Page 1 of 2

Mx5er til hugging

Posted: 02 Dec 2004, 14:15
by glaibilenmin
Noen der ute som vet om noen mx5er som skal hugges...
Trenger Ny diff :( :( :(

Posted: 02 Dec 2004, 14:48
by Mazdafreaks
De har en diff på mosjøen bil.. kjøpte nett girkassen der, vurderte diffen også men vil heller ha en sterkere fra en nyere bil...

Posted: 02 Dec 2004, 15:15
by mojo-91
hvordan merker man at diffen er i ferd med å gå...noen ulyder eller slikt?
:roll:

Posted: 02 Dec 2004, 15:28
by glaibilenmin
Min Har "saget" en stund...
Og no BANKER den og SMELLER som f...
hørest ut som der sitter en gnom under bilen min å banker på drivakslingen med hammeren...

Posted: 02 Dec 2004, 17:08
by Dyret
javascript:owin('largepic.php?omg=https://www.andysaustosport.com/images/ ... line=90-97 Miata NA8 2&mcat=Transmission&scat=L.S.D.&brand=Cusco&cid=Ma90Miata');

Posted: 02 Dec 2004, 17:32
by HF-mx5T
https://www.andysaustosport.com/images/ ... MZ_lsd.jpg

problemet er ofte ikke at selve diffspola ryker. men at kronhjulet og pinjong mister tenner osv. da hjelper det lite så kjøpe fancy diff sånn som den dyret prøvde å linke til.. legg og merke til at de fleste rå differ kun passer i 1.8 huset(eller nye 1.6 hus), siden de har mye kraftigere drev.. ikke no poeng å ha solid diff i et diffhus som ryker kronhjul osv med en gang..

ser forskjellen på drevene i 1.6 og 1.8 diffen her..
Image

Re: Mx5er til hugging

Posted: 02 Dec 2004, 17:58
by m1chael
glaibilenmin wrote:Noen der ute som vet om noen mx5er som skal hugges...
Trenger Ny diff :( :( :(
hvis vi får somlet oss til det snart, så kommer det en 1.8NB 10th anniversary som skal demonteres. Diffen er da tilgjengelig

Re: Mx5er til hugging

Posted: 02 Dec 2004, 18:09
by motorhead
m1chael wrote:
glaibilenmin wrote:Noen der ute som vet om noen mx5er som skal hugges...
Trenger Ny diff :( :( :(
hvis vi får somlet oss til det snart, så kommer det en 1.8NB 10th anniversary som skal demonteres. Diffen er da tilgjengelig
Har lyst på et sett "bling-bling" felger til, og HT. Og evt. strut bracen...

Posted: 02 Dec 2004, 18:21
by m1chael
får vi ordent opp i det finansielle så skal det meste ordne seg. Må ogs orde med hentin og slikt, men det skal vel ordne seg nå snart tenker jeg. Da blir det bling bling felger da..hehe

Posted: 02 Dec 2004, 19:13
by Mazdafreaks
Er interesert i denne diff eg også, vis den passer på en 91 mod, men det er vel en slik HF-MX5T har på sin etter hva eg har skjønt, Hva må gjøres for å få denne til å passe, eller er dette en bolt on sak..

Posted: 02 Dec 2004, 19:27
by glaibilenmin
Du må bytte alle akslinger for å bruke denne... men ellers skal det passe noen lunde...

Posted: 02 Dec 2004, 19:56
by Silverboy
Det er de akslingene som sitter på bilen man tar diffen fra, så det er ikke så stort problem :)
Mellomaksling, og drivakslinger / stikkaksler :)

(også blir trolig speedo'n litt på villspor)

Posted: 02 Dec 2004, 20:35
by HF-mx5T
på min ble speedoen tullete, rett vei. dvs, den er mer riktig nå enn noen gang før :D

Posted: 03 Dec 2004, 10:05
by Steinar
Diff. utveksling på MX5 115 hk er 4.3:1. På 1.8 liter og 1.6 liter 90 hk er diff. utveksling 4.1:1. På mx5 med 6 trinns gearboks er diff. utveksling 3.64:1.
Bytter man fra 4.3:1 til 4.1:1 utgjør dette en oppgearing på ca 5%. Dette gjør at speedometeret viser mere korrekte verdier enn tidligere. På begge mine biler (Volvo 945 turbo og MX5) er korrekt hastighet 76 km/t ved en speedometervisning på 80 km/t.

Posted: 03 Dec 2004, 11:54
by HansT
For kontroll av speedometer holder en konstant fart, (f.eks.90 km/t på speedometeret) forbi en fotoboks i 70-sone. Da får en ei fin utskrift med korrekt tall for speedometeret. Enkelt og greit, jeg har prøvd... :oops: