ECU til MX5 NA

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

ECU til MX5 NA

Post by EatonMiata »

Vurderer å bytte hele motorstyringen med en programmerbar ECU. Noen som vet hva man bør gå for? Bilen har Eaton MP62 kompressor og intercooler, og vanninjeksjon vurderes i tillegg til intercooleren. Det må derfor være en up-to-date ECU som håndterer alt.

Tar imot innspill med takk, da dette IKKE er min sterke side 8)
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
KjetilJ
0 RPM
0 RPM
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2010, 01:38
Medlemsnummer: 851
Location: Sørum
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by KjetilJ »

Finnes masse dyre og sikkert veldig gode ECU´s som jeg ikke vet noe om. Selv bruker jeg Megasquirt DIYPNP , men den finnes også i ferdig bygget variant som heter Megasquirt PNP (http://www.diyautotune.com) som plugges rett i orginal kabelmatte.
1990 NA, Coilovers, Stage2 Clutch, Megasquirt og litt til .......
petterbw
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by petterbw »

Hvis du vil ha up-to-date så er det vel megasquirt3 som gjelder. Massevis av funksjoner og muligheter.
I andre enden av skalaen er FMlink, som er en smule enklere
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by Miatapowers »

Mitt forslag er å bruke det din tuner liker og kan best, for du sier dette ikke er din sterke side, altså må du ha hjelp til å tune, da er det jo fordel at tunern din slipper å sette seg inn i nytt datasystem..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by TurboLag »

Av megasquirt finnes det faktisk 2 plug & play løsninger.. Du har MSPnP som er basert på MS1, og DIYPnP som er basert på MicroSquirt/MS2. For enkelt bruk ville jeg gått for DIYPnP (har denne på BMW'en faktisk), ellers er det vel MS3 som er tingen av billige sprut.. MS3 er ikke plug & play-løsning på enda..

Grunnen til at jeg ville gått for DIYPnP er at denne har nok utganger til å kunne kjøre fullsekvensiell både tenning og innsprut på en firer, i tillegg til et par innganger og utganger til du kan bruke til å kontrollere vanninsprøyting, knocksense, launch control osv. Mener det var 4 ekstra innganger og 4 ekstra utganger etter å ha kjørt fullsekvensielt på firern..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by EatonMiata »

StianOppistov wrote:Mitt forslag er å bruke det din tuner liker og kan best, for du sier dette ikke er din sterke side, altså må du ha hjelp til å tune, da er det jo fordel at tunern din slipper å sette seg inn i nytt datasystem..
Takk for flere gode tips så langt. Du er inne på noe der Stian, bare det at han som skrur for meg er ekstremt dyktig men til tider noe SÆR! Derfor ville jeg sjekke ut litt her hva andre kjører og evt. anbefaler, mekanikeren får det på plass og får det til å fungere uansett hva jeg kommer med av deler :)

Det ser ut til at Megasquirt er en "gjenganger" her. Jeg har kostet såpass mye på bilen nå at jeg ikke har tenkt å spare når det gjelder motorstyring, men heller gå for det beste! Som sagt - takk så langt for tips og kommentarer - tar gjerne i mot flere om noen har noen gullkorn å komme med 8)

http://www.cardomain.com/ride/3319788/1 ... x-5/page-6
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: ECU til MX5 NA

Post by LoKi »

Jeg ville sett an behovet og kjøpt sprut deretter.
Liten vits å kjøpe Autronic, når du bare skal ha en enkelt styring. Skal du overvåke hvert eneste parameter og ha all mulig slags duppeditter, så er det gull. Men koster fletta.. ;)

Skal du ha en enkel styring som fungerer, uten for mye mikkmakk, så er MSPNP god nok og vel så det.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply