Page 1 of 1

jatakk begge deler ? turbo og kompressor

Posted: 27 Oct 2004, 19:42
by HF-mx5T

Posted: 27 Oct 2004, 20:05
by edw
herremin.... seriøst!...... eller er det det?

Posted: 27 Oct 2004, 21:23
by t_huseby
Kunne jo alltids kjøpt denne motoren med kompressor og FMII turbo. :D :D Sikkert ikke billig da. ;)


Image

Posted: 27 Oct 2004, 21:26
by Silverboy
mon tro om den går så j****g ujevnt som det virker som, eller om det er bare han som har rykninger i beinet..

Posted: 27 Oct 2004, 21:56
by Vidar
Hvilken type kompressor er det ?

Ikke så dumt ha ha kompressorn på den kalde sia... Men det har kansje ikke så mye å si når komprimert luft blir varm uansett..

Posted: 27 Oct 2004, 23:04
by edw
er det bare jeg som blir litt satt ut av de bildene her eller?

Posted: 29 Oct 2004, 16:10
by A_hjelme
det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:

Posted: 29 Oct 2004, 16:51
by HansT
A_hjelme wrote:det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:
Tror ikke det nei... det er flere som leker seg med både turbo OG kompressor oppsett. Bilen i videoen som det er link til øverst her har 342 HK på bakhjula ! ! og 21PSI trykk,(nesten 1,5 bar). Richard på Big Gulp Precision Products som har bygget denne bilen holder faktisk også på i disse dager å utvikle en coldside oppsett for oss med M45 kompressoren på 1.6 literen, og jeg har allerede meldt min interesse til han. BRPerformance har en stund nå hatt insugsmanifolden for coldside kit til 1.8 literen, og etter stort påtrykk fra mange M45 eiere med 1.6 literen ser det nå ut som om det endelig kommer en løsning for oss også.
Vidar wrote:Hvilken type kompressor er det ?
Han har den store MP62 kompressoren.

Posted: 29 Oct 2004, 16:54
by A_hjelme
Tenkte da på FM-bildet

Posted: 08 Jan 2005, 02:15
by t_huseby

Posted: 08 Jan 2005, 02:36
by HF-mx5T
HansT wrote:
A_hjelme wrote:det der er vel bare satt på løst for morro-skyld... :lol:
Tror ikke det nei... det er flere som leker seg med både turbo OG kompressor oppsett. Bilen i videoen som det er link til øverst her har 342 HK på bakhjula ! ! og 21PSI trykk,(nesten 1,5 bar). Richard på Big Gulp Precision Products som har bygget denne bilen holder faktisk også på i disse dager å utvikle en coldside oppsett for oss med M45 kompressoren på 1.6 literen, og jeg har allerede meldt min interesse til han. BRPerformance har en stund nå hatt insugsmanifolden for coldside kit til 1.8 literen, og etter stort påtrykk fra mange M45 eiere med 1.6 literen ser det nå ut som om det endelig kommer en løsning for oss også.
Vidar wrote:Hvilken type kompressor er det ?
Han har den store MP62 kompressoren.

ikke helt rett. olle richard sin bil i videoen. om du har sett motorrommet i bilen hans så husker du at det ser ulikt ut, og at hans er en nb.. bilen på videoen er satt sammen av en annen kar, for å "teste" konseptet. richard har 342 på hjula ja, men KUN med kompressoren..
Image



bilen i videoen har heller ikke noen mp62, men den lille m45? saken ser man klart..

Posted: 08 Jan 2005, 11:56
by arildh
De med M45 bør jo glede seg hvis det blir noe av coldside biggulp prosjektet:

Image

Det er MYE dreiemoment. på det endelige produktet snakker de om 220-230 hester. Ikke langt unna FM2
Latterlig at kitet selges hotside i det hele tatt når man ser hvor mye mer som egentlig er tilgjengelig.

Posted: 08 Jan 2005, 14:36
by HF-mx5T
ikke latterlig nei. er utrolig mye billigere å lage hotside enn coldside.. kommer unna med noen braketter osv, istedenfor ny innsugsmanifold og alt sånt.. ikke alle som er klar for den ekstra kostnaden, siden det lille kittet er laget som "rimelig" kompressorkit.

Posted: 08 Jan 2005, 18:23
by HansT
Jeg sitter å venter på at BigGulp skal få testet ferdig sin coldside insugsmanifold for M45 kompressor. Han har da sagt han skal begynne å produsere og selge den hvis det er nok interesserte. Og det er det ! ! Vi er flere som har signalisert overfor han at vi er interessert, så han får sikkert solgt en drøss når den kommer.