Utskifting av den orginale luftfilter boks...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Black92
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Utskifting av den orginale luftfilter boks...

Post by Black92 »

Heisann!

Jeg, som så mange andre, vil ha en grommere lyd i min mx5 - har allerede dobble "poster" effektanlegg(se bilder i profilen min - kommer etter hvert), men vil ha prikken over i'en også;)
Men under mitt panser sitter det en boks jeg tror er en luftfordeler...så vidt jeg vet er denne viktig å ha der siden den sitter der!!
jeg vi ha et åpent K&N fillter eller no liknende, hva må jeg gjøre da? kan jeg bare fjerne luft-fordeleren som sitter der?? eller må den åpne filteret monteres på luftfordeleren :?

påforhånd takk for alle svar:):)

ps: bytting av 12år gammel soft topp selv, var IKKE lett og tok laaang tid :lol: hehe
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Er jo egentlig bare til å kjøpe ett ferdig kit så blir det mye enklere for deg å skjønne montering, Kan kjøpe dette hos www.mx5parts.co.uk Eg lagde mitt selv, kjøpte ett filter og mekka litt på luftfilterboksen, fungerer heilt greit, fikk tak i takrenne bend og fikk filteret vekk fra eksos manifoil , får lite gevinst ut av å suge varm luft.. :lol:
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Re: Utskifting av den orginale luftfilter boks...

Post by HansT »

Black92 wrote:kan jeg bare fjerne luft-fordeleren som sitter der?? eller må den åpne filteret monteres på luftfordeleren :?
Jeg regner med du mener luftmengdemåleren som på din bil som ser ut noe sånt som denne (til venstre for det åpne koniske luftfilteret).

Image

Denne kan ikke fjernes med mindre du investerer i et helt ny datahjerne til bilen din. Selve den store sorte plastboksen med rammefilteret i, samt snorkelen til boksen kan enkelt fjernes, og erstattes av annet luftfilter. På bildet ser du en måte å gjøre dette på, men som Mazda"Frikk" er inne på vil en helst unngå å montere det åpne luftfilteret rett over grenrøret pga. densiteten til den varme lufta.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 201

Post by motorhead »

Eller du kan bestille dette: http://www.racingbeat.com/resultset.asp ... mber=56500
Jeg har montert det på min -99, og har etterhvert begynt å like lyden av Odals-trimma Amazon. Monteres rett på luftmengde-måleren.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Post Reply