Mini cooper clubman

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by Kolbotn »

Jeg kan bekrefte det Nope sier iallefall:)
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by motorhead »

I gamle dager stappa folk ei VW Boble full av familie, pikk pakk, og annet rask, og reiste på ferie. Jeg har selv vært på Vestlandsferie med moder`n og fader`n pluss to eldre søsken. Jeg lå oppi "brønnen" over motoren. Mulig det har prega meg litt i ettertid... :wink:
Ei venninne av meg er gift og bor i Paris. Gubben kjører Clubman, og hu kjører Smart. De har to unger.

Jeg skjønner det er lettvindt og greit med stor bil, men det går an å kjøre noe annet enn de typiske familiebilene hvis man er litt kreativ og tenker litt utypisk norsk.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by LoKi »

Back then it wasn't a choice, it was a lack of options ;)

Jeg irriterer meg over at jeg må sette handleposene i baksetet, og at det er så tungt å komme til dem. Med verdens minste subkasse er det plass til kun 2 handleposer i bagasjerommet, og da må resten i baksetet.
Vi lever i en litt annen tid, men ja, med litt kreativitet, så går det meste.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by nope-mx5 »

motorhead wrote:I gamle dager stappa folk ei VW Boble full av familie, pikk pakk, og annet rask, og reiste på ferie. Jeg har selv vært på Vestlandsferie med moder`n og fader`n pluss to eldre søsken. Jeg lå oppi "brønnen" over motoren. Mulig det har prega meg litt i ettertid... :wink:
Ei venninne av meg er gift og bor i Paris. Gubben kjører Clubman, og hu kjører Smart. De har to unger.

Jeg skjønner det er lettvindt og greit med stor bil, men det går an å kjøre noe annet enn de typiske familiebilene hvis man er litt kreativ og tenker litt utypisk norsk.
Har du noengang kjørt bil i Paris, og prøvd parkere en normalt stor familiebil der? :)
Samme som i Roma (der har jeg kjørt), der har man liten bil av nødvendighet, ikke fordi man synes det er helt topp :)
Er en grunn til at folk gjerne kjører små biler som er så billige som mulig der.
Er det ikke plass til å parkere, så blir det gjerne plass når man dytter litt, hehe :)
Da er det kjipt å ha stor fin dyr bil, og komme tilbake til småbulker over hele bilen.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by Miatapowers »

motorhead wrote:I gamle dager stappa folk ei VW Boble full av familie, pikk pakk, og annet rask, og reiste på ferie. Jeg har selv vært på Vestlandsferie med moder`n og fader`n pluss to eldre søsken. Jeg lå oppi "brønnen" over motoren. Mulig det har prega meg litt i ettertid... :wink:
Ei venninne av meg er gift og bor i Paris. Gubben kjører Clubman, og hu kjører Smart. De har to unger.

Jeg skjønner det er lettvindt og greit med stor bil, men det går an å kjøre noe annet enn de typiske familiebilene hvis man er litt kreativ og tenker litt utypisk norsk.
Nå vokste eg selv opp med små opel kadett og den slags biler, og vi fikk det til vi også, ferie til sørlandet og til sverige, med telt og soveposer og alt slags pikk pakk.. så eg tror det skal gå med en mini clubman også ja.. Den er nok større enn en kadett. og eg har da bare 2 unger og ikke 3 søsken som vi var da..
Spørsmålet er om vi ikke er blitt moderne og nitriste vi også og vil ha det såre enkelt,.. Mor mi fortsatte jo å få barn etter vi andre valgte å ikke vera med, så da hadde ho en nissan cherry med 2 stk barn der også, barneseter og alt man måtte ha i dem moderne tidene så fulgte etter vi første vokste opp.. Det handler vel mer om å pakke riktig..
eg fikk da med meg ett stort telt og stor bag i min mx5 når meg og fruen var på ferie også.. pluss 4 brett brus og 2 brett øl på vei hjem ifra sverige, pluss 4 flasker vodka vi kjøpte i danmark.. Dem gjemte vi forøvrig inni dørene fremme.. :roll:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by motorhead »

Joa.. Jeg er klar over at vi lever i en annen tid, og at man ikke hadde noe valg i gamle dager. Etter en rekke Bobler, kjøpte fader`n en Audi 100. Det var jo et slagskip mot slutten av 70-tallet. Men er vel knapt større enn en dagens A3 innvendig.
Er også klar over parkeringsproblematikken i Paris. Har tross alt vært på besøk hod nevnte familie, og selv sett hvordan det bulkes og dyttes for å få plass.
Jeg påstår ikke at Clubman er verdens beste familiebil. Mitt poeng er at man ikke trenger å kjøpe Touran og den slags hvis man absolutt ikke vil. Med fornuftig pakking og instilling, går det meste.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by Miatapowers »

Nå fant eg ut at dem faktisk har en clubman på lokale bruktbilforhandler bare en mil unna.. :shock: Mulig eg tar med fruen å titter i morgen da,, bare for morro skyld.. :D blir nok ikke noe handel, men er lovt å drømme om noe annet enn a4/a6 liv.. Passat er det liksom heller ikke manko på i bygda mi, Hadde det ikke vert for eg har senket min, så hadde eg måtte lete innimellom på parkeringen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by Miatapowers »

Eg har nå vert å tittet på en rød clubman med sort tak, og joa bilen er meget cool, coupeen er faktisk stor nok til oss, men bagasjerommet blir så alt for lite nå når vi trenger en vogn til minsten, mulig vi kan klare oss med en sportstrille og muligens ha en takboks til langturer.. Men begynner å forstå at det ikke blir lett nei.. Men alt går om man vil da, er bare snakk om å ofre seg litt.. stor nok til handling og småturer..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
AOB
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 597
Joined: 11 Jun 2006, 02:00
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by AOB »

Kjører for tiden en Touran og synes den er helt topp! 1,9 Tdi går bedre enn de fleste Stock mx5 også! :D
Der sitter man godt og jeg synes faktisk bilen er litt kul på sin måte! 8)
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Mini cooper clubman

Post by Miatapowers »

AOB wrote:Kjører for tiden en Touran og synes den er helt topp! 1,9 Tdi går bedre enn de fleste Stock mx5 også! :D
Der sitter man godt og jeg synes faktisk bilen er litt kul på sin måte! 8)
Nå går passaten min også bedre enn mx-5en min da, men morro måles ikke alltid i hk og effekt,, :D passaten er også mer morro på vinterføre, (4x4)
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply