PhotoBlocker

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

PhotoBlocker

Post by A_hjelme »

Noen av dere som har prøvd PhotoBlocker?
User avatar
Dyret
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 196
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Contact:
Status: Offline

Post by Dyret »

Har du mottat spam? Trodde det ikke skulle vere mulig å søke igjenom mailadressene på dette forumet
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Tror han mener fluoricerende lakk til å spraye på skiltet. Tanken med dennne er at den skal reflektere så mye av blitzen at det blender kameraet på fotoboksene.
Husker det var mye styr i media angående det for en tid siden, men vet ikke om det virker.

Vet ikke om det er så mye å vinne på det heller, siden Miata/MX-5 er en rimelig lett gjennkjennelig bil.
Må i tillfelle være viss en blir tatt uten for sit nærområde.......

Då jeg ble tatt i fotoboks, kom boten til rette adresse til tross for at skiltet mitt er montert så dypt inne i luftinntaket at det ikke viser på fotoboksbildene. Fikk heldigvis ikke bot for plasseringen.
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Akkurat det ja... Tenkte på hvor fint det hadde vert når e skal kjøre til alle biltreffene. Bor jo tross alt i Ålesund. etter det e har sett, e det veldig overbevisende. Å kan noen anbefale en god laser- radar varsler? Ble tatt i laser for noen uke siden :( surt.. 1700,- rett ut av vinduet.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Det er faktisk dyrere å bli tatt med laser/radarvarsler. Tror det er en bot på 3000 Kr.
Laservarslere gir deg beskjed om når du har blitt tatt.
Radarvarslere gir deg god tid før kontroll, kjøpesentrer osv...
Har en kombi Laser/radar-varsler selv, men bruker den ikke..
Det finnes også laser"jammere" som sender laser signal tilbake og forstyrrer laseren, slik at de ikke får tatt noen måling.
Men regner med du blir vinket inn, og bilen grundig søkt etter en laserjammer hvis de får en bil med bare "feilmålinger"
A_hjelme wrote:Akkurat det ja... Tenkte på hvor fint det hadde vert når e skal kjøre til alle biltreffene. Bor jo tross alt i Ålesund. etter det e har sett, e det veldig overbevisende. Å kan noen anbefale en god laser- radar varsler? Ble tatt i laser for noen uke siden :( surt.. 1700,- rett ut av vinduet.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

Har hørt at de må måle 3 ganger å bruke den minste målingen... En kompis av meg såg akkurat politiet å bremset ned. ble vinket inn, å der sa de at han var heldig. For de må holde seg til minste måling. for på første målingen var han laaangt over farts-grensen. Flaks.. Så hvis varsleren varsler, så rekker man kanskje å bremse ned før siste måling?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Både laser og radarvarsleren virker. Hvertfall min.
Det uler veldig bra når de "skyter" med laser...
Radarkontroll har jeg ikke kommet borti, men den varsler om kjøpesenter og andre radarbaserte sensorer.
A_hjelme wrote:Har hørt at de må måle 3 ganger å bruke den minste målingen... En kompis av meg såg akkurat politiet å bremset ned. ble vinket inn, å der sa de at han var heldig. For de må holde seg til minste måling. for på første målingen var han laaangt over farts-grensen. Flaks.. Så hvis varsleren varsler, så rekker man kanskje å bremse ned før siste måling?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply