Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Post by Bambus »

Har lest litt ang dette med porting av kompressorer og syns det virket veldig interessant:)
http://www.superchargerperformance.com/ ... ifications

Dette er jo noe man burde klare fint om man har litt tålmodighet og verktøy til å gjøre det. Porting av innsugsdelen samt "toppen eller roof" er noe man ville fått til selv samt å sveiset disse "bleed portene" som er der. Eneste som ikke ville vært så enkelt er vel å få coating på rotorene? - Eller er det mulig å få tak i dette selv for så å sprute på?

Om noen sitter på info om alt dette så skrik ut:) - En liten kompressor-mod samt høy RPM hadde kanskje fått meg over 200rwhp med litt flaks:D
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Post by Miatapowers »

Er det ikke bedre å bytte core til mp62 da,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Post by Bambus »

Tja, men det koster det også.. Har sett litt på nettet å det å betale 700 euro for en kompressor når jeg allerede har en ser jeg på som litt bortkastet penger :\ Med en MP62 begynner det å lukte innmat-bytte også noe jeg ikke gidder på en 1.6liter - planen er å få ut det som er av denne motoren uten å åpne den. Ryker den så får jeg heller tenke på å kjøpe noe nytt mtp turbo eller kompressor:) Men da er det også mulig at det blir en vankel istedet;)

Men ser jo at om man er litt forsiktig og bruker hodet så går det an å få ut noen flere whp av denne kompressoren, bare ta ut litt gods og ikke ta helt av å ta alt som jeg så en på et cobalt forum hadde gjort:p

Får se etterhvert - gidder ikke skru av kompressoren nå bare for å demontere den helt.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Post by LoKi »

Stock 1.6 tåler 200 whp..
Jeg har vel 180-200 på veiva nå, og det er problemfritt. (Spekulasjon fra min side, men andre biler med tilsvarende oppsett ligger på rundt det)

Når jeg får ny WG-aktuator, så vil jeg dra rundt 200 på hjula, og da rundt 15 psi på en TD04 15G.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Bambus
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 180
Joined: 02 Sep 2010, 21:38
Location: Brønnøysund
Status: Offline

Re: Porting av supercharger - noen som har prøvd?

Post by Bambus »

Ja, derfor holder jeg meg til den M45 kompressoren på denne motoren inntil videre:) Å hive på en MP62 vil bare koste mye mer penger enn det vil være verdt på en såpass liten motor. Så litt meget moderat hjemme porting vil nok gjøre underverker:)
Post Reply