Page 1 of 1

Moped trimming,,

Posted: 02 Nov 2011, 21:09
by Miatapowers
Hei er det noen så har peiling på minarelli moped motorer, eg har en gammel china import moped atv, eg har avregget og bruker til lek, men originalt gikk den rævva. så eg har borret og stroket den til 103ccm, og kjennes utrolig frisk ut nå, men er det noen så vet om man får tak i wideband uego (bredbandslambda) til moped, og hva verdien man bør ha på en moped.. :roll:

Re: Moped trimming,,

Posted: 02 Nov 2011, 22:05
by Stehu
hahaha! dette er artig da veit du :) Kanskje du vil kjøpe den lille Mazdaspeed turboen min og sette på?

Re: Moped trimming,,

Posted: 02 Nov 2011, 22:23
by Fatboy
Godt å se at det er flere som har begynt å gå i barndommen igjen :D

Jeg har skaffet meg nok deler til å bygge opp en Suzuki AC i vinter.

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge til å få i gang sånn ca 5 hk...

Re: Moped trimming,,

Posted: 03 Nov 2011, 07:45
by siemens
Jeg også kjører moped :) selv med 2 biler her, så måtte jeg bare ha det. Er det ikke morro dere ;)

Hadde det vært andre trimme sp hadde jeg kansje kunnet hjulpet deg....

Re: Moped trimming,,

Posted: 03 Nov 2011, 23:16
by Hayaku
Hvilken Minarelli er det som står i?

Har hatt tungsykkel, men synes enda det er utrolig stas med en tur på svingete vei med f.eks. RS50
Skal ha meg en 50ccm racer når jeg en gang får plass igjen...

Verdens raskeste minarelli AM6 50ccm går forøvrig 143mph (ville vært raskere på asfalt) http://www.youtube.com/watch?v=mYINrhTNiyM

Re: Moped trimming,,

Posted: 05 Nov 2011, 14:54
by Miatapowers
Motoren så er i, er en kopi motor av yamaha jog 50cc vertical automatgiret.. Men er plusset på litt extra drivverk som elektronisk girkasse, er revers osv på den,, Ja er morro med moped,, eg kommer nok til å fremskaffe meg en gammel classicer også,, bare komme over det rette, Denne atv er ment for å ta det helt ut.. :roll: Fikk kast i veiva nå, så motoren er i deler igjen, men er jo gjort på 30min så,. Finner ikke noe egen wideband for moped, så eg får vurdere å kjøpe en vanlig, og putte den inn i en boks eg silikonere helt tett.. Bare prøve å finne riktig af for 2 takt,,

Re: Moped trimming,,

Posted: 05 Nov 2011, 17:43
by arildh
Mopedtrimming er gull. Husker jeg hadde DT50 med 70cc eurocylindro sett, custom 20mm gasser, trimpotte og høykomp topplokk. Gikk bra men 5.0 helcross dekk bak robbet sikkert 5hk. Trimming er kult uansett kjøretøy.

Re: Moped trimming,,

Posted: 08 Nov 2011, 20:22
by Hayaku
Edit: kjekke totakts dysetips her: http://www.bcchapel.org/pages/0003/pg11.htm EGT=Exhaust gas temperature CHT=Cylinder Head Temperature
Edit2: kan dermed se ut som at pyrometer kunne vært kult :twisted:

Du kan sikkert hente en del på å bruke eksos + forgasserdyse fra AM6 moped, de er stort sett tunet for rundt 8hk med originalsylinder. Vil tro ATV'en har et anlegg som gir mer effekt tidligere i registeret.
Hør med crash.no for dyseanbefalinger med trimsylinder.

Veiva er derimot flaskehalsen ser det ut som. Kanskje denne passer? http://crash.no/index.php?option=com_vi ... &Itemid=94

Re: Moped trimming,,

Posted: 11 Nov 2011, 09:41
by Miatapowers
Nå har eg byttet veiv og portet opp både veivhus og sylinderhus for å få plass til stroker veiva og sylinderen så er 13mm større enn originalt. dyse har eg også byttet, eksos fikk man ikke kjøpt, så eg sveiset til ett ifra min gamle suzuki zr 50 sl, Forgasser er i ordre, en dellorto 21mm som eg hadde god erfaring når eg hadde 11hk trimsett på min suzuki zr... :D Så nå er ting på stell... Så går den ikke greit nok nå, så bytter eg bare til gy6 motor.. :roll: Når eg er ferdig med denne atv, så må eg få skaffet en mx-5 og fortsette på...