Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Bilder og Video fra treff, medlemsmøter osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Vegard »

Clubroadster blei ferdig rett før nyttår med nye kalenderen sin. Løp å kjøp. Den selges til utsalgspris. Treig frakt til Norge koster $7, rask frakt kom opp som $30 for meg. Er dere flere lokale så kan det kanskje lønne seg å samle bestillinga?

Image

Here's the official CR.net 2011 calendar info thread. Everything you could ever want to know about a calendar.


Where do I get them?
http://www.cafepress.com/clubroadster.496923376#


How much are they?
$14.99 each before shipping.


Will they ship to non-US addresses?
Apparently! Cafepress seems to have printing houses all over the world. Some of our UK members have had luck ordering calendars. If you can't get one in your country, take it up with cafepress, NOT with any of the admin staff here at CR.


My calendar was damaged/lost in shipping. WTF?
Again, this is something that you'd ask cafepress about. The CR staff can't do anything about it.


How's the calendar quality? As good as last year?
The quality is maybe better than last year! Cafepress uses a thicker stock of paper. The colors seem more saturated. It really feels great in your hands. The only drawback of cafepress is the coiled wire binding that they use. But with the black bar design we used on the calendars this year, the wires blend in quite nicely.


My calendar didn't print very nice. I only see half the car and half a page of white space. WTF?
As stated above, this is an issue to contact Cafepress about. They are creating and selling the calendar, not ClubRoadster.


Image


Image


Image


Image



Også lufter jeg til slutt, kunne det ikke vært morsomt om vi gjorde dette også. $15 før noe inntekt er lagt til er jo ingenting og kvaliteten skal være bra. Evt en norsk versjon av samme tjeneste?
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by 2re »

Vi har luftet denne ideen internt i Østlandsstyret, uten at det har blitt noe ut av det enda. Jeg har forsåvidt designet en kalender. "Alt" vi trenger er bilder av god nok kvalitet og som vi kan bruke på et produkt vi skal ta betalt for. Og en rimelig og grei trykkeriløsning. Jeg kan designe ferdig, sette inn bildene og sende trykkklare filer hvis det er stor interesse for kalender. :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Fred »

2re wrote:Vi har luftet denne ideen internt i Østlandsstyret, uten at det har blitt noe ut av det enda. Jeg har forsåvidt designet en kalender. "Alt" vi trenger er bilder av god nok kvalitet og som vi kan bruke på et produkt vi skal ta betalt for. Og en rimelig og grei trykkeriløsning. Jeg kan designe ferdig, sette inn bildene og sende trykkklare filer hvis det er stor interesse for kalender. :)
Jeg er veldig intresert. Så lenge 10then blir midtsidepike og 93le får en hedersplass :) fnis
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by biXen »

Bra nok bilder er VANSKELIG.

Men er jo en del forskjellige biler som samles i de store avdelingene på Østlandet, Rogaland og årsturen da. Bare til å få med en dugane fotograf. God ide egentlig.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Vegard »

Det er nå etterhvert blitt mange som tar gode bilder her. Må bare sette et krav for bilde oppløsning, også leverer alle inn sine bilder, lager en tråd i forumet og stemmer over hvilke som skal være med.

Topp 2 NA, Topp 2 NB, Topp 2 NC og resten følger bare hvem som har flest stemmer og kanskje en katogori for beste gruppebilde og beste fra sommertreffet.

Sette en dato for innlevering av bilder i september, stemme over, gå over + klippe til bilder så er kalederene klare til desember og jule handel.
User avatar
twr
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 344
Joined: 06 Sep 2010, 01:56
Medlemsnummer: 880
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by twr »

God idé, og definitivt noe jeg kommer til å kjøpe, selv om jeg ikke akkurat har noe håp om å få med min egen bil... :roll:
-thomas-
'91 Miata 1.6l B-pack
'10 Mazda 6 advance 2.2d stv
You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by biXen »

Vegard wrote:Det er nå etterhvert blitt mange som tar gode bilder her. Må bare sette et krav for bilde oppløsning, også leverer alle inn sine bilder, lager en tråd i forumet og stemmer over hvilke som skal være med.

Topp 2 NA, Topp 2 NB, Topp 2 NC og resten følger bare hvem som har flest stemmer og kanskje en katogori for beste gruppebilde og beste fra sommertreffet.

Sette en dato for innlevering av bilder i september, stemme over, gå over + klippe til bilder så er kalederene klare til desember og jule handel.
Vi har nok litt forskjellig oppfatning av bra bilder da, men så jobber jeg også med en del bilder fra gode fotografer også. Så høyt må det såklart ikke siktes, men bilen trenger ikke være så spesiell om bildet er bra på andre måter.

Er ikke noe must å ha ut en kalender i desember/januar heller. Da får folk stort sett massevis av kalendere uansett. Man kunne hatt en "sesong"-kalender som gikk fra 1. mars til 1. mars f.eks. Har man da terminlister osv. klare så blir den enda mer nyttig.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by 2re »

Det er uten tvil en del folk her inne på forumet som tar ganske oppegående bilder som ville gjort seg godt i vår egen kalender. En slik kalender kan produseres ganske kjapt og for en ganske billig penge. Vi snakker om en produksjonskostnad på ca 25 kr pr stk ved en produksjon på 200 kalendere. Det hele levert etter tre virkedager. Så hvis vi ikke gjør byråkratiet for omfattende kan det gå ganske kjapt.

Enten plukkes bildene ut via en avstemming eller via en jury. Tekniske krav må være størrelse ca A4 og med en oppløsning på 300 dpi. Så skal motivet vurderes etter forskjellige kriterier, for eksempel fototeknisk og kreativitet, og komme ut med en totalvurdering. Det vil jo være naturlig som Vegard sier å prøve å ha en balanse mellom NA-NB-NC og andre mere generelle motiver og gruppebilder.

Så kan man enten; A) hive seg rundt og lage en kalender for i år, eller B) lage en sesongkalender, og kanskje uansett C) planlegge en årskalender eller sesongkalender for neste år?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by DanielHovdahl »

Er med som fotograf jeg! Kan tilogmed lage små filmer fra treffa etterhvert som jeg får utstyret jeg isåfall trenger 8)
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Vegard »

biXen wrote:
Vegard wrote:Det er nå etterhvert blitt mange som tar gode bilder her. Må bare sette et krav for bilde oppløsning, også leverer alle inn sine bilder, lager en tråd i forumet og stemmer over hvilke som skal være med.

Topp 2 NA, Topp 2 NB, Topp 2 NC og resten følger bare hvem som har flest stemmer og kanskje en katogori for beste gruppebilde og beste fra sommertreffet.

Sette en dato for innlevering av bilder i september, stemme over, gå over + klippe til bilder så er kalederene klare til desember og jule handel.
Vi har nok litt forskjellig oppfatning av bra bilder da, men så jobber jeg også med en del bilder fra gode fotografer også. Så høyt må det såklart ikke siktes, men bilen trenger ikke være så spesiell om bildet er bra på andre måter.

Er ikke noe must å ha ut en kalender i desember/januar heller. Da får folk stort sett massevis av kalendere uansett. Man kunne hatt en "sesong"-kalender som gikk fra 1. mars til 1. mars f.eks. Har man da terminlister osv. klare så blir den enda mer nyttig.
Blir jo en kalender for entusiatster etc, så bilen har mye å si mener nå jeg, bildet lige så men trenger ikke proff fotograf og perfekte bilder er nå min mening. ($$$)

Sesong kalender kan være kjekt.

Og heller stemme avgivning fritt i forumet, enn jury.
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Fatboy »

Mulig det er bare jeg, men hva skal jeg egentlig med en kalender når jeg allerede har sett (og stemt på) alle bildene?

Da heller la en liten gruppe mennesker samles og lage en kalender basert på de beste bidragene som kommer inn, både via mail og forum.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by biXen »

Fatboy wrote:Mulig det er bare jeg, men hva skal jeg egentlig med en kalender når jeg allerede har sett (og stemt på) alle bildene?

Da heller la en liten gruppe mennesker samles og lage en kalender basert på de beste bidragene som kommer inn, både via mail og forum.
Folk ser da fremdeles på fine bilder om de har sett dem før?! Men da må det være noe mer enn automodus på speilrefleksen på en hvilken som helst location på en hvilken som helst dag.

Det er jo fritt frem for noen å lage en kalender på Cafepress e.l. når som helst. Og det er heller ikke vondt ment når jeg sier mesteparten av bildene ikke er bra nok, for det er ikke mine heller, men det har vært lite å velge i basert på tråder, konkurranser og tidligere. Noen ja, men man bør ha enten bra foto med god lokasjon / god bil eller ok foto med god bil og lokasjon. Det er vanskeligere enn man skulle tro.

Men man kunne jo prøvd å samle noe til f.eks. 1. mars e.l. og hatt en sesong kalender og økt ambisjoner for neste kalender. Men det er nå bare synsing uansett. Hørtes ut som 2re har god pris lina opp ihvertfall :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by Vegard »

Tenkte på kalender fra 2012 altså, så de som vil har god tid til å øve + ta bilder + finne gode plasseringer.

fatboy, ser ikke helt poenget ditt, ser da på bilder om man har sett det før. Bedre at flertallet bestemmer enn et lite panel.
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by 2re »

Det å planlegge fotografering for sesongen som kommer, med tanke på neste års kalender, er en glimrende idé uansett. Det kan jo bli en hyggelig tradisjon med litt prestisje/honnør hvis ens bilde blir utvalgt til årets kalender :)

Kan se poenget til Fatboy. Vanligvis når man får en kalender er det jo en deilig overraskelse å åpne og bla i den. Men, det går jo an og gjøre det annerledes også. Hvis medlemmene ønsker å velge bildene selv kan det gjøres sånn.

Så kan man evt ta en kjapp løsning med sesongkalender. Her kommer en annen faktor inn i bildet, og det er at nok ikke får lagt inn så mange hendelser da disse ofte endres eller tilkommer på noen ukers varsel. Så det kan ikke bli så mye mer enn en vanlig kalender... :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Mx-5/Miata kalender! (clubroadster)

Post by LoKi »

Vi kan jo starte med å lage wallpapers og/eller kalenderwallpapers?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply