Planer i Midt-Norge i 2016

Forum for Midtnorge saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Planer i Midt-Norge i 2016

Post by webizz »

Hei igjen, fra litt snøfritt område!

Jan Tore og jeg har hatt et lite møte, og sett litt på planer for sesongen, og vi har foreløpig disse ideene og datoene:

1. Tirsdag 12 april: Vi møtes klokken 18.00 på Sandmoen Kro, og kjører Gammelveien ut til Orkanger, der vi møter Lucas, som er lokalkjent der, og finner et sted vi kan ta en kopp kaffe, eventuell annen drikke for de som ikke drikker kaffe, så kan vi også ta en prat om årets sesong.

2. Lørdag 30 april: Taxfree-tur! Vi møtes kl. 09.00 på Sandmoen Kro, og kjører sørover mot Støren, der vi tar av mot Røros, og kjører via Røros inn i EU, og får med oss både Systembolaget og andre passende butikker, før vi returnerer til Trondheim via Riasen og Tydal/Selbu. Forbehold her om at veiene er snøfrie, og at været blir bra. Kanskje stoppe på vei tilbake og spise på Vektarstua på vei tilbake?

3. Lørdag 14 mai: NSK Trondheim Vårmønstring kl. 10.00, vi møter opp og viser at også MX-5-Miataklubben har medlemmer som har fått joggeskoa på bilene, og er klare for sommer. Nærmere informasjon om sted kommer når NSK offentliggjør dette.

4. Lørdag 4 juni: Dagstur til Tautra. Vi håper å finne utsalg som er åpne som selger både lokalprodusert mat og øl, og et sted der vi kan finne noe å spise før vi returnerer til Trondheim igjen. Nærmere beskjed kommer om starttid og møtested.

5. Årets sommertur! Den offisielle turen starter i Voss torsdag 16 juni, men vi er noen som tjuvstarter onsdag 15 juni og kjører ned til Årdal. Sommerturen finnes det mer informasjon om på klubbens hovedforum, Miataprat, men den starter 16 juni, og varer til lørdag 18, med klubbens årsmøte på lørdag 18. Se der for mer info, og så kommer det mer informasjon hvis man har meldt seg på, og har lyst til å kjøre sammen flere allerede på onsdag 15. Påmeldingsfristen til sommerturen er utvidet til 15 april, så hvis du ikke har fått meldt deg på ennå, er det fortsatt tid.

6. Lørdag 20 august til søndag 21 august: Overnattingstur til Frøya. (Med forbehold om at det er muligheter for å få til overnatting, og at våre medlemmer på Frøya her både tid og mulighet til å ta i mot oss da.) Nærmere detaljer om tid og sted osv kommer når datoene nærmer seg.

7. Lørdag 10 september: Vi prøver å få leid Frøyabanen en dag, for å få litt banekjøring. Dette blir en dagstur, noe det vi arrangerte for et par år siden, sammen Honda-klubben, der man får mulighet til å prøve seg på bane med grombilen. Sannsynligvis vil kostnaden pr sjåfør bli 500,- for hele dagen, og vi vil sette et maks deltakerantall til ca 15 biler, så det ikke blir for mange på banen samtidig. Dette vil det kommer flere detaljer om senere i vår/sommer.

8. Lørdag 29 oktober: Sesongavslutning på To Rom og Kjøkken i Trondheim, vi samles til lystig lag, og oppsummerer årets sesong over et godt måltid og god drikke. Også mer detaljer her når datoen nærmer seg.

Dette er det vi håper å få til i løpet av sommeren. En liten kommentar: Vi har helt bevisst ikke lagt inn noen aktiviteter i juli, da vi vet det er ferietid for mange, men vi kan likevel komme til å arrangere improviserte isturer både i juli, og de andre månedene, hvis været inviterer til det, og da kommer det en sms med informasjon. Hvis du ikke står på sms-listen for Midt-Norge, men har lyst til å være med på den, send en PM til meg, så legger jeg deg til.

Hvis noen har gode forslag til andre aktiviteter, eller ting vi kan gjøre på noen av de allerede planlagte, skriv kommentarer, så tar vi det litt underveis. Nå håper vi bare på at alt det hvite forsvinner, så vi kan hive ned taket, og begynne å nyte sommeren!

Hilsen Jan Tore og Vebjørn
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
ArveN
0 RPM
0 RPM
Posts: 10
Joined: 29 Jan 2015, 21:39
Medlemsnummer: 494
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by ArveN »

Her var det mye bra ja :D
Bra jobba Jan Tore og Vebjørn!
User avatar
Ldelijster
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 172
Joined: 06 Aug 2015, 14:52
Medlemsnummer: 1366
Location: Orkanger
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Ldelijster »

Gleder meg masse :)
Kan dessverre ikke være med den 30. April... Må på arbeid :(
* 2017 Mazda MX-5 1.5 RF
* 1998 Mazda MX-5 1.6 (Solgt)
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Steinar »

Kjempebra tiltak med en terminliste.
Litt tidlig start med tur over fjellene den 30. april, men okke som.
Veldig mye planlagt aktivitet i helgene ser jeg.
Hva med kveldstur/møte/kaffe i midtuka?

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by webizz »

Det må vi også klare å få til, tenker jeg.

En liten oppdatering: 14 mai er både Jan Tore og jeg bortreist, så vi kan dessverre ikke stille på NSK's vårmønstring.

Oppfordrer alle medlemmer som har anledning til å møte opp:

Oppmøte på Esso Moholt kl. 09:45. Avgang kl. 10:00 da vi kjører i samlet flokk til Torget. Der vil vi
bli møtt av representanter fra klubbene som gir nærmere beskjed om hvor vi skal kjøre inn og stille
oss opp. Det kommer også noe informasjon om dette før avgang fra Moholt.
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Atenza »

Spiller inn et forslag om å la Tautra-turen gå via Ekne den ene veien for å få flere svinger, bakker og annen moro enn det ruta fra Åsen gir. Da kan man i tillegg ta gammel-E6 mellom Skogn og Åsen.

Atenza
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Steinar »

Tautraturen via Ekne og gammel-E6 (for vi som er "gamle" heter det riksvei 50) var en god ide.
Kommer innom på Tautra, kort vei fra hytta på Frosta. Siden 4. juni er bursdagen til kona tror jeg hun blir litt "uggen" dersom jeg blir borte hele dagen.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Atenza »

Steinar wrote:Kommer innom på Tautra, kort vei fra hytta på Frosta. Siden 4. juni er bursdagen til kona tror jeg hun blir litt "uggen" dersom jeg blir borte hele dagen.

Steinar
Vi kan alltids komme på kaffe og kake, og bli hele dagen? :lol:

Atenza
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
Ldelijster
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 172
Joined: 06 Aug 2015, 14:52
Medlemsnummer: 1366
Location: Orkanger
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Ldelijster »

Er det mange som har tenkt seg å være med på Vårmønstringen den 14. Mai?
* 2017 Mazda MX-5 1.5 RF
* 1998 Mazda MX-5 1.6 (Solgt)
Blomstergutten
0 RPM
0 RPM
Posts: 2
Joined: 24 Aug 2016, 23:01
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by Blomstergutten »

Hei, hvor er du mulig å melde seg på banekjøringa på Frøya 10. september?
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Planer i Midt-Norge i 2016

Post by webizz »

Blomstergutten wrote:Hei, hvor er du mulig å melde seg på banekjøringa på Frøya 10. september?
Si fra til meg, med tlfnr og fullt navn, så skal jeg opprette kontakt med arrangør.
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
Post Reply