2010 7:52 AM
To: Deb McGlynn
Subject: Trouble with Tokico Ilumina, order #58350

Dear Dudes at FM!

Have you had any trouble with these shocks, past year/half a year?

I bougt from you, a FM 2,5 to my NA half a year ago, after reading
and hearing alot of good in the norwegian miata community.

To my surprise, I was not impressed. But had not driven a car
with the set before. And thought I could thank myself for buyin
without trying.

I spoke curiously with people of this, and people kept on sayin fm
2.5 was super, for both track and street.

Ok, I said but then I think something must be wrong with mine
perhaps.

This weekend I eventually got to meet two other guys with NA and fm
2.5.

And they are right their fm 2.5 suspension is great!

And something is seriously wrong with mine we all agreed.

With one hand I'm able to rock it up and down easily, even with
damper set on hardest. Could not do this with Morten and Steins
car even with softer settings. Their fm sets are way older than
mine and abused several times on track. Mine is not.
My car also wiggles a few times after bein pushed. Like a normal
car with broken dampers. All four corners.

Also their suspension "swallows" the bumps very good, mine dont.

I had a prof garage to innstall the set, and everything seems to
be in place.

The dampers and the box they came in looked perfectly undamaged
from transport.
Front and rear are definite correctly mounted. Ride height is correct.
I think it is strange if all my four dampers could be a "blue monday" product?
What do you think?

Hoping for a good solution Best regards, Lars-Erik, Norway.

P.S. Have allready sent this email to Tami Brown, whoom I had contact
with when ordering. Havent heard anything back after 5 full
workin days, so now also contacting you.

If this problem is completely new to you, regarding the shocks, I am
willing to pay for you shipping me a new set asap, so I can mount
it when remounting the one I have. If you think the guarantee will
cover refunding my expenses. If there is also a way to get around paying
the norwegian VAT(25%) again, I am not interested in paying that
twice.

Hoping to hear from you soon, best regards Lars-Erik

On 9/14/10, Bill Cardell <Bill@flyinmiata.com> wrote:
Hi Lars-Erik,
I'm sorry to hear of all the trials and tribulations you have had.
I am at least glad you got to try a properly working 2.5 suspension
to show what you're experiencing is not normal for our kit. Let me
ask you a few questions to see if we can nail this problem down
and fix it.
What size wheels and tires are you running? Tire pressures?
Do you know if the shop tightened the lower control arm bolts and
lower shock mounting bolts with the car on the ground, not up in
the air? If the bolts are tightened while the car is in the air, it
will put huge stress into the rubber bushings, as they will be quite
twisted with the car at rest. If the bolts are tightened with the
wheels on the ground it leaves the bushing in an unstressed
position at normal ride height.
Can you see any oil leaking on any of the shocks?
What is your ride height, front and rear, measured from wheel
center to fender lip?
Let me know these answers and we'll continue from there.

Bill Cardell
TurboDog's Dad
http://www.flyinmiata.com
http://www.fmwestfield.com
Sales 1-800-359-6957
Tech 970-464-5600 Before you call, check out
http://www.flyinmiata.com/FAQ/

On 9/15/10, Lars-Erik Olsen wrote:
Thanks!!

Enkei RPF-1 rims, with 195/50-15 toyo t1r. 32 psi load, have tried
different pressure, problem is still there.

Ride height 34cm all around, perhaps 0.5cm more at rear.

Front springs says front.

Yes, they mounted the sway bars incorrectly at first. I heard a
"clacking" noise from underneath the car and took it straight back,

and they reassembled. Clacking gone.

Have inspected the bushings visually, and for what its worth, they
seem undamaged to me.

When pushing at a corner of the car and lookin at the tokico, it is

very obvious that the tokico is givin the "give". Not any of the
parts around.

When bumpin the car with one hand, Im able to shake the whole car
up,

like a "rag doll". Was not able to do this with Morten and Steinars

na's with older fm2.5

Also my girlfriends mitsubishi spacewagon, with 250k km, and a life
with little care and love, is still impossible to shake like one
can shake up my miata.

It is also hard to feel any real change in the stiffnes, when
adjusting the tokico from 1 to 5. The right front one is perhaps a
bit firmer than the others. Allthough all set on 4.

On 9/15/10, Bill Cardell <Bill@flyinmiata.com> wrote:
That might be interesting. From your description it sure sounds like

bad shocks. I wonder if they could have been messed up on
installation

if the shafts spun when they used an impact on them.


Bill Cardell
TurboDog's Dad
Flyin' Miata
1-800-359-6967 (sales)
970-464-5600 (tech support)
http://www.flyinmiata.com


-----Original Message-----
From: Lars-Erik Olsen
Sent: Wednesday, September 15, 2010 2:35 PM
To: Bill Cardell
Subject: Re: Trouble with Tokico Ilumina, order #58350

Okei!

If so, will there be definite visible marks on the shafts?

Or will I have to trust the guys memory, at the garage, on how he
mounted it??

Will be interesting to know asap, as I will then go and see them
tomorrow. Will also make a videoclip when during daylight.


Sales 1-800-359-6957
Tech 970-464-5600 Before you call, check out
http://www.flyinmiata.com/FAQ/


On 9/15/10, Lars-Erik Olsen wrote:
Thanks for quick reply!

So you mean; the rod could have been spinning, resulting in broken
dampers, and there will be no way to tell if they did it wrong, or not ?

Other than the suspension is not working right.


On 9/15/10, Bill Cardell <Bill@flyinmiata.com> wrote:
Don't know that there would be marks, unless they actually tried to
hold the shaft from spinning with a plier or something. If there are
marks from that, Tokico won't warrantee them and you need to go after

the installer. Keep me posted.


Bill Cardell
TurboDog's Dad
http://www.flyinmiata.com
http://www.fmwestfield.com


-----Original Message-----
From: Lars-Erik Olsen [mailto:jens.o.cornhoolio@gmail.com]
Sent: Wednesday, September 15, 2010 3:08 PM
To: Bill Cardell
Subject: Re: Trouble with Tokico Ilumina, order #58350

A-ha! That means I will probably not get anywhere with this?

Unless there are marks on the rod.

Then I can claim refund from the garage.

If no marks, the garage can claim they mounted it correct, and it must
be manufacture failure, and tociko can claim the opposite.


On 9/15/10, Bill Cardell <Bill@flyinmiata.com> wrote:
All just guessing from here, but if there are marks, I would go after
the garage. The other thing I discovered is the warrantee doesn't apply
outside of the US, but we will deal with that.


Bill Cardell
TurboDog's Dad
http://www.flyinmiata.com
http://www.fmwestfield.com
Sales 1-800-359-6957
Tech 970-464-5600 Before you call, check out
http://www.flyinmiata.com/FAQ/

From: Lars-Erik Olsen
Sent: Friday, September 17, 2010 8:17 AM
To: Bill Cardell
Subject: Re: Trouble with Tokico Ilumina, order #58350

Hi Bill!

Spoke to the garage today.

His diagnosis is broken dampers, all four.

He saw your point, that damper could be damaged in mounting if you clamped the rod, or spun it with airtools.

He was humble and nice, and very certain that they did not clamp, or used airtools on mounting it. Said they use gentle manual tightening, with a "momentstang" (sorry dont know the english word, the torc sensitive device commonly used when tighitning nuts to a certain nm.)
And had mounted heaps of shocks over the years, and could not remember anyone coming back and complain.

But if it turned out something was wrong due too his mounting, he was willing to pay for it.


So I scratch my beard in wonder of what to do.

What do you think the tociko warrant will cover, when they recieve four broken dampers?



For me the expenses will be:

aprox 300 USD to the garage for dismounting/remounting.

aprox 520USD for new tockios
aprox 100USD for shipping
aprox 150 USD VAT

aprox 100USD for shipping the old ones back

aprox 250USD if maybe new 4 wheel alignement is needed.


So even if it turns out that tociko will send back four dampers free on the warranty, I`ll still be 650 USD short, due to "bad luck", even without the 4 wheel alignement. If their, as I guess policy, is only to return a broken item with a good one.

+ the unhappiness of drivin around on bad suspension for six months, bought new to be happy and fininshed.


Could anything else have gone wrong?

Been searching recently for Illuminas on the net, and found a tread that says turnin the stiffnes selector anti clockwise could be bad for the shocks. Have you heard about that? It for sure does not mention that in the user manual, it actually shows turn clockwise to increase, or anticlockwise to decrease stiffnes. I know I have turned them both anti and clockwise during trying to adjust.


Let me know what you think, best regards Lars-Erik


From: Bill Cardell
Sent: Friday, September 17, 2010 12:08 PM
To: 'Lars-Erik Olsen'
Cc: Deb McGlynn
Subject: RE: Trouble with Tokico Ilumina, order #58350

Tokico has been pretty good about covering shocks on the rare times that we need to go to them. I am going to pass you back to Deb, as she handles warrantee and returns. I'm thinking we'll need to get a new set out to you, get yours back and submit them for warrantee and cross our fingers. Deb, you're up.


Bill Cardell
TurboDog's Dad
http://www.flyinmiata.com
http://www.fmwestfield.com
Sales 1-800-359-6957

Hello Lars-Erik:

We can ship a set of four Tokico shocks to you after your credit card has been charged for them and shipping. A commercial invoice will be included marked "warranty replacement". Hopefully the duties won't be as high as you anticipate.

Our supplier will want to know:

1) Are the shocks leaking? no

2) How many miles on shock? ????

3) What year /model is the MAZDA Miata? 1991

4) Does the vehicle have lowering springs? If so, whose springs? Flyin' Miata

After we receive the shocks, they will be sent to our supplier for evaluation. After we have heard from him, we will let you know what has been decided. He may have suggestions regarding installation or use and say they were installed or used incorrectly, or he may issue a credit. It is highly unusual to have all four shocks fail at the same time.

This is not an easy quick fix. Please be patient because this takes a long time.

Flyin' Miata is not responsible for mechanic fees or shipping costs.

Sincerely,
Deb McGlynn
Assistant Office Manager
Flyin' Miata
970-464-5600 ext 14
970-464-4887 fax







Tech 970-464-5600 Before you call, check out http://www.flyinmiata.com/FAQ/



Ok, thanks!

The milage of shocks is aprox. 6500km.

Regarding use, the car has been used only on normal norwegian roads. No track use.
There are for sure some bumps and humps here and there, like any other non highway road. My enkei alloy wheels, which has been on the car since mounting the tocikos, are still in excellent condition and completely round, checked them today at the garage.

My girlfriends 96 mitshubishi spacewagon, have been drivin the same roads for years, about 70.000km, with less care, still stock shocks workin completely fine.

Regarding all four been broken at once, when examinating them closer with the mechaninc today, it is obvious that the rear ones are worse than front.
The rears are completely dead according to him, the front ones better, but still far from good.


Yes, I see the point of not getting shipping covered if one just want to return a perfectly fine item. If it turns out to be manufacture failure, I think it is reasonable that shipping is covered by warranty.




Just checked the shippping, with USPS, and that is more likely 180USD, one way.

So best case scenario I will be left with 340USD of the 520 USD refund from tociko.



Or loose another 180USD,

(on top of the allready 1250 USD to get new ones, with shippping, fitment and probable 4 wheel alignment)

if they decide for any reason to not cover with warranty.


So either way I will loose 1250 USD.
By adding another 180USD shipping the broken ones back, I will probably get back 340USD after a while, for all the husstle and expenses of the whole affair.

That will not even take me from very unhappy to neutral about this suspension situation.



A second option could be that tociko, can come up with a non arguable proof, that they were mounted incorrectly. I asume this is a bit optimistic on my behalf.

But if so, then the garage eventually will cover the cost of shipping, shocks + mounting.



Will have to think of this over the weekend, but at the moment buyin another set of tocikos is not very tempting.
Will also check if there are cheaper shipping options.


Thanks for your time,
best regards Lars-Erik
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Hauk »

Sånt er noe møkk, for å si det mildt. Vanskelig å si "så tidlig" i reklamasjonsfasen hvor mye utlegg du får med dette, men man når jo et punkt der det er like greit å bare kaste inn håndkleet. Men utlegg blir det.

Jeg tror du er den eneste jeg har hørt om som har opplevd dette med FM-kittene. Det skal jo ikke være sånn. Og settet er kick-ass når alt funker.

Det som kanskje er litt dumt her er at du venta såpass lenge med å klage; 6 mnds. Se det fra deres ståsted; det er mange uærlige tullinger der ute som prøver seg, som gjør det vanskelig for vanlige folk med reelle reklamasjons-caser.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by glaibilenmin »

returnerte 2 afco dempere til fm med posten... kosta mej vel rett rundt 5-600kr
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by EspenAndre »

Nå har ikke jeg lest hele meil-korrespondansen..

men burde vel være mulig å få demontert dette, fått fagfolk til å ta en lett syns-sjekk om at de ser ok ut.. (ifht. feilmontering og skader)
sende dem til FM, og få en vurdering av dem..

Om du gjør det, vil de vel forstå at du ikke prøver å lure dem
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by biXen »

At det er noen ekstra kostnader med kjøp fra USA er det liten tvil om, men nå er det faktisk slik at det er veldig mye du ikke får tak i hvis ikke du kjøper det der. Så de yter jo allerede en ekstraservice ved å selge til oss Europeere. Men jeg tror FM er såpass store nå at de ikke har den fleksibiliteten i kundeservicen som mindre aktører i USA har.

Fra deres side av saken så kan de jo ikke akkurat dekke din frakt og mva. osv. uansett. Så dette vil alltid være en risiko som er kjipt om man havner uti det. Jeg synes forøvrig det samme som Espen, det må da gå an å demontere og se på det? Kanskje det kan være en naturlig årsak til problemene.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by EspenAndre »

Jeg hadde noen Low-Pro lykter som var kjøpt hos Moss..
disse begynte å ruste, jeg sendte bilder og fikk tilsendt nye, uten noe kluss.
Beholdt også de gamle...

Tror problemet ditt er blant de sjeldne, men seff. kjipt når det skjer, spes. med såpass mye kroner.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Miatapowers »

Synest det er meget rart 4 stk dempere av slik kvalitet ryker samtidigt,, mulig det er feilmontasje ja, lekker dem olje eller er det innvendig skade.. Er det brukt bumpstops eller er dem knust i bunn av dempern, er det brukt noe støvmansjett på demperne, ellers så slites dem kjappere.. Om det er demperne så er graps, vurder heller å kjøpe nye kyb agx på ebay, der er dem billige og dem er like gode eller bedre..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Leo91BRG »

Tusen takk for tilbakemeldinger!

Nja, det som overasker meg er at frakt fremdeles må dekkes av kjøper, selv om det skulle vist seg å være noe galt med produktet. For ikke snakke om tort og svie, for eventuelt å ha fått og montert et ikke fungerende produkt.

Men som Bixen sier, vi kan jo se på det som ren service at de gidder selge utenlands. Hadde jeg tenkt på det sånn, og ikke som at de burde være happy med flest mulig fornøyde kunder, vil jeg kanskje ikke bestilt fra dem.

Niks har ikke støvbeskyttere bak, ringte tilbake til fm under montering, når ikke original støvbeskytterene passa bak , (uten at det står noe om at "obs du trenger nye annerledes støvbeskyttere hvis du skal bruke våre bumpstops." Ikke alle vet før man har skrudd av at original støvbeskytterne henger er i samme bit som OEM bumpstopsa.) Ikke noe problem sa de, kjør uten støvbeskyttere bak, det gjør de fleste med Tociko og FM sett. Men det står i garanti arket at da dekkes de ikke under garantien? sa jeg. Ikke noe problem gjentok FM skråsikkert, vi har aldri fått en klage i forhold til dette før.

Det kan jo ha noe med saken å gjøre, i og med de bak er desidert mest ubrukelige. Men som sagt, fungerte langt i fra mye bedre enn gamle OEM dempre fra dag 1.

Skal innom verkstedet og høre igjen imorra, om de er 110 prosent sikre på at de er montert forskriftsmessig. Går jo ann å håpe. Jeg og syns jo det spesielt at alle fire ikke fungerer, og var derfor jeg generellt trudde de kun var dårlige greier, men fungerte (dårlig) som de skulle.

Ellers så er det vel ikke så mye som skal kunne gå galt under montering; når alt er fastmontert og sitter som det skal?

Heller for øyblikket til å kjøpe gule koni sport fra forhandler her i norge, jacobs auto supply kunne fikse de på dagen, til en drøy tusenlapp mer enn det vil koste å kjøpe enda et sett til med Tociko fra FM. eller evt bestill KYB på nettet.

KYB og koni er hipp som happ, eller har folket mer tru på en a dem?
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by nope-mx5 »

KYB AGX koster $400 + frakt på ebay.
Funker knall, kjører på de selv.

Om du ikke tør handle fra Usa igjen, så er Koni Sport her hjemme et alternativ, men da ligger det nok raskt på 12-1500 pr.demper.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Leo91BRG
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 129
Joined: 30 Nov 2008, 17:11
Medlemsnummer: 752
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Leo91BRG »

Jepp, vurderer også, ikke justerbare, bilstein fra MX5 Parts
99 MX5
95 Toyota Previa
X 91BRG MX5
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Miatapowers »

Koni har eg bare dårlige erfaringer med, men det er kanskje bare meg,, dem er for slappe i bound, og man stiller bare rebound, med det resultat at om man justerer dem hardt, så jobber bilen seg lengre og lengre ned mot bumpstops på feks vaskebrett veier.. Kyb agx har eg god erfaring med, til og med eibach fjører ble noenlunde duganes med dem, :roll: Kyb agx er ofte rimelig på ebay, har sett pakkepris på rundt 300 usd
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by AJF »

Jeg har gode erfaringer med Koni på min tidligere NA (med HR fjærer) og nå med KYB (med FM fjærer) på min NB.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by Harald »

feil funnet, nye dempere montert :)
nå veksler humøret til leo mellom :evil: og :mrgreen: antar jeg :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Tankekors ang kjøp av deler fra utlandet, tociko,FM2,5

Post by nope-mx5 »

Harald wrote:feil funnet, nye dempere montert :)
nå veksler humøret til leo mellom :evil: og :mrgreen: antar jeg :D
Det er helt korrekt oppfattet :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply