Page 1 of 2

Dine rundetider på bane?

Posted: 24 Oct 2004, 12:23
by arildh
Siden det nå begynner å bli en del folk som har testet bilen på bane
hadde det vært gøy å høre tider og hvilket mods som er gjort.

Skriv gjerne ned litt info om bilen, eks. bilmodell, felg/dekk, trimming,
bremser, om bilen har diffbrems, understell, målt effekt i motor osv.
Ta kun med mods som er relevant for tiden, IKKE Chrome TT
ventialsjonsringer eller hvilken hårshampo dere bruker.


For min del:

Bil: 96 mod MX-5 1.8l
Mods: HKS turbokit (t25) på 0.4 bar, simons 2.5", ingen kat.
Effekt: Ikke målt, kanskje 150 på bakhjula.
Bremser: Greenstuff og SS bremseslanger
Dekk: 195/50 Yokohama AVS Sport på 15" OZ Crono Evo, ca. 40 psi lufttrykk.
Understell: Standard med 1.5 camber, 4.5 caster og 0 i toe i front.
2.0 camber og 1/16 inch toe in bak. ingen diffbrems.
Tid Rudskogen: Høy 1.14 klokket fra sidelinjen med mobil.

Tid på Våler og kanskje Nürburgring kommer til sommeren!

Posted: 24 Oct 2004, 14:11
by HF-mx5T
bil: 1992 mx5 1.6
trim:(solgt nå, menhadde i sommer) greddy turbokt og cossie ic. link ecu
effekt: kanskje 180 hester på motor, vet ikke aldri bremsa
dempere: kyb agx(på hakk 6 av 8 foran og bak
fjærer : flyin miata
bremser: hispec 285x24mm med redstuff foran , org bak(foreløpig)
hjul: superleggera 15x7" med 2 år gamle yokohama R dekk(nedslitte til corden på siste treffet.
oppsett: foran(-1.5 camber, ca 4 caster, biittelitt toe out), bak(-2 camber, bittelitt toe in)
diff: åpen diff, ingen sperre.
Tid rudskogen : 1.11 med ca 100kilo passasjer på nedslitte dekk med for mye trykk


trenger hjelp med oppsett, og kjøretips for rwd...
kjører fortere med min mx5 enn jeg klarer med orginale lotus elisen til en kamerat.

Posted: 24 Oct 2004, 14:18
by Silverboy
91 miata 1.6 Turbo FM II med defekt turbo, 4-12-5-8 i komp på cylindere. (ja, motoren var ras, skal være 12+ på alle)
0.8bar ladetrykk (170+ på hjula)
Sparco racing fjærer
Gule Koni
FM justerbare stabstag
FM justerbare poly Foringer
Org klosser, ebc turbogroove skiver
FM turbo eksos, cat replacement
Kuhmo Esceta MX 205/40/17
Oz Saturn 17"
Hjulstilling ute av kontroll
Åpen diff (ikke sperre)

Rudskogen 1.13.2 med kjegler i veien

(filmsnutt kommer)

Posted: 24 Oct 2004, 15:45
by AJF
Her er mine tall, ikke like imponerende men så har jeg heller ikke motor med pustehjelp :wink:

Hadde vært gøy og fått til en felles mx-5 tur til Nürburgring neste sommer!


bil: 1990 mx5 1.6, nesten orginal motor
mods: JR CAI-kit, tenning 14 grader, Greddy-mx muffler eksos (cat-back)
effekt: 120?
dempere: Koni sport, justert på max hardhet foran og bak, fjærskåler på øverste hakket
fjærer: H&R 35mm senkning
bremser: EBC turbo groove med green stuff foran, org brembo med green stuff bak
hjul: no brand 15x7" med 1 år gamle Toyo proxes T1S
oppsett: ukjent etter at jeg har hatt av dempere en gang etter siste hjulstillingskontroll
diff: åpen diff, ingen sperre.
annet: moss chassis braces foran og bak
Tid rudskogen: 1.17.4 klokket av passasjer i bilen

Posted: 05 Jul 2005, 23:29
by AJF
AJF wrote:Her er mine tall, ikke like imponerende men så har jeg heller ikke motor med pustehjelp :wink:

Hadde vært gøy og fått til en felles mx-5 tur til Nürburgring neste sommer!


bil: 1990 mx5 1.6, nesten orginal motor
mods: JR CAI-kit, tenning 14 grader, Greddy-mx muffler eksos (cat-back)
effekt: 120?
dempere: Koni sport, justert på max hardhet foran og bak, fjærskåler på øverste hakket
fjærer: H&R 35mm senkning
bremser: EBC turbo groove med green stuff foran, org brembo med green stuff bak
hjul: no brand 15x7" med 1 år gamle Toyo proxes T1S
oppsett: ukjent etter at jeg har hatt av dempere en gang etter siste hjulstillingskontroll
diff: åpen diff, ingen sperre.
annet: moss chassis braces foran og bak
Tid rudskogen: 1.17.4 klokket av passasjer i bilen
Da er bilen testet med JR sitt standard 6 PSI Supercharger kit. Data og tider på bilen med dette oppsettet

bil: 1990 mx5 1.6, kompressor
mods: JRSC 6PSI, standard eksos, tenning 6 grader
effekt: 155-160
dempere: Koni sport, justert på max hardhet foran og bak, fjærskåler på øverste hakket
fjærer: H&R 35mm senkning
bremser: EBC turbo groove med green stuff foran, org brembo med green stuff bak
hjul: Vip Select 15x7" med slitte Toyo proxes T1S
oppsett: ukjent etter at jeg har hatt av dempere en gang etter siste hjulstillingskontroll
diff: åpen diff, ingen sperre.
annet: moss chassis braces foran og bak
Tid rudskogen 05.07.2005: 1.15.4 klokket av passasjer i bilen

Med samme oppsettet klokket jeg kompisen min som har bilcross og rallyerfaring til 1.14.0. Så jeg har nok endel å hente på kjøreferdigheter, men som de sier trening gjør mester :D

Posted: 14 Sep 2005, 00:27
by cartman
Blir en test med 2000 mod NB på Rudskogen til uka, forhåpentligvis. (Hvis jeg får bilen til da.)

Noen som vil gjette rundetider?

Litt facts:
Motor: 1,8l STD
Mods: Ja, ikke sant... :D
Effekt: 146hk påstår Mazda
Dempere: STD
Fjærer: H&R 35mm senking
Bremser: STD
Hjul: 16" med ett unevnelig merke dekk. (Har ikke fått dekk fra Bridgestone, som sponser)
Oppsett: Sikkert
Diff: STD

Det blir ikke bare jeg som skal teste, har "leid inn" 10 ggr norgesmester til å teste bilen også. Så jeg vet hva jeg har å sammenligne med... :lol:

Posted: 14 Sep 2005, 08:54
by arildh
Hei, kult!!
Jeg tipper 1.14 (men håper på lavere).
Dekk er vel avgjørende.
Jeg har kjørt på høy 1.15 N/A, men nå er ikke jeg 10 ganger norgesmester.
Erstatter du RX-7 med MX-5 ?

Posted: 14 Sep 2005, 15:53
by cartman
arildh wrote:Hei, kult!!
Jeg tipper 1.14 (men håper på lavere).
Dekk er vel avgjørende.
Jeg har kjørt på høy 1.15 N/A, men nå er ikke jeg 10 ganger norgesmester.
Erstatter du RX-7 med MX-5 ?
Jeg selger ikke "kona", bare fått meg ny "elskerinne"... :lol:
Hvis været er bra, så blir testen til uka. Tester først med de dekka som står på, men skal få sent ned ett sett Bridgestone RE540S å teste ut også. Må jo være skodd for forholdene :D Men jeg må finne ut hva slags dekkdimensjon jeg må ha på felgene.

Posted: 18 Sep 2005, 02:47
by Kas
1.08.5 på Rudskogen i fjor nå sannsynligvis ca 106,0 med modda GTX motor samt spoilere og chassie modifikasjoner og Hoosier dekk.
Våler 1.06.7, nå ca 1.04.5. Dette er offisiele tider og ikke drømmetider.

Mvh

Knut S

Posted: 18 Sep 2005, 04:33
by cartman
Kas wrote:1.08.5 på Rudskogen i fjor nå sannsynligvis ca 106,0 med modda GTX motor samt spoilere og chassie modifikasjoner og Hoosier dekk.
Våler 1.06.7, nå ca 1.04.5. Dette er offisiele tider og ikke drømmetider.

Mvh

Knut S
Men du har jo tydeligvis ikke kjørt 1:06, så da er det vel drømmetider (enda)

Posted: 18 Sep 2005, 19:57
by Kas
Drømmetid enda, men vent og se. De som vet hvem jeg og bilen er er nok ikke tvil om det. Kjørte 1.08.5 ifjor(offisiel NBF tid) med 150 HK/175 NM. Nå har jeg ekte 200-220 HK( ikke drømme turbokit hester) og 270-300 NM i tilegg Hoosier dekk diverse chassis forbedringer og spoilere. Vi får se. Jeg har kjørt mot en del av de såkalt værstingene i klubben som hevder de har 250 HK og har tatt de igjen med en runde i løpet av passet.
Bilen vurderes solgt da jeg har fått ny Roadsport bil. Men gis ikke bort gratis. Er påkostet enormt i kroner og tid men vil man ha noe som kjører fra stort sett alt på svingete vei er dette bilen. Har også liggende en GTR motor som passer rett inn Da snakker vi 300 + HK og 550 NM. Da burde jeg klare Rudskogen på under 1,05,0 med større bakhjul dvs bredding av bil så man får grep.

Knut S

Posted: 18 Sep 2005, 23:19
by HF-mx5T
greia vettu knut.. ingen av "værstingene" her i klubben har biler med rent oppsett for bane som din har.. min kjører 1.09 runder uten no spess tuning på motorn(drøye 200 hester kanskje), men med et oppsett som er så snillt at selv moren min kan kjøre bilen til butikken..
Der du stiller med öhlins oppheng og annet snacks har jeg et senkesett som satt på bilen når jeg kjøpte den..og dempere fra ebay..
hadde jeg fått tid på å finne ut av bilen min litt (oppsett osv), ofret all gatekjørbarhet, og hatt en bil som så like shabby ut hadde jeg sikkert satsa litt mer og (ment som en spøk)..

satsinga på banen er jo og noe mer med en ren race bil som kan "ofres" litt mer enn en bil man vil holde i pen stand.. mine hester er minst like ekte som dine 200-220 hester.

er det noe mer moderate(fortsatt en helt vanlig gatebil) oppsettet, og kjøretrening som utgjør den store forskjellen vil jeg tru..


Jeg har forresten også tru på at bilen din kan sette seriøst raske rundetider med en bra motor i.

eneste jeg ville få frem er at løpsbiler må sammenlignes med løpsbiler.
Desverre ikke fått kjørt mot din bil knut, men noen runde per pass hadde du ikke henta meg inn med, så mange runder gidder vi ikke kjøre..

Posted: 18 Sep 2005, 23:47
by cartman
Kas wrote:Drømmetid enda, men vent og se. De som vet hvem jeg og bilen er er nok ikke tvil om det. Kjørte 1.08.5 ifjor(offisiel NBF tid) med 150 HK/175 NM. Nå har jeg ekte 200-220 HK( ikke drømme turbokit hester) og 270-300 NM i tilegg Hoosier dekk diverse chassis forbedringer og spoilere. Vi får se. Jeg har kjørt mot en del av de såkalt værstingene i klubben som hevder de har 250 HK og har tatt de igjen med en runde i løpet av passet.
Bilen vurderes solgt da jeg har fått ny Roadsport bil. Men gis ikke bort gratis. Er påkostet enormt i kroner og tid men vil man ha noe som kjører fra stort sett alt på svingete vei er dette bilen. Har også liggende en GTR motor som passer rett inn Da snakker vi 300 + HK og 550 NM. Da burde jeg klare Rudskogen på under 1,05,0 med større bakhjul dvs bredding av bil så man får grep.

Knut S
Vel, vi får se. Du som har kjørt så mye, vet vel at det er ikke de første 5 sek som er vanskelige, det er det siste sekundet. Mange ser seg blind på at effekt gir gode rundetider. KRB med gudeneveit hvor mange hester, klarte en 1:06.5 runde i dag, på de rundene som vi klokket. Etter hva han har under panseret, burde han ha ligget på Supercar tider, dvs høye 58 runder, pluss ett sek eller 2 for r-dekk, slik som været var i dag.

Hva slags bil er det du har fått deg?

Posted: 19 Sep 2005, 00:07
by EspenAndre
Er mye mer interressant når folk kommer med bilder og info om bilen sin....

I stedet for å skryte av noe man ikke vet hva egentlig er!

Og som Harald sier: det er ikke en eneste her i klubben (som jeg vet om) som har laget seg en MX-5 kun for bane...

Posted: 19 Sep 2005, 05:35
by Kas
Hei HF, det var ikke bilen din jeg siktet til med turbo set. Det er jo ikke det du har. Din er jo seriøst bygd.. Jeg tenker på ferdige kit som monteres rett på en standard motor uten kompsenking. Her er det mildtsagt fantasisiffrer det opereres med. Nå er jo heller ikke min en ren banebil. Den har jo skilter og kjører med gatedekk og ja jeg bruker den på gata. Når det gjelder utseende så har du nok rett selv om jeg har alle deler liggende ferdig lakkert som er stygge liggende til min bil. Men som de sier i USA"if it does not run chrome it". Grunnen til mitt innlegg var mer å vise til hva som bor i MXn. Og til han som lurte på hvilken bil jeg har skaffet meg så har jeg hatt den i 6 år og vunnet roadsport C og sprntrace både i Norge og Sverige en haug av ganger og det var den gangen det var mange C biler. Så MX-5 duger men man trenger ikke turbo for at den skal fly. Nå trenger vi fler MXer i Roadsport og HF du burde være den første til å joine neste år. Og hvor er det blitt av Atle Guldbrandsens gamle racebil. I sverige var det 18 MX Roadsport biler før i tiden så at bilen duger er ubestridt.


Mvh

Knut S