Page 1 of 1

MX5 1,8 Lightweight

Posted: 20 Oct 2013, 01:07
by MX-Jon
Tja, Mazda gjorde jo en god jobb med å lage NA'en lett men det er jo fortsatt mye dauvekt. Skal man ha en rask bil må vekten bort. Så derfor, MX5 1,8 Lightweight :
Null til hundre på 4 sekunder? Må bare finne et egnet sted å holde seg fast....

Image
Image

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 24 Oct 2013, 19:25
by mojo-91
jøss. det blir jo nesten som å bygge modellbyggesett dette her.
Husk å være tolmodig når du limer på karosseriet. Lakken må være heeelt tørr. Hvis ikke risikerer du å få fingeravtrykk i lakken :wink:

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 27 Oct 2013, 17:16
by Stalfa
Var slakt eneste utvei?

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 27 Oct 2013, 22:24
by MX-Jon
Stalfa wrote:Var slakt eneste utvei?
Tja, jeg vurderte det iallefall slik etter å ha gått gjennom den. Da jeg kjøpte den vurderte jeg å fikse den opp men dewt ble for mye. Gjennomrustet bakre del av kanalene og bakre hjulbuer. Ellers rust på stort sett hele karrosseriet. Ødelagte skjermer (rust/bulker), bulket bagasjelokk, bulkede dører, ødelagt frontrute, manglende katalysator. Kunne sikkert latt seg reparere men hvis man verdsetter tiden sin til litt mer enn 50 øre i timen tror jeg det hadde vært en dårlig deal.

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 28 Oct 2013, 21:31
by z1000
Har du et varme skjold som er over eksos potta bak som er i ok stand

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 03 Nov 2013, 17:36
by z1000
Behovet for varme skjold er nå borte.Har laget meg et :D

Re: MX5 1,8 Lightweight

Posted: 03 Nov 2013, 22:27
by MX-Jon
z1000 wrote:Behovet for varme skjold er nå borte.Har laget meg et :D
Det er bra for jeg var og sjekket delene i dag og varmeskjoldet hadde jeg ikke tatt vare på :)