Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Noen som her ein ide om hvordan ein skal få ut igjen biten som sitter fast ?
........
Ser ingen tegn til lekkasje så da er det vel ikkje farlig og kjøre med ?
Been there, done that.
Prøvde med grisepikk, som også knakk.
Jeg endte opp med å bytte kalipper (siden jeg hadde en liggende).
Så kan jeg heller slite med den fastgrodde nippelen på verkstedbenken.
Det går helt fint å kjøre med, men du får jo ikke luftet.
Erik
(som lover å si fra når han har fått løs sin ...)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Knakk nippelen fordi den er rustet fast så blir den ikke lett på få ut. En mulighet er å borre ned i nippelen (men bor ikke for langt så du ødelegger koninga i bunnen av hullet, og bruk rett gjengetapp for å fjerne restene og renske gjengene.
Helt ufarlig å kjøre med.
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
Du får finne deg et verksted som har indugsjons varme. Dem varmer opp det område som nippelen sitter i og så får dem skrud ut den gamle. Jeg fikk ordnet det på min 2 calipper med knekt nippel og begge er i bruk i dag.
Pipe med T håndtak kan av og til redde en vanskelig luftenippel i og løsne uten og knekke.
En fastnøkkel får du veldig lett krefter andre veier enn bare vridningen med.
Men jøss, sitter den fast, så knekker den uansett!
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
Samma tema men leste ikke att man kunde prova med umbrako innen jeg gick lös men drillen og borra för långt!
Prövade å finna ut vinkeln på nippeln men ingen lycka här....vet att borren har 118grader.
Nu lurer jeg på vilken mazda som deler samma kalippers bak? Ingen som provat huggarn för de köpt nytt?
Takk, snabbt svar og ok pris.
Jeg var akkurat inne på Laga.se og fann kalippers för 650skr....sedan skall ju staten ha 25% #^'**&#!
Drar til huggarn imorgon för å se fad som finns där.