Page 1 of 2
TAKK FOR MEG!
Posted: 11 Oct 2004, 09:05
by Sebring

Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.
Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.
Mvh Frode alias Sebring
første side:
http://www.cardomain.com/memberpage/301314/1
siste side:
http://www.cardomain.com/memberpage/301314/16
Posted: 11 Oct 2004, 10:37
by motorhead
Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre

Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt
Lykke til!
Posted: 11 Oct 2004, 12:15
by Sebring
motorhead wrote:Et fornuftig bilvalg siden du alikevel skulle bytte. Porsche er Porsche. En kamerat av meg solgte en tilsvarende bil i fjor, og angrer som en hund. Den hadde sport-eksos og filter levert av Fuchs. En fra før grom lyd ble enda bedre

Bare et tips, men du har sikkert tenkt i de baner alt
Lykke til!
Jeg har allerede tenkt litt på "lettere trimming", og akkurat det du nevner - litt mer lyd både på innsug og eksos! Så jeg takker for tips - skal sjekke hva Fuchs har å tilby.
Ellers blir nok denne bilen ganske original - det eneste som sikkert kommer er 18" felger og dekk til sommerbruk, det kler bilen best. Ulempen er at det begynner å koste i disse dimensjonene, så jeg får vel ta det litt med ro en stund.
Posted: 11 Oct 2004, 12:57
by HF-mx5T
du får stille på sportsvognklubb treff med nybilen til sommern da vettu

Posted: 11 Oct 2004, 15:32
by EspenAndre
Lykke til Frode! det blir sikkert mindre tid i garasjen og mere tid med madam´en nå da..

(når den skal være nesten original mener jeg..)
hvordan er aksen i Boxtern i forhold til Mx-5 med kompressor da?
Hilsen Espen
Posted: 11 Oct 2004, 15:54
by Sebring
EspenSort92 wrote:Lykke til Frode! det blir sikkert mindre tid i garasjen og mere tid med madam´en nå da..

(når den skal være nesten original mener jeg..)
hvordan er aksen i Boxtern i forhold til Mx-5 med kompressor da?
Hilsen Espen
Madam'en er i alle fall fornøyd både med komfort, trygghet og ikke minst VARME SETER i Boxster'n.
Når det gjelder aks, er den jo ikke dårlig (0-100 på 6,4 om jeg ikke husker feil) - men det virket faktisk råere i MX5 med kompressor! Spesielt gass-responsen allerede fra 2000 rpm var ekstremt bra i mx5'en med S/C. Porsche'n må ha litt mer turtall og litt tid før det liksom skjer noe. Men fra 4000 rpm og oppover er det alvorlig skyv i den, og akselerasjon fra 80km/t og videre oppover er nok vesentlig bedre, 150 - 160 km/t kommer skremmende fort i det digitale displayet ved forbikjøring!!! Og så kommer en lyd som nesten minner om et løvebrøl ved ca 5000 rpm og oppover - helt herlig!
Posted: 11 Oct 2004, 16:09
by EspenAndre
Da kommer du deg kjapt fra sted til sted på bilferie neste sommer da
Har sittet på litt med en kompis som har en ´93 911 Turbo.. uten at han har gidd på så veldig mye, men fett er det, ingen tvil.
Passer i alle fall bedre på Autobahn enn Mx-5!
Det er hans tredje 911 og det blir nok ikke siste, tipper han kommer i en RUF en dag

faren hans hadde en slik når han var yngre, og de reiste faktisk på bilferie hele familien på 4 i en 911... det kan man si er entusiastiskt.
Ingen tvil om at du vil få mange fine stunder i Boxtern også!
Re: TAKK FOR MEG!
Posted: 11 Oct 2004, 19:22
by AJF
Sebring wrote:
Etter syv år som MX5 eier og mange år i klubben, er det faktisk litt trist å avslutte dette. Bilen har gitt meg utrolig mye moro - og har satt meg i kontakt med mange hyggelige mennesker på treff og turer. Turen til Oslo sist fredag for å overlevere min kjære MX5 kompressor var rett og slett litt vemodig. Men det var tid for å prøve noe nytt, og min kjære mx5 ser ut til å ha kommet til snille mennesker og får det godt også i fremtiden.
Takk for "følget" og lykke til videre på denne siden - stikker nok innom her fortsatt av og til i fremtiden også.
Mvh Frode alias Sebring
Noen her på forumet som har overtatt den strøkne MX-5en til Forde? Hadde vært morsomt og se den igjen på Rudskogen neste sesong!
Lykke til med "ny" kvalitetsbil fra Stuttgart Frode.
Posted: 11 Oct 2004, 19:36
by classicturbo
blir jo trist detta frode,enda en mindre å dra med på treff,men går jo ann å holde følge til andre treff sånn som rudskogen å sportsvogn treff,må jo ut å se på doningen din da en dag
å kanskje sitte på en tur
han/hun som har kjøpt bilen di har jo gjort ett varp ivertfall
ikke no dårlig kjøp han/hun har gjort
lykke til med Porsche'n da ivertfall så snakkes vi en dag
Re: TAKK FOR MEG!
Posted: 11 Oct 2004, 21:55
by Axel_H
"Noen her på forumet som har overtatt den strøkne MX-5en til Forde? Hadde vært morsomt og se den igjen på Rudskogen neste sesong!"
Det er det
Knallfin bil!!! Har kjørt noen turer siden vi hentan på fredag, nydelig bil å kjøre!! Henger som klistra på veien
Vi må prøve å komme til Rudskogen til året, det hadde hvert gøyalt!!
Posted: 11 Oct 2004, 21:59
by HF-mx5T
axel_h, du som kjøpte den? grattis med ny bil... flott kjerre..
Posted: 11 Oct 2004, 22:00
by m1chael
grattis med ny bil til dere begge

Re: TAKK FOR MEG!
Posted: 11 Oct 2004, 22:14
by EspenAndre
Axel_H wrote:
Det er det
Knallfin bil!!! Har kjørt noen turer siden vi hentan på fredag, nydelig bil å kjøre!! Henger som klistra på veien
Vi må prøve å komme til Rudskogen til året, det hadde hvert gøyalt!!
Grattis!

Posted: 11 Oct 2004, 22:35
by Axel_H
Jo takk!
Det virker som mange kjenner til bilen. Kommer nok til å henge rundt her en del! med åra

Posted: 11 Oct 2004, 23:30
by HF-mx5T
axel_h. du som bor så nære rudskogen må jo bare stille der

mx5 er fryktlig morsom på bane..