Page 1 of 1
200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 10 Apr 2011, 17:33
by 200SX-OGN
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 12 Apr 2011, 09:13
by Kolbotn
Regner med at jeg dukker opp som vanlig:)
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 12 Apr 2011, 21:54
by MxMats
Satser på en tur jeg også!
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 13 Apr 2011, 09:13
by nope-mx5
Får vel ta en tur og titte på nye anlegget ja.
-n
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 06 Jul 2011, 22:31
by 200SX-OGN
Viktig informasjon!
Ny regel som gjelder på Rudskogen fra og med i år.
Alle biler som skal kjøre på bane og stå i depoet SKAL ha gummipressening/PVC-duk under bilen for å hindre oljesøl og kjemiske utspill på depot-området.
Presenningen må dekke hele underlaget på bilen. Vanlig lettduk-presenning blir IKKE godtatt.
Vi kan tipse om at
http://www.jula.no selger PVC-presenninger.
-
Pris for banekjøring/inngang er nå klar.
Priser for Japsetreff 2011
Banekjøring: 700,- for medlemmer, 800,- for andre.
Utstilling: 150,- for medlemmer, 200 for andre.
Inngang i døren: 100,-
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 06 Jul 2011, 23:16
by arildh
Må vel møte opp her da kanskje.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 07 Jul 2011, 07:12
by motorhead
Et treff det er verdt å få med seg!
Parkerer folkevogna i skammekroken for anledningen, og setter meg på tribunen.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 12 Jul 2011, 21:36
by 200SX-OGN
Da er det bare å få vaska kjærra, pussa rutene og polert hjulkapslene! Premiene er kommet og er klar til å deles ut!
Klassene det kan stilles ut i er:
Mazda
Honda
Nissan
200sx
Mitsubishi
Toyota
Subaru
Sportsbil før 1990
Beste interiør
Beste eksteriør
Car of the Show
Prisen for å stille ut bil er 150 for betalende medlemmer i klubben og 200 for andre.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 13 Jul 2011, 11:07
by DrHolm
Ikke Suzuki eller Beste HatchBack før 1990??? Da kommer jeg ikke...

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 23 Jul 2011, 21:41
by arildh
Da var mine første runder på nye Rudskogen avviklet. Short story kort: wow! Dette er vanvittig rått. Det skal mange runder til før man er i stand til å gutse 100% rundt denne banen.
Selve treffet kunne ha blitt bedre organisert. Mye kaos og rot som førte til mye dødtid. Banen stod bla. tom 1 time uten info. Mulig det var pga. mangel på flaggvakter samt at tilsynsmannen fra Rudskogen så litt forbanna ut. Men det var uansett en bra dag til tross for dårlig vær frem til kl. 14. Banen tørket opp rundt kl. 15 og da ble det virkelig fart der ute.
Min første runde var i pøsende regn på nye bremser så jeg tok det veldig piano. Det jeg trodde skulle være en ny lang slette fremtoner seg som en stor trang bakketopp med en stupbratt sving. Jeg ble veldig overrasket over hellingen her. Det er nesten som å kjøre ned Füchsröhre bare at svingen i bunn er mye krappere og skumlere. Det kuleste med banen er partiet etter hvor det går sikksakk i oppoverbakke avsluttet av en blind 180 grader. Mye morro og veldig MX vennlig.
En veldig stor ending i forhold til før er at banen er omtrent dobbelt så brei. Dette inkluderer også de bitene av banen som er beholdt. Dette gjør at man bla. kan ta depotsvingen i 3. gir og drifte lenger ut mot asfaltavkjøringen så det blir og lære seg den delen av banen på nytt også.
I regnet kjørte jeg 2:02-4sh runder. det høres ikke så raskt ut når banerekorden er på 1.35 eller.no men det var relativt få datsuner som hang med. Jeg hadde med Alexander noen runder i heat 2 eller 3 og da var det mye forbikjøringer på gang. Bilen sitter helt utrolig bra på veien. De bilene som drar i fra på langsiden blir spist opp igjen hele veien frem til langsvingen av rent grep og sene innbremsninger.
Siste heat jeg kjørte sånn ca. kl. 16 var det solskinn og tørr bane. Jeg fikk da satt bestetid på 1.50,85 som jeg må si meg veldig fornøyd med. Målet nå er 1.4x runde i løpet av sommeren med 100 hester'n.
Høyeste fart på nye strekket var 161 kmt. Snittfart var 104 i følge Harry's Laptimer.
Trykk på linken og velg zoom i picasa for å se bremspunkter og fart forskjellig plass på banen.
Når jeg stod og så på det ene heatet fra sidelinjen så jeg folk bremset allerede ved målpassering. Sjekk hvor jeg bremset
Link til fullsize bilde
Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere. Faktisk så bra at jeg kjente et lite klunk på siste runde som gjorde noe rart med understellet. Har ikke tittet på det enda men håper ikke det er noe alvorlig. Det blir da heller ikke noe kjøring på meg med NSK i morgen. Det er kanskje like greit så slipper jeg å slite ut R888 mer før Ringen.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 24 Jul 2011, 09:14
by nope-mx5
arildh wrote:
Bremsene får terningkast 6. De fadet ikke i det hele tatt men kjenner at de klossene som var med ikke er like bra som carbotech. Jeg håper å få tak i et sett før ringen.
Moduleringen er mye bedre og bilen stopper rett og slett raskere.
Om oem sportbremsene får issues med kaliperne foran (seizing etc), er det bedre å kjøpe dette (eller Miata) kitet fra Wilwood, kontra original kalipere?
(Prisen blir vel omtrent samme, eller mindre kontra nye oem kalipere).
-n
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 24 Jul 2011, 09:25
by arildh
Nei. Jeg vil si sport bremsene er veldig bra for alt bortsett fra hard banekjøring med gateslics og 200+ hester ( eller styling). Til og med orginalklossene duger fint med org MSM effekt.
Det eneste som kan feile på de er vel stempelet men et rebuild kit koster neppe allverden.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 26 Jul 2011, 18:01
by Pelle
Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.
Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 26 Jul 2011, 18:13
by arildh
Jeg skal dobbeltsjekke dette. Fant en annen feil som gjør at bilen nå har orginale dempere og fjører..

Re: 200SX-OGN inviterer til Japsetreff 2011
Posted: 26 Jul 2011, 20:51
by AOB
Pelle wrote:Klunket du hørte kan være det samme som jeg opplevde ved hard oppbremsing på autoslalomen, at en av hjulvinkeljusteringsboltene forskjøv seg, og etter hvert løsnet helt.
Har også opplevd det etter en skikkelig nedbremsing.... Får slutte å bremse
