Page 1 of 2
chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 12:14
by Miatapowers
Hei sliter med ett felg valg,, eg liker beverly veldig godt, og den har vel chaparral champangne, noe eg også kunne tenkt meg, men så er det også rota rb da, som leveres i gold, den kan fåes i 8" bredde og litt mer valgfrie innpress,
Så hva ville folket her inne valgt.. Eg sliter å bli enig med meg selv, så eg vil gjerne høre hva folket her inne mener er rett felg for meg,, Fortell gjerne hvorfor du mener ditt valg er best..
Rota rb
Chaparral champagne

Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 12:57
by Mx5 Bippe
Holder en knapp på Rota rb, syntes den passer veldig fint til denne biltypen

Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 14:17
by LoKi
Hadde nok valgt RB om igjen jeg også.
Nå vet ikke vekta på Chappisene, men RB har liksom alt:
Lav vekt, og bredt utvalg av farge, innpress og bredde.
Hvordan er prisen på RB kontra Chappis?
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 14:18
by Hauk
De er ganske like, og ingen av dem er "feil". Jeg hadde gått for Rota RB pga, som du sier, mer valg i bredde og innpress. Blir litt tøffere stuk med 8"-felger. Samt jeg er i en merkelig fase hvor jeg synes blankpolert kant er koolt. Kanskje fordi jeg aldri har hatt det før, men det går sikkert over.
På en annen side så er jo Rotaene "knock-offs" mens Chaparral er "the real thing"... hvis du bryr deg om slikt.
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 14:40
by petterbw
er mer kant på rota rb

Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 14:59
by Vegard
Hvis en av de to, så stemmer jeg for chaparell, penere bananer hvis du skjønner hva jeg mener.
Ellers ville jeg heller gått for Konig Wideopen. Sjekk goodwin racing for bilder etc.
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 15:08
by Kolbotn
Er enig med Vegard at bananene er finere på chaparall felgene, men Rb'ene vinner på valgmuligheter... hadde mann fått rota rb-r i 15 så hadde det vært genialt.
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 17:58
by Hayaku
Finnes en del flere minilite kopier enn rota og chap. Panasport og Smoor har vel også noen ganske greie bananhjul, og det finnes sikkert fler.
Om du er på utkikk etter nye hjul kan denne tråden være verdt en titt
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... on-a-miata
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 20:17
by Miatapowers
Ser nesten ut til at eg må velge rota rb her, eg så trodde dem var oppbrukt,, men da er neste spørsmål, hva innpress og hva bredde ville folket ha valgt..
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 20:22
by nope-mx5
StianOppistov wrote:Ser nesten ut til at eg må velge rota rb her, eg så trodde dem var oppbrukt,, men da er neste spørsmål, hva innpress og hva bredde ville folket ha valgt..
Om Rota RB skal se _bra_ ut, så snakker vi vel lavest mulig offset.
0 eller 4 er vel laveste man får der i gården.
-n
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 20:50
by Miatapowers
nope-mx5 wrote:StianOppistov wrote:Ser nesten ut til at eg må velge rota rb her, eg så trodde dem var oppbrukt,, men da er neste spørsmål, hva innpress og hva bredde ville folket ha valgt..
Om Rota RB skal se _bra_ ut, så snakker vi vel lavest mulig offset.
0 eller 4 er vel laveste man får der i gården.
-n
Nå har eg allerede hatt hjul så stakk utenfor hjulbuen på mx5, så tror eg takker nei denne gang til så lavt som 0-4.. Tror eg må holde meg til 20-35
Nå er dette en allround bil, den skal ikke vekke mer oppmerksomhet enn eg ønsker selv.. Bilen skal ikke vera bump riders heller..
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 22:12
by LoKi
Er veldig fornøyd med 15x8 ET25, felgene er ca i kant med skjermene, og jeg slipper å bruke en formue på dekk.
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 15 Feb 2011, 22:48
by Agility
Mine "Porche Cup" type felger er 15x7,25 ET35, ligger helt i kant med skjermen og trives med 195/50-15
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 16 Feb 2011, 10:13
by Lassi
LoKi wrote:Er veldig fornøyd med 15x8 ET25, felgene er ca i kant med skjermene, og jeg slipper å bruke en formue på dekk.
Jeg driver for tiden og prøver å få 18racing til å spesialbestille et sett med rb i 16x8 +25 til MSM`en. De sier de helst vil bestille et+20 og begrunner det at det vil være lettere for dem å selge resten siden de må bestille minimum 5 sett når de først bestiller. Mener selv at +25 er en optimal offset til mx-5 i fohold til å kunne kjøre dekk med litt bredde. (225...) Mens jeg tror et+20 er på grensen uten å måtte valse hjulbuene.
Kan uansett gi en lyd her om hva det blir til med dem om det er interressant med rb i den dimensjonen.
Re: chaparral vs rota rb,
Posted: 16 Feb 2011, 10:18
by LoKi
Agility wrote:Mine "Porche Cup" type felger er 15x7,25 ET35, ligger helt i kant med skjermen og trives med 195/50-15
Dette er litt merkelig, siden mine også gjør det

Men det kommer vel kanskje av senk og sånt.
Foran er mine godt innenfor hjulbuen, men siden jeg har senket den 5-6-7-8 cm, så måtte jeg valse, selv med 195/50/15.