Page 1 of 14

Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 01:57
by Sunnmøring
Kapittel 1: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 94#p180294

Kapittel 2 begynte i 2014, då eg berre måtte ha ein ny cab før sommaren. Planen var den samme som før; kjøpe mx5, montere kompressor, leve lykkelig i alle mine dagar :wink:

Eg var framleis ein kjip sunnmøring, men enda opp med det som eg trudde var eit relativt godt eksemplar. Ingen servicehistorikk, MEN han eg kjøpte den av snakka om at den har tidligare vore i eiget av ein entusiast (edit: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=13688).
165000km, hardtop, 1,6 liter 92mod, tektylbehandla, fettlist i hjulbuar, eit sett vinterdekk på orginal felg, Rota RB, FM (turbo) cat back, og raceland coilovers. Bortsett frå litt kosmetisk dilldall (heimefiks på frontfangar, jallalakk på bakluke) såg bilen bra ut, spesielt interiøret, det var ikkje ein gong slitt hol i førarsetet. Eg slo til, for 30 høvdingar virka det som ei bra kjøp med tanke på vinterdekk, kilometerstand og hardtop. Hardtoppen var ikkje so fin, men den skal berre brukast på vinterstid, så det var ikkje så viktig :)

Image Image
tv, bilen er ferdig på verkstad - th. etter turen heimatt utan tak i 6 grader. fekk også sjekka at VLSD fungerte som den skal 8)


No har eg hatt bilen i over eit år, og planane om kompressor er for augeblikket lagt på hylla. Planane om å selge bilen om nokon år fram i tid er lagt vekk. Dette er sjølv om eg har ein god del ting som må på plass i åra som kjem. No veit eg kva eg vil ha av bilen; moderat senk, gode kjøreeigenskapar på Norske dritvegar, sytalaus drift, og kansje ei kvit fartsstripe eller to :mrgreen: Dette blir ikkje ein bruks bil, men helder noko som eg kan kose meg med, og så er det også ein steika trivilig (men dyr) hobby.

Image Image Image

Eg har nettopp brukt 17 høvdingar på "usynlig" rustskade i kanalane, samt fiksa og forsterka berebjelkane under bilen då desse var blitt kverka av ombord køyring av ferge. Når eg først måtte opne lommeboka fekk eg sveisa på plass dobbelt opp med stål på berebjelkane, slik at eg har 2 lag med 0.9 stål. Den utvendige dimensjonen er lik, så om eg har lyst på meir kan eg alltids smekke på FM rails eller liknande.

Next up: sjekk av kompresjon, mulig skifte av topp pakning og register reim, mulig planing av topp, montering av 4-2-1 header, Randall intake, nedfiling av hjulboltar, lakk på kanalar

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 10:38
by Stalfa
Pen post, fortsett slik. :)

Merker man noen forskjell med dobbelt lag stål?

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 15:06
by Sunnmøring
Stalfa wrote:Pen post, fortsett slik. :)

Merker man noen forskjell med dobbelt lag stål?
Takk! kjekt å høre :)

Har forsåvidt ikkje køyrt meir enn 15km frå verkstad og heim, så eg kan ikkje seie sikkert om det er dramatisk forskjell.
Men eg syns å innbille meg at bilen har blitt stivare, ja. Det blir meir testing når eg har fått skilt på bilen, forhåpentlegvis til mai.

Om eg ikkje huskar feil sa han på verkstaden at dei orginale berebjelkane var laga av 0,6mm stål, så hvis ein då monterar FM rails har ein ca 2mm alu + 0,6 stål, men så igjen blir dei fleste forsterkningar (som Flyin' Miata) bolta fast og ikkje sveisa. Eg vil tru sveising vil gi eit bedre resultat, men det er berre synsing frå mi side :P

Fins der ein måte å måle stivheita på karosseriet? Det hadde kansje vore intressant å samanlikna med ein orginal 92 modell berre for å sjå om der er nokon målbar økning i stivheit.

Image

her er eit kapp av det innerste laget som har blitt sveisa inn. Ytterste laget er ein enkel U profil som også er pungtsveisa fast.

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 15:40
by Stalfa
Hvorfor ikke et tykkere lag i stedet for to lag?

Sjekk FM sine sider, de gjør noen jekketester mener jeg.

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 16:37
by Sunnmøring
Det første eg såg for meg var å få knekt ei W profil, muligens i 2mm stål, då ein W profil vil få 4 vertikale plan, og då nesten, i teorien, dobbelt så mykje vertikal styrke som ein U profil i samme matrial.

Det var det eg hadde lyst å gjere først, men han på verkstaden foreslo dobbel U profil av 0,9mm for det var plater han hadde på lager, og han hadde utstyr til å lage og montere desse enkel. det vart då igjen eit spørsmål om kostnad og eg ba han om gjere det som var enklast så lenge det vart ei forbedring i stivheit over orginalt. Bonusen med U profilen er at den ser orginal ut.

Image Image Image
1. Sjekk av kompresjon undervegs. 2. Mengd olje brukt ved "våt" måling 3. Pakningsett og registerreim som eg kansje ikkje gidd å montere før vinteren kjem.

Dagens måling av kompresjon:
Sylindernr. - Uten olje - med olje
1 - 185 psi - 213 psi
2 - 171 psi - 190 psi
3 - 183 psi - 210 psi
4 - 190 psi - 207 psi

Så ja, det ser ut som eg taper omtrent ca 20-25psi på grunn av slitte stempelringar(?). Eg hadde planar om å ta av toppen, frese av 0,5mm, skifte alle pakningar frå topp og opp. Men sidan målingane tyder på slitte stempelringar vurderar eg å droppe heile driten. Hvis eg må ut med motor for å få skifta stempelringar kan eg kansje få gjort dette i vinter, og då kan eg like godt vente med alt anna også. Eller?

Image Image
1. Mx5n er heime. 2. Mekkehjørnet av garasja som eg har erklert som mitt eige. Legg merke til 1.8 motor med letta svinghjul (havari), min gamle rattkjelke med flammelakkering, og "the joyride deathmachine" under alt skrotet til høgre. Innredninga dykk ser er ei kreativ samansetning av gammalt bad, kjøkken og diverse møblar. Sku kansje rydda litt her ja...

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 26 Apr 2015, 16:57
by Gabzh
Her ble det tråd på denne, ja! Fin bil og spennende tråd :)

Posted: 26 Apr 2015, 20:18
by Rudolf
Sunnmøring wrote:
Dagens måling av kompresjon:
Sylindernr. - Uten olje - med olje
1 - 185 psi - 213 psi
2 - 171 psi - 190 psi
3 - 183 psi - 210 psi
4 - 190 psi - 207 psi

Så ja, det ser ut som eg taper omtrent ca 20-25psi på grunn av slitte stempelringar(?). Eg hadde planar om å ta av toppen, frese av 0,5mm, skifte alle pakningar frå topp og opp. Men sidan målingane tyder på slitte stempelringar vurderar eg å droppe heile driten. Hvis eg må ut med motor for å få skifta stempelringar kan eg kansje få gjort dette i vinter, og då kan eg like godt vente med alt anna også. Eller?
Like lurt å vente med pakninger og registerreim til du skal ta en full motoroverhaling.
Så her blir det tut og kjør denne sommeren :)

Erik

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 27 Apr 2015, 19:20
by Sunnmøring
Det var akkurat det eg ha lyst å høre Erik! Alltid godt med folk som er enig med meg, ;p

Eg fekk noko alvorlig tikking etter kompresjons testen, men eg har konkludert med at det er en av desse HLA dingsane som har kollapsa. Trur eg får leve med "diesel motor" til vinteren :)

Då blir neste prosjekt vårshining, nytt oljefilter, olje og girolje I første omgang. :)

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 10 May 2015, 22:02
by Sunnmøring
EPIC LONG POST TIME!

Image
Image

1. Yeeeeah maddafakkas! her på vårens første lovlige tur med skilt og forsikring. Angående tidligare spørsmål om stivheit med dobbelt stål i rammeprofilane, så kan eg no seie med sikkerheit at bilen er vesentlig stivare, ifølge butt dyno.
2. huseigaren der eg bur no har ein relativt strøken 91 modell (t.v)- legg merke til strøken lakk mot falma lakk på min.

Image Image

1. Eldre, mindre elegant modifikasjon, av meg :oops: Eg hadde irritert meg litt over at det orginale speilet tek litt mykje av sikta for meg som er ein passelig høg person, løysninga trudde eg var å snu festet 180 grader, og bende det forsiktig for å få det i rett posisjon. MEN det går ikkje fordi det er støypt(?) og som resultat knakk det i to... derav denne "elegante" løysninga der eg har reparert med ein skru. Å få løsna speilet frå braketten var enkelt, det var ein skru - å få festa speilet igjen er litt som eit av dei små kulespela som du kan finne på toppen av slike såpeboble dingsar; berre att i dette tilfellet er det dei lause delane inne i speilet som skal på plass, og du kan ikkje sjå ein dritt. En jobb som ikkje kan anbefalast til folk med ADHD, eller folk generelt.

Oppsummert er det ein god modd, bedre sikt framover, ubruklig sikt bakover med kalesje. Ikkje noko problem for meg då plastruta i kalesja mi er like matt som frosta glas :( . Neste gong kjøper eg speil frå KG Works eller liknande.

2. Også ein gammal modifikasjon frå 2014, for bytting av parklys og blinklys, uten å lemleste det orginale ledningsnettet. Her har eg enkelt og greit kappa ut og brukt kontaktene frå delebilen min, krysskobla dei aktuelle ledningane, og kobla denne kryssinga i mellom leidningsnettet og lyktene (sjå den grøne krympestrømpa i bildet). Eg kan då returnere til orginalt lysoppsett meget enkelt. Om du syslar med alternativ kobling av lys kan denne løysninga anbefalast, det einaste du treng er ein delebil du kan ta frå :P

Image Image

Frå førre helg: Ikkje kapp hjulboltane med vinkelslipar :!: Med 20mm spacer vil dei orginale boltane stikke igjønom, det er ikkje noko stress med felgar som har utholingar for akkurat dette, som for eksempel orginale mazda felgar. Men mine rota RB har ikkje desse hola, så eg kappa boltane med vinkelslipar...

Dette resulterte i stygge vibrasjonar, då lengda på boltane varierte med ca 1-2mm etter eg hadde kappa dei. Du ser den grove kappinga på bilde til venstre. Problemet løyste seg med nøyaktig måling og nedsliping; resultat t.h. Kort oppsummert kan eg seie at det er overraskande lite som skal til for å få uønska vibrasjonar. Nye, kortare, hjulboltar hadde vore bedre, då kapping og nedsliping er kjedlig og kan gi dårlig resultat :oops:

Image Image
1. Den omfabla Ford Motorcraft girolja, som skal testast i sommar :D
2. Notorisk Raceland 4-2-1 manifold, skal oss vedde om kva månad sveisane på denne sprekk? :lol: Er det slik at eg kan vaske denne med sprit for å få kule fargar på den når den blir varm??

Image
Meh... her må det fiksast. Er det innafor å fjerne klarlakken på kanten, vaske, og lakke på nytt? dette er nytt for meg så her treng eg råd :|

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 11 May 2015, 00:19
by Gabzh
Fjern klarlakken også våtslip og polér :)

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 11 May 2015, 06:26
by Stalfa
Sprit gir vist pene farger ja.

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 11 May 2015, 07:37
by Fabiz
Hvis du ikke skal ha samme finish på kanten som er nå, så kan du gjerne pusse ned og lakkere på nytt, ja. :)

Fabian

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 11 May 2015, 22:56
by Sunnmøring
Då blir det sprit og montering av manifold i i helga! 8) og kansje pussing av felg. Har kjøpt tynner som eg tengte eg sku prøve å fjerne lakken med, dog kun på kanten. Good idea? bad idea? då kan eg kansje klare å behalde den cnc-fres finishen som er der.

EDIT: Image

Klarte å lure til meg ein slik midtkonsoll frå ein delebil på finn. Beste. Invisteringa. Nokon. Gong.
Vanlige ølboksar, brusboksar, brusflasker, set perfekt i denne. I dag har eg faktisk ete oreo is ut av beger mens eg køyrde, uten problem, takka vere perfekt størelse på kopphaldarane. Er det slike ting ein kan kalle priceless? Til og med den smalare is-te flaska står fint i haldaren, til og med når eg køyrer 99999km\t i ei rundkøyring. Nevnte eg meir lagringsplass?

off-topic: den isten smakar kammar. Terningkast 1 på smak? neppe, eg kastar terningen i sjøen. do not want >:(

on-topic: Det som trekk ned er at du faktisk er borti flaskene når du girar, litt avhengig av korleis du grip girspaken, samt at den tek litt av plassen på passasjersida. Passforma mot midtkonsollen er ikkje 100% på førarsida, og dei skruhola framme passar ikkje med dei orginale skruhola. Her måtte eg bore nye hol i braketten som ligg framføre girspaken.

Alt i alt kan eg anbefale denne. Kopphaldarar som fungerar er fantastisk :D :D :mrgreen:

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 11 May 2015, 23:29
by brokkoli
Den midtkonsollen der er gull og snart ser manifoldet ditt ut som det også :D. Uansett om du kommer litt borti så er det milevis bedre enn standard koppholdern, som man må holde rett ovenfra for å kunne gire :lol:

Re: Sunnmørsk NA

Posted: 28 May 2015, 22:00
by helly
Denne som står på 4 mursteiner oppe på Aksla stadion?