IC rør

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

IC rør

Post by helly »

Hei.
Hvilke rør bruker dere til intercooleren? Hvor kjøpte dere rørene og ca pris?
Tips til hvor jeg kan kjøpe de? :-)

Alu-rør er vel det beste?

Tenkte å ha 2" / 2.5" rør, men litt usikker på hva jeg får plass til fra kompressor ned til IC.
1990 1.6
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: IC rør

Post by Banger'n »

Har du servo og/eller AC må du nok ha 2" på varmsiden også kan du ha 2.5" fra ic til innsug :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: IC rør

Post by Trym N1290 »

Har du sett på dette kittet?
Syntes det er et fornuftig og fint bygget oppsett.
http://trackdogracing.com/TDR-90M45.aspx
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: IC rør

Post by helly »

Banger'n, ok takk for tips.

Trym: Ja det har jeg. Men det blir for dyrt. Jeg har allerede IC og jeg har en som kan sveise rørene for meg om jeg vil også. Så det er kun kostnaden med rør jeg må ta. Får sjekke opp lokalt hva de tar for rør. Tenkte bare jeg skulle høre om noen hadde noen tips ;)
1990 1.6
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: IC rør

Post by Trym N1290 »

Ja nei jeg tenkte på den rørføringen, veien de valgte å gå! Torshov selger rør i rustritt og galv. :)
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: IC rør

Post by helly »

Aha.
Ja, har vurdert det. Men en enkle måten er vel å skjæra en del i panseret. TDR flytter vel radiatoren lenger bak / ned. Må se litt mer på det der. Takker
1990 1.6
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: IC rør

Post by Miatapowers »

Må ikke ha for stor ic, da du vil miste ladetrykk, eg eksperimenterte med dette og hadde god digital ladetrykksmåler ifra AEM, uten ic så ladet eg en ca 0,6b med oppsettet eg hadde da, med intercooler av mellom størrelse så var det nedi 0,35b på dem varmeste dagene,.. Jo varmere luft eg komprimerte og kjølte jo mindre ladetrykk fikk eg,, Så eg koblet vel vekk hele ic igjen mener eg å huske og kjørte uten.. Men mulig den går bedre på kald 0.35b forran 0.6b varmluft, men følte selv den gikk bedre uten ic..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
helly
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 420
Joined: 24 Aug 2013, 00:15
Location: Ålesund
Status: Offline

Re: IC rør

Post by helly »

Ja, er klar over dette. Får se hva jeg ender på og om det er mye "lag" når jeg gir gass. Planen er jo å få tunet litt hissigere tenning når luften ikke blir så varm.

Kjøpt noen rør fra England for å teste hva jeg får plass til 28 Pund for to rør inkl frakt. Men så kom jo fortolling på 236 kroner i tillegg! Hrmf... Og det værste er at jeg bestilt det som to forsendinger!
1990 1.6
Post Reply