Page 1 of 6
godkjennings papirer turbo
Posted: 30 Aug 2004, 22:39
by edw
Vet at dette har hvert oppe før... meg selv bl.annet har spurt etter dette.
Bare lurte på om kanskje det er noen som visste noe om hvor ellers jeg kan få tak i dette? BBR? hva slags papirer skal jeg spørre etter, og hvem kunne jeg spurt?
Får jeg tak i noe som helst så kan jeg jo sende det til noen her som kunne lakt de ut...
Klønete skrevet?? dere skjønner sikkert hva jeg mener

Posted: 31 Aug 2004, 00:12
by HF-mx5T
dette må vi gå sammen og finne ut av, har litt lyst å godkjenne min med turbo jeg også..
Posted: 31 Aug 2004, 11:19
by HansT
HF-mx5T wrote:dette må vi gå sammen og finne ut av, har litt lyst å godkjenne min med turbo jeg også..
En av dere bør ta kontakt med Tormod som har en godkjent 1990 FMII til salgs her under "selges" på forumet. Han har oppgitt mobiltelefon i annonsen.
Han fikk den godkjent med papirer han fikk tilsendt fra Mazda i England. Bilen ble godkjent UTEN noen som helst modifikasjoner på understell, bremser etc. Hvis han fortsatt har papirene, eller evt. kanskje det Biltilsyn som godkjente bilen hans har kopier, så kanskje vi også kunne fått en kopi som vi kunne lagt ut her under "Nedlastinger".
Posted: 31 Aug 2004, 11:35
by Dalton
En jeg kjenner som har trimmet bilen, sier at det kan være greit å ha en dialog med biltilsynet helt fra start fasen, og fortelle dem hva en planlegger osv. De er lettere å ha med å gjøre når de føler de har vært med helt fra starten. Dette gjelder kanskje spesielt hvis det er store trimming prosjekter det er snakk om.....
Posted: 31 Aug 2004, 16:25
by edw
var og snakket med dem i dag... fikk intrykk av at det langt i fra skulle være noen umulighet og få bilen godkjent med turbo, men hvis det fantes noen papirer, så hadde dette gjort ting litt enklere.
Jeg nevnte BBR utgaven, og han mente jeg burde prøve og få tak i papirer på den....
Har prøvd og kontakte han, tror i hvertfall det er riktig person (Tormodk), på pm, men det har ikke hvert helt vellykket...
Posted: 31 Aug 2004, 16:37
by HansT
Tror ikke han er så ofte på forumet for tiden. Men han har jo oppgitt telefon-nummeret sitt i annonsen under "Selges"..!
Nummer: 99578337
Posted: 31 Aug 2004, 21:02
by edw
nå har jeg sendt en mail til :
http://www.bbrgti.com hvor jeg spør etter TÜV papirer eller no lignende, så får vi se hva de sier...
Posted: 31 Aug 2004, 22:14
by Silverboy
Posted: 31 Aug 2004, 22:35
by edw
hehe ja kanskje jeg hadde ventet selv med og gi i fra meg papirer... særlig når man har det som et salgsargument.....
Posted: 01 Sep 2004, 18:21
by edw
Ja da har jeg fått svar fra BBR, ikke særlig oppløftende egentlig...... skjønte de i det hele tatt hva jeg spurte om???
"HI but sorry no can do, we stopped supplying our Turbo kit years ago and
everything to do with it was scrapped..!
Regards BBR."
Noen forslag på hvor man da kunne henvendt seg??????
Posted: 01 Sep 2004, 21:48
by HansT
edw wrote:Noen forslag på hvor man da kunne henvendt seg??????
Hvis ikke du (som nevnt tidligere) får tak i papirene via Tormod, så vil jeg tro at Mazda i England har disse. Jeg mener å huske at det var der Tormod fikk sine, og ikke fra BBR.
Posted: 01 Sep 2004, 22:47
by edw
ok... mazda i england. Tormod har flyttet litt og sånn ettersom jeg forstod, så det og grave frem noen papirer ville sikkert hvert et evighetsprosjekt...
Posted: 02 Sep 2004, 11:13
by Tormodk
Okei. Jeg får bryte inn her

Det er riktig at godkjenningspapirene er et salgsargument, men fakta er at mine originaler ligger på et fanden så utigjengelig sted. Og med det mener jeg at de
kan ligge på ett av 3 loft, men sannsynligvis har hver og en av dere allerede brukt papirene til personlig hygiene etter dobesøk

. Nettopp - resirkulert etter 2 X flytteryddinger.
Kopiene ligger vel i arkivet til biltilsynet enda, og for ordens skyld: det var en

jobb å grave frem alt fra tekniske data på BBR - Mx-5ern, utslippsdokumentasjon fra TUV og California samt uttalelser fra Mazda Norge. I tillegg kommer personlige kontakter - comprende? Enhver skjønner at det å få godkjent en bil i Norge med godt over dobling av effekten ikke akkurat er venstrehåndsarbeid.
Forresten kjørte vi godkjenningen på drøye 150 rwhp; ikke stort mer enn en frisk Greddy

- Noe som gjorde det mulig.
Så til alle som ønsker å gå den harde vei: Lykke til!
Og til dere andre: det er en godkjent en til salgs...
Tormod
Posted: 22 Sep 2004, 21:40
by edw
Ok nå har jeg sendt mang en e-post til bbr-gti som de heter nå, men har ikke fått noe fornuftig ut av dem...
Tenkte jeg skulle sende et vanlig brev, der jeg forklarte situasjonen med godkjenning av biler i norge osv... at det papiret eller en bekreftelse på at bbr-turbon var godkjent samt bekreftelser på alle fakta...
Men jeg er ikke så veldig rå i Engelsk, så det jeg lurte på var om kanskje noen av dere ville påta dere og formulere et brev, så kan eventuellt jeg sende det. Så kan jeg ta kopi av eventuelle papirer, og sende til de som er interresert.
Posted: 10 Oct 2004, 00:18
by HF-mx5T
noen her som har HKS turbo kit? hvis det stemmer at de er tüv godkjente på 1.8 liter så har jeg lyst å se de papira, eventuellt høre med min lokale trafikkstasjon hva de sier om jeg har det papiret, men ikke identisk oppsett. om de klarer å se forbi papiret og se at det er effekten som har noe å si ?
har virkelig lyst å godkjenne turbo i bilen etterhvert for å slippe ubehageligheter om noe skulle skje osv