Er dette noe å kjøpe?
Posted: 28 Aug 2004, 10:17
by tness
Denne bilen var nevnt i en annen tråd, men tar den opp her, pga. lav respons.
Dette er en Miata NA modell.
AutoDb.no er tydeligvis nede, men kommer vel opp igjen vil jeg tro.
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=509122
35000,- + reg(toll) på ca. 17000kr.
Raskt regna blir det 52000kr.
Har ringt på denne bilen, og den virker for såvidt intresant. Men den er gått over 300 tusen, prisen han skulle ha var 28 tusen pluss fortolling på 17 tusen. altså 45 tusen. Er dette noe å kjøpe?
Matt i lakken, og el. vinduene funker ikke.
Hvis det er noen i Oslo som kunne ha tatt en kikk på bilen, og sagt sin mening?
Setene var slitt, fikk noen bilder som jeg legger opp her
http://home.no.net/tness/bakhs.JPG
http://home.no.net/tness/bakvs.JPG
http://home.no.net/tness/chassisno.JPG
http://home.no.net/tness/fronths.JPG
http://home.no.net/tness/motor.JPG
http://home.no.net/tness/interior.JPG
--------
Slenger på en bil til
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=0&rub=2
Har ingen muligheter å se bilen, men kan sikkert få denne for 70 tusen.
Er det noen som kjenner til denne bilen, import i 97 fra tyskland.
_________________
Mazda Mx-5, 99, Racing Green Mica
Medlem nr. 358
Posted: 28 Aug 2004, 14:54
by kodvaag
Gamle Mazdaer kan trille mange kilometer, men etter 300 000 km er det gjerne tydelige bruksspor på det meste.
brg/tan er bra, men er det bra når pølsa midt på dashbordet er "faded" av sollyset, er det bra når setene er så slitte at man har satt på teddybjørnpels?
Fikser du den for 10 000 kr så har du fremdeles en sliten bil.
Kjøper du denne:
http://www.mobile.de/SIDiqWe..DX0XoxuMw ... 523&top=9&
og henter den selv og betaler 20000,- i toll så får du en lav kilometer MX-5 som garantert gir deg nybilfølelse i mange år, og virker problemfritt i mange kilometer.
Jeg ville heller hatt en som ny vanlig rød med svart stoff enn en utslitt LE.
Denne bilen kommer deg på 60 000 NOK ferdig registrert. Og den er helt som ny. Mange sånne biler i Tyskland som har vært "nr 3 bil" og er kjørt veldig lite kilometer.
Jeg kan godt ha en sliten brg/tan men da må det være så billig at det er verdt det. Du har ikke glede av den fine fargen på skinnsetene når bilen kanskje gir deg tekniske problemer.
(Ja, jeg vet at mx5 kan gå mange km, man slitt er slitt og nytt er nytt)
Bare min mening altså...
Bjørn
Posted: 28 Aug 2004, 19:14
by m1chael
Hadde ikke vært i tvil. Hadde jeg ikke kjøpt meg ny bil, så hadde jeg nok løpt ned til Tyskland for å hende denne. Var samme felgene som jeg hadde på min gamle..hehe
Posted: 28 Aug 2004, 20:42
by tness
kodwaag, hvor fant du prisen?
Den bilen så jo helt genial ut.
Hvordan i heite kommer jeg meg til tyskland.
Er i Bodø.
Posted: 29 Aug 2004, 13:04
by kodvaag
Det er bare å kjøre slik:
Time Km Instruction For Toward
Summary: 2256,1 kilometres (3 days, 7 hours, 17 minutes)
DAY 1
09:00 0,0 Depart Bodø on 80 (East) 59,9 km
10:02 59,9 Continue (East) on E6 442,4 km
17:00 502,3 End of day
DAY 2
09:00 502,3 Stay on E6 197,8 km
11:55 700,1 *Toll road* Stay on E6 (West) 1,2 km
11:56 701,2 Stay on E6 (West) 23,0 km
12:17 724,2 Bear RIGHT (West) onto 735 [E6] 0,6 km
12:18 724,8 At Melhus, continue (South) on E6 75,4 km
13:26 800,2 Turn LEFT (East) onto 3 228,0 km
17:00 1028,2 End of day
DAY 3
09:00 1028,2 Stay on 3 31,5 km
09:29 1059,7 Turn RIGHT (West) onto 25 [3] 10,8 km
09:39 1070,5 Turn LEFT (South) onto 3 19,5 km
09:57 1090,0 Turn LEFT (East) onto E6 104,4 km
11:01 1194,4 At Grefsen, bear RIGHT (North-West) onto Ring 3 1,9 km
11:04 1196,3 Turn LEFT (West) onto 4 2,3 km
11:07 1198,6 Turn RIGHT (West) onto Ring 2 [Christian Michelsen gate] 4,8 km
11:15 1203,4 Bear RIGHT (West) onto E18 126,0 km
12:53 1329,4 Turn LEFT (South) onto 303 2,0 km
12:56 1331,4 Turn RIGHT (West) onto Local road(s) 0,4 km
12:58 1331,8 *Check timetable* Take Skagen-Larvik (South)
15:59 1331,8 Entering Denmark
15:59 1331,8 Take Rødspættevej (North-West) 0,2 km
16:00 1332,0 Turn LEFT (West) onto Vestre Strandvej 0,1 km
16:01 1332,2 Turn RIGHT (North-West) onto Sanct Clemens Vej 0,2 km
16:01 1332,4 Bear LEFT (North-West) onto Trindelvej 0,4 km
16:03 1332,7 Turn LEFT (West) onto 40 [CHR D X S Vej] 18,6 km
16:22 1351,3 At roundabout, take the SECOND exit 30 m
16:22 1351,3 Exit roundabout onto 40 [Skagensvej] 14,9 km
16:37 1366,2 At roundabout, take the SECOND exit 40 m
16:37 1366,3 Exit roundabout onto 40 [Skagensvej] 3,5 km
16:40 1369,8 At roundabout, take the SECOND exit 30 m
16:40 1369,8 Exit roundabout onto 40 [Skagensvej] 1,8 km
16:43 1371,7 Continue (South) on E45 [Gammel Torv] 21,5 km
17:00 1393,2 End of day
DAY 4
09:00 1393,2 Stay on E45 [Ålborgvej] 234,2 km
11:02 1627,4 Bear RIGHT (South) onto Ramp 0,6 km E45 / E20 / Kolding / Esbjerg
11:02 1627,9 Continue (South) on E45 7,1 km
11:06 1635,0 Continue (West) on Ramp 0,4 km
11:06 1635,4 Continue (West) on E20 [E45] 6,3 km
11:09 1641,7 At E20 Exit 64, continue (South) on E45 83,2 km
11:50 1724,9 Entering Germany
11:50 1724,9 Bear RIGHT (South) onto A7 [E45] 170,8 km
13:15 1895,8 Continue (South-East) on Autobahndreieck Hamburg-Südwest [33] 0,9 km A261 / Bremen / Tötensen
13:16 1896,6 Continue (South) on A261 7,9 km
13:20 1904,5 Continue (South-West) on Buchholzer Dreieck [4] 1,1 km A1 / Osnabrück / Bremen / Rade
13:21 1905,6 Continue (West) on A1 [E22] 249,7 km
15:25 2155,3 Continue (South) on Autobahnkreuz Münster-Süd [78] 0,2 km B51A / A43 / Münster-Süd / Recklinghausen / Dülmen
15:25 2155,4 Stay on Autobahnkreuz Münster-Süd (South) 0,7 km A43 / Recklinghausen / Dülmen
15:25 2156,1 Bear RIGHT (West) onto A43 59,6 km
15:55 2215,8 Bear RIGHT (South) onto Autobahnkreuz Herne [14] 0,2 km A42 / Dortmund / Herne / Duisburg / Gelsenkirchen
15:55 2216,0 Stay on Autobahnkreuz Herne (South) 0,1 km A42 / Duisburg / Gelsenkirchen
15:55 2216,2 Bear RIGHT (West) onto A42 [Emscherschnellweg] 31,5 km
16:11 2247,7 Bear RIGHT (West) onto Autobahnkreuz Duisburg-Nord [6] 0,1 km A59 / Duisburg / Dinslaken
16:11 2247,8 Stay on Autobahnkreuz Duisburg-Nord (West) 0,6 km A59 / Duisburg
16:12 2248,4 Bear RIGHT (South) onto A59 [Nord-Süd-Straße] 6,2 km
16:15 2254,6 Bear RIGHT (South-West) onto Anschlussstelle Duisburg-Zentrum [11] 0,2 km Duisburg-Zentrum / Duisburg-Neudorf
16:15 2254,8 Turn RIGHT (North-West) onto Mercatorstraße 0,3 km Duisburg-Zentrum
16:15 2255,1 Turn LEFT (West) onto Portsmouthplatz 20 m
16:15 2255,1 Continue (West) on Friedrich-Wilhelm-Straße 0,7 km
16:16 2255,9 Bear RIGHT (North) onto Friedrich-Wilhelm-Platz 80 m
16:17 2256,0 Turn RIGHT (East) onto Untermauerstraße 0,1 km
16:17 2256,1 Arrive Duisburg
SUMMARY
Driving distance: 2256,1 kilometres
Trip duration: 3 days, 7 hours, 17 minutes
Driving time: 28 hours, 16 minutes
For å finne pris så står jo den i annonsen...
4000 Euro ganger 8,4 pluss norsk mva og engangsavgift. (Ca 33600 pluss 22000 til sammen blir det 53600 Norske kroner)
Posted: 29 Aug 2004, 14:14
by m1chael
kommer fram til denne prisen jeg:
Resultat
Bilens nettopris: 33 456 (
www.xe.com i går kveld)
+ MVA (24%): 8 029
+ Vrakpant: 1 300
+ Engangsavgift (se tabell under for detaljer) 74 200
- Bruksfradrag (73%): 54 166
= Total kostnad inkl. kjøp av bil: 62 820
Engangsavgift
Vektavgift:
986 Kg * 34,00 = 33 524
Sum: 33 524
Volumavgift:
1 200 cm3 * 10,04 = 12 048
400 cm3 * 26,28 = 10 512
Sum: 22 560
Effektavgift:
65 KW * 131,33 = 8 536
20 KW * 479,00 = 9 580
Sum: 18 116
Mens en kompis som jobber med import kom fram til ca 68.000 med hans kalkulator
Posted: 29 Aug 2004, 14:45
by Vidar
med tollvesnet sin kalkulator for import av brukt bil kom jeg frem til 26925 kroner i avgifter. Så kommer bensinpenger for 700 mil
Posted: 29 Aug 2004, 20:04
by tness
Den bilen ser veldig bra ut.
Men det er vel en sjanse og ta egentlig, Km kan være fuska med.
Men vurderer sterkt og dra nedover.
Posted: 29 Aug 2004, 20:10
by Vidar
Km. er nok veilledende ja.
tness wrote:Den bilen ser veldig bra ut.
Men det er vel en sjanse og ta egentlig, Km kan være fuska med.
Men vurderer sterkt og dra nedover.