Page 1 of 2

Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 12:41
by AJF
Noen som har har bestilt dette og kan dele sine fraktpriser

Vi har nettopp fått pris fra Deft Racing på transport av 2 bossfrog bøyler til 300$ stk, dette høres vel drøyt ut i mine øyne, noen som har ferske erfaringer her?

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 13:14
by Stalfa
Be om priser fra andre leverandører som selger samme bøyla.

f.eks http://bossfrog.biz/Contact_Us.html direkte :)
MossMiata USA => http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=118577
Eller Goodwin + JetCarrier https://www.good-win-racing.com/mazda/m ... d=qqCYzRgA

Mener jeg betalte i underkant av 1500,- for en forsendelse med Jetcarrier som inneholdt blant annet en Boss Frog Single ClearView Maxx. Husk at frakt til JetCarrier sitt utshipspunkt kommer i tillegg. :)

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 13:26
by AJF
Takk for svar, hadde du mye andre varer også med i den fraktprisen? Hvor lang tid tok frakten med JetCarrier?

Ja sjekker nok med de andre også, men startet med Deft racing siden der er de som er billigst på BossFrog. Du har by the way samme bøyla som vi tenker å bestille. Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 13:30
by DrHolm
http://fab9tuning.com/index.php?option= ... 29&lang=en

Hør med Bryan, her. De har også en kampanje om dagen. -5%

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 13:31
by Fabiz
Jeg synes ikke 300USD høres mye ut i det hele tatt. Jeg betalte rett i overkant av 1800kr for frakt av min siste HD-bøyle. Brukte JetCarrier med båtfrakt og hjemlevering. Tok vel et par uker...

Fabian

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 13:44
by Stalfa
AJF wrote:Fornøyd med passform, har du forsøkt om du klarer å få hardtop over den?
Den passer ikke i det hele tatt, sparker i den titt og ofte. Passer nok bedre når jeg får den i bilen. :)

ben@boss-performance.com wrote: I've seen a Maxx fit with a hard top, but they usually rub.
På den andre siden
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=454223
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=283170

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 26 Mar 2015, 16:44
by AJF
Takk for respons her, ser at det ble en liten trykkleif her det var 600USD de skulle ha i frakt PR bøyle.

Blir da sannsynligvis jetcarrier om vi ikke kan få bedre priser hos andre. Husker fra sist jeg kjøpte HD bøyle at vi fikk pakket 2 sammen og sparte mye på det

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 27 Mar 2015, 08:15
by GTX-Lars
Eg kjøpte frå MX5parts.co.uk på tilbud så bøyle+frakt kosta det samme som bøylen koster opprinnelig. Har ikkje fått krav på moms endå sjølv om det har gått eit år... Så totalen vart då~rett under 4000kr :) Men som dei fleste veit så er TR-Lane-bøylen er litt smalare enn dei amerikanske

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 27 Mar 2015, 10:24
by Agility
Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA... :wink:

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 27 Mar 2015, 11:43
by Legendary
Agility wrote:Betalte rundt 1500 for en DH fra BossFrog med Jetcarrier, men det er noen år siden nå..., og skal ha ny fra samme leverandør da det er de eneste som faktisk er testa og godkjent ihht til SCCA regelverket i USA... :wink:
Dette er feil.

SCCA har retningslinjer ift. hvilken materialkvalitet som skal benyttes, fabrikkering og hvilke dimensjoner veltebøylen må inneha/overstige. Dette er det flere veltebøyler som gjør. SCCA i seg selv vil nok aldri teste og gå god for noen veltebøyler. Dette involverer nok for mye risiko mtp. en eventuell ulykke. :)

EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 27 Mar 2015, 16:24
by Agility
Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ...... :roll:

Posted: 27 Mar 2015, 16:33
by Rudolf
Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
:wink:

Erik
(paragrafrytter)

Re: Fraktpriser for rollbar fra USA

Posted: 28 Mar 2015, 16:49
by Legendary
Agility wrote:
Legendary wrote: ..........
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Ja sålenge du siterer meg riktig så, og selvfølgelig snakka jeg om DH, de andre er jo bare sånne tørkestativ...... :roll:
Ja, disse tørkestativene skaper jo et røffere utseende, som ikke akkurat passer imaget til gubber med hatt.
Første prioritet uansett veltebøyle bør jo være at at den er plassert slik at hodet både er lavere plassert enn bøylen og ikke har mulighet til å komme i kontakt med den ved en kollisjon. Denne f.eks. er ikke optimal:

Image

Rudolf wrote:
Legendary wrote: .......
EDIT: Ser nå at du skrev double hoop veltebøyle. Da er vi enige! :)
Minner om at også at også Sjefs-frosk sin Klarsyn enkel bue (sånn som er på Beverly og Rudolf) også tilfredsstiller SCCA krav.
"The Boss Frog ClearviewTM is a double diagonal single hoop rollbar which meets the SCCA guidelines for racing."
:wink:

Erik
(paragrafrytter)
Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.

Posted: 29 Mar 2015, 00:07
by Rudolf
Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Å, er det det?
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.
Det er jo ganske åpenbart.

Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.

Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
:wink:

Erik

Re:

Posted: 29 Mar 2015, 03:05
by Legendary
Rudolf wrote:
Legendary wrote: Jepp, som jeg skrev på en litt knotete måte i forrige post: det er mange veltebøyler som oppfyller kravene til SCCA. :)
Å, er det det?
Meg bekjent, så er det bare Boss Frog sine.
Ja. Se på side 254 i SCCA sin regelbok her:

http://scca.cdn.racersites.com/prod/ass ... educed.pdf

Flere bøyler fra Hard Dog som oppfyller disse kravene + en del bøyler av mindre kjente fabrikat.
Legendary wrote: Ikke at det i seg selv er en garanti for at ting går bra i en eventuell velt. Finnes jo flere forskjellige organisasjoner i USA ala SCCA som har sin egne retningslinjer i forhold til sikkerhet ved banekjøring.
En EU-godkjenning i Norge er heller ingen garanti for at alt går bra i en evt. ulykke.
Det er jo ganske åpenbart.

Her er det snakk om (i mangel av noe bedre) å søke seg frem til de sikkerhetsinnretningene som er best mulig.

Jeg vil heller rulle rundt i en bil med en god veltebøyle en i en som ikke har veltebøyle i det hele tatt.
Selv om de berømte sidebildene kan vise et hode som stikker for høyt opp.
Hvor det hode befinner seg i løpet av et rundkast, se det kan vi jo alle spekulere på.
:wink:

Erik
Helt klart. Om man ønsker best mulige forutsetninger for at det skal gå bra i en ulykke bør man ta flere grep når man monterer en veltebøyle. Riktignok er vel det sikreste å ikke kjøre en takløs bil av en gammel årgang uansett. Farlig å leve osv.

Antar at det ikke er uten grunn at SCCA krever at toppen på hjelmen skal være under bøylen når man sitter normalt. I så måte er det vel knapt noen bøyler som innfrir kravene med originale stoler, om man er av gjennomsnittlig høyde. Foruten disse skyhøye bøylene som ikke går innunder taket.