Bilspill

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Bilspill

Post by biXen »

Vi har jo en gående diskusjon på GT5, og har vel diskutert Forza 3 tidligere. Men er også nysgjerrig på om noen har prøvd noe annet i det siste? Da tenker jeg på f.eks. iRacing eller Live for Speed på PC. Mener jeg prøvde iRacing for lenge siden og LFS spilte jeg en del for noen år siden, men iRacing er jo et spill som nå har løpende oppdateringer og er nærmest som MMO å regne. Ser de har MX-5 cup og Mazda Star Racer cup blant annet. Litt nysgjerrig på om noen av realisme freakene har testa. (dog suger alltid slike spill lyd og grafikkmessig bittelitt)

Jeg synes jo personlig at rattet står litt mye stille når jeg kun bruker det til Forza. I Need for speed er liksom håndkontroller tingen, men dæven det er gøy å kjøre Hot Pursuit selv om det er totalt arcade, Mazda RX-8 purkebil er tingen :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by nope-mx5 »

IRacing ser vanvittig bra ut.
Der hender det visstnok at man innimellom får kjøre med prokjørere.
Er visst mange Prodrivers som bruker iracing off-season etc. for å lære seg baner etc.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by jallatralla »

iRacing er sykelig realistisk, men det er dyrt og det er hardcore. Det har tilogmed en egen klagenemd du kan måtte stå til rette for om du lager krøll, ei heller er der AI-førerer (det var ikke det når jeg testa det)...så nesten alt du gjør er øve,øve,øve,øve alene. "Ekte" races foregår på bestemte tidspunkt med practice, qualifying, pre-race og race (du har free sessions og da)...det er det ultimate i bilsimulering, men det er litt det som slår det litt ihjel...det er som du går igjennom alt det kjedelige med baneløp uten å få oppleve nok av moroa, for på slutten av dagen kjører du jo ikke en ekte bil og du er ikke et ekte løp.

Jeg testa bare iRacing minimalt, så ta mine kommentarer med en klype salt. Kult at de har fått MX-5...det gjør jo ting litt interessant! :)

LFS er meget laber grafikk etter dagens standard, fint lite av ekte biler og ingen ekte baner...men det har bra miljø, kjempebra statistikkredskaper og er billig. Stort pluss i boka for folk som lager kule autocross-baner. Jeg er litt biased her for LFS har jeg spillt mye...det har gitt meg noen av mine beste online spillopplevelser tør jeg si...det er ingen jeg kommer på som slår LFS på "close racing"....her kan du ligge i 20 minutter og bytte plass med likemenn nesten bumper-til-bumper uten at man toucher. Det er intenst. Stort pluss for 2-3 skjermsstøtte, så du kan lage deg din egen lille snertne rigg ganske enkelt.

rFactor er ikke så bra simulering som disse, men hadde iallefall et veldig aktivt modmiljø...så du kunne få mye spill for lite penger. Det var dog litt av problemet...community-folk var kanskje mer opptatt av modding og ha de siste tingene installert enn å lage kule løp.

GT Legends vet jeg ikke om er aktivt lenger, men jeg spillte det pågrunn av at de hadde et kjempebra miljø og de arrangerte ukentlig Lotus Cortina/Alfa GTA cup...det må man jo elske.
2001 1.6 NBFL
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by nope-mx5 »

Iracing koster $12 pr.mnd.
Synes ikke det er sååå ille.
Wow etc. Koster vel igrunn mer?

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by jallatralla »

nope-mx5 wrote:Iracing koster $12 pr.mnd.
Synes ikke det er sååå ille.
Wow etc. Koster vel igrunn mer?

-n
Da jeg testa det fikk man 2 (kanskje 3...?) biler og noen få baner for 20 amerikanske riksdalere i månenden, og det ballet fort på seg om man skulle ha mer content. De har vel kuttet prisen litt, men tror fort det blir dyrt nok om du skal opp i de store seriene. Spillet fungerer enkelt sagt slik at du "leier" alt content...dvs baner, biler og lisenser. Skal du ha mer så betaler du mer.

Det er jo ikke dyrt i forhold til mange andre hobbyer, men det er dyrt i forhold til mange andre bilspill.

Jeg kan vel si til slutt: Er man dedikert simulerings-fantast så er det ingenting som slår iRacing...men for meg ble det litt for seriøst. Men det koster jo ikke allverdens å bare prøve det en måned slik jeg gjorde.
2001 1.6 NBFL
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by nope-mx5 »

Jupp, nå får man prøve i 3 mnd for $12.
Bra deal det.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by biXen »

Ikke så verst pris egentlig, men jeg lukta lunta utfra nettsiden at ikke alt innhold er tilgjengelig uten videre, selv om de prøvde å skjule det litt. MX-5en ser ut til å være tilgjengelig tidlig.

Det er noe med at når man først skal legge masse tid i noe så er det kjekt om det er så realistisk som mulig. Istedet for å øve på expert i guitar hero kjøper jeg heller en ekte gitar liksom, men det er ikke så lett når det gjelder racing :) Hadde vært morsomt å prøvd iRacing litt, men har ikke fast plass til rattet, det er litt klatt. Mulig det er noe som bør punges ut for i juletiden nå likevel, hvis man først skal prøve.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by Kolbotn »

Image
Mario kart på Wii...
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by biXen »

Haha, elite klassen.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Hayaku
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 147
Joined: 22 Jun 2010, 21:16
Medlemsnummer: 983
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by Hayaku »

Er ingen stof fan av bilspill på pc, men har fått seriøst panzer-dilla på Trackmania i det siste ("Trackmania Nations Forever" for å være spesifikk, fullstendig gratis spill)

Et totalt urealistisk bilspill hvor man kjører mot andre på nett på ville baner - som man forøvrig kan lage selv med medfølgene track editor. Alle som har prøvd gode gamle "Stunts" i MS-Dos vil kjenne seg hjemme etter kort tid 8)
Man ser motstanderene sine, men man kan ikke kræsje i dem.
Anbefales på det sterkeste, 4.8 millioner registrerte brukere for øyeblikket gjør at det heller aldri er mangel på motstandere. Det hele er også lagt opp som en "ladder", det vil si du får poeng når du vinner over folk som er ranket høyere enn deg selv.

Spillet kan også spilles offline, dog da forsvinner jo mye av moroa.

Test fra Dinside.no http://www.dinside.no/521918/trackmania-nations-forever

Image

http://www.trackmania.com for nedlasting
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by nope-mx5 »

Trackmania er konge :)
Spiller det nesten hver dag, totalt urealistisk og sinnsykt, men steike morro.
Er noen baner der som er så totalt over the top, at man omtrent ler når man kjører :)
Utrolig nok blir det seriøs konkurranse om å knipe de siste hundredelene for å komme en plass høyere opp f.eks :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by Vegard »

Takk for at dere nevnte det, hadde nesten klart å glemme det. Glede seg til primer laptop kommer fra service, da blir track mania igjen!

Elsker de vanvittige banene!

Det er også morsomt når man er 3-4 spille på tur om beste tid, blir gira! :twisted:
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by Vidar »

Finns det ikke noe nyere utgave av Street Rod ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 614
Joined: 17 Apr 2008, 22:24
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by Sevenord »

Memories :)

Image
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Bilspill

Post by nope-mx5 »

Street Rod og Lotus Challenge på Amiga 500 var goodshit :D

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply