Pierre
Posted: 08 Jul 2012, 01:02
Pierre kjøpte jeg den 3.juli i Seljord, Telemark.
Slik så bilen ut fotografert ved Heddal Stavkirke på veien hjem til Oslo:

Bilen hadde vært til salgs i flere måneder på Finn.no og var oppgitt med feil data både i annonsen og i vognkortet.
Der sto det at bilen var en 1.6l 95 modell Miata.
En slik bil har som kjent aldri blitt levert av Mazda.
Her er "vaskelappene" i dørstolpene:


Vaskelappen og det røde Miata merket bak på bilen sier at dette er en 1.8l, men motoren kan jo ha vært byttet til en 1.6l.
Men en titt i motorrommet viser med all tydelighet at dette er en 1.8l.

Så her sto jeg altså med en bil som utvilsomt var en grei og ubesudlet 1.8l Miata, men der vognkort og Autosys viste noe helt annet.
Bilen må med andre ord omregistreres.
Man kan jo ikke kjører rundt i en feilregistrert bil, kan man vel ...... ?
Lenge siden jeg har diskutert med Biltilsynet nå, så nå er det jammen på tide med litt skikkelig byråkrati.
Tollvesenet vil også ha et ord med i laget.
Jeg gleder meg .....
Litt flere undersøkelser avdekket dette:

Pierre er levert fra Mazda Hiroshima med følgende utstyr:
- El.speil
- El.vinduer
- Cruise control
- Air condition
- Torsen LSD type 1
Bilen er en Popular Equipment Package og er produsert 2 desember 1994.
Den ble shippet til forhandler i USA den 24 januar 1995 og første eier i USA overtok bilen den 18.Mai 95 i Massachusetts.
Pierre havnet i New Hampshire der den ble annonsert til salgs den 28.Juli 98.
17. Januar 99 ble bilen eksportert til Frankrike.
Her er Carfax som viser historien:


Jeg har startet en grundig gjennomgang av bilen og mere info kommer om litt.
Erik
Slik så bilen ut fotografert ved Heddal Stavkirke på veien hjem til Oslo:
Bilen hadde vært til salgs i flere måneder på Finn.no og var oppgitt med feil data både i annonsen og i vognkortet.
Der sto det at bilen var en 1.6l 95 modell Miata.
En slik bil har som kjent aldri blitt levert av Mazda.
Her er "vaskelappene" i dørstolpene:
Vaskelappen og det røde Miata merket bak på bilen sier at dette er en 1.8l, men motoren kan jo ha vært byttet til en 1.6l.
Men en titt i motorrommet viser med all tydelighet at dette er en 1.8l.
Så her sto jeg altså med en bil som utvilsomt var en grei og ubesudlet 1.8l Miata, men der vognkort og Autosys viste noe helt annet.
Bilen må med andre ord omregistreres.
Man kan jo ikke kjører rundt i en feilregistrert bil, kan man vel ...... ?
Lenge siden jeg har diskutert med Biltilsynet nå, så nå er det jammen på tide med litt skikkelig byråkrati.
Tollvesenet vil også ha et ord med i laget.
Jeg gleder meg .....

Litt flere undersøkelser avdekket dette:
Pierre er levert fra Mazda Hiroshima med følgende utstyr:
- El.speil
- El.vinduer
- Cruise control
- Air condition
- Torsen LSD type 1
Bilen er en Popular Equipment Package og er produsert 2 desember 1994.
Den ble shippet til forhandler i USA den 24 januar 1995 og første eier i USA overtok bilen den 18.Mai 95 i Massachusetts.
Pierre havnet i New Hampshire der den ble annonsert til salgs den 28.Juli 98.
17. Januar 99 ble bilen eksportert til Frankrike.
Her er Carfax som viser historien:
Jeg har startet en grundig gjennomgang av bilen og mere info kommer om litt.
Erik