+13hp og +9.6lb/ft med stilling av timing og tukling med afr

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Sunnmøring
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 260
Joined: 19 Nov 2013, 18:26
Medlemsnummer: 1120
Location: Ålesund\Eidsdal
Status: Offline

+13hp og +9.6lb/ft med stilling av timing og tukling med afr

Post by Sunnmøring »

Eg brukar litt for mykje tid til å lese om mx5, og mykje av det er synsing, teoriar og idear.
Heldigvis er det ein del fantastiske folk som måler og testar, og gir konkrete resultat.

Ein av desse er AdamR, i tråden, The Red Munter. God lesing om banebil med strengt budsjett.

Meir interessant er det han gjer med luftmengdemålaren og timinga på sin 1.6.

Han linkar også til Optimizing Power From The 1.6 Na Mk1
Her er det konkrete effektmålingar på forandring av timing og afr, anbefalt lesing.
With the unit rotated so the door would fall open under gravity, AFR richened up by a whole point to 11.6:1, and going the other way it leaned out to 13.5:1 - interesting! - AdamR
Er det nokon her på forumet som har turt å tukla med luftmengdemålaren utover det å snu det opp eller ned (som for eksempel i JR CAI)?

Eg kan bli frista til å prøve dette sjølv, då eg faktisk har ein innovate lc-2 liggande i ei skuff. Eg kunne alltids prøve å tukle med lmm for å prøve å få ca samme afr som dei viser i Optimizing power from the 1.6
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
Teejay187
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 735
Joined: 14 Jul 2012, 00:47
Status: Offline

Re: +13hp og +9.6lb/ft med stilling av timing og tukling med afr

Post by Teejay187 »

Dette er meget interessant. Så lenge du holder et godt øye på wideband, burde det vel være innafor å tukle litt..

De effektøkningene er jo så høye, at du ratt må godkjenne bilen på nytt ;)
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: +13hp og +9.6lb/ft med stilling av timing og tukling med afr

Post by Rudolf »

Vi som bruker JR CAI og dermed setter AFR på høykant, kan av og til oppleve problemer med at fjæra til luftspjellet blir for slakk.
Da vil den ikke lukke skikkelig og målt luftmengdene blir feil i forhold til gasspådrag.
Resultatet blir økt bensinforbruk og feit blanding.

Enkelte har også prøvd seg med justering av denne fjæra for å redusere CO i avgass.

Hvis du åpner AFR for å justere fjæra til luftspjeldet bør du være oppmerksom på faremomentene:
Hvis du justerer slik at bilen får mindre bensin (ved en gitt belastning) kan dette medføre risiko for tenningsbank.

Jeg har opplevd tenningsbank på en MX5 som er justert til 14 grader BTDC og som kjøres med høy belastning en varm norsk sommerdag.
Dette var en bil uten noen andre modifikasjoner og som kjørte med 95 oktan bensin.

Hvis du i tillegg kjører magrere så kan det være spikeren i kista for den motoren !

En justering av AFR kan også føre til økte CO-verdier ved utslippsmåling.
Da kan du få problemer i EU-kontroll.

Ellers har jeg stor sans for eksperimentering :)
Så lenge du følger opp med måling slik at du unngår havari.

Lykke til.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply