Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
webizz
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 886
Joined: 24 Feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 45
Location: Trondheim
Status: Offline

Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed

Post by webizz »

Må bytte bremseskiver og klosser på alle 4 hjul på MSM'en, men verkstedet sliter litt med å finne delene. Er det noen som har de riktige delenumrene, og kan hjelpe meg med dette?
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000) :-)
X - 91' Red Miata
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed

Post by Steinar »

Du har de samme bremsene som NB 2001-2005 sport, dvs. Ø 270 mm foran og Ø 276 mm bak.
Merkeverkstedene er ganske firkantete i hodet, de trenger tydeligvis reg. nr på bilen.
Det enkleste tipset: Finn deg en norsksolgt NB 1.8 sport 2001 eller nyere og bruk regnummeret på denne og bestill delene.
Var inne på hjemmesidene til IL motorsport i sted. Fant kun delenummerene på bakbremsene ifgl. en sprengskisse som lå på hjemmesida deres:
Skiver bak: NB2-70269
Klosser bak (med monteringssett): NB2-70266
Disse delene er jo veldig mye billigere dersom du bestiller de fra MX5 parts eller IL motorsport. Ca. 380 Eur + frakt for komplett sats med orginale Mazda skiver og klosser, Ca. 170 Eur + frakt for komplett sats uorginale. (Priser fra IL motorsport.)

PS
Må jo også drive litt reklame for medlemmer her på forumet dvs. Fabian og butikken hans Racingstallen:
http://www.racingstallen.no/
De skaffer bremsedeler og felger ++++. Fabian har rimelig god peiling på MX5.

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
MiataMike
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 03 Sep 2014, 22:29
Medlemsnummer: 1278
Location: Hamar
Status: Offline

Re: Delenummer på bremseklosser og bremseskiver til 04 Mazdaspeed

Post by MiataMike »

Jeg har 1.8 Sport /MSM bremser liggende som jeg har tenkt å montere på bilen min ila sommeren. Så jeg har nettopp sittet og laga meg ei liste over alle deler jeg må bestille i forbindelse med oppgradering/ overhaling av kalipere. Dessverre er den på pcen hjemme.. :roll:

For å finne ut av dette, brukte jeg denne pdfen jeg har lagt ved:
NB_collision_guidepdf.pdf
Du må da se på de som heter Sport suspension slik som Steinar skriver.
Jeg bestilte nye skiver og klosser fra Mx5parts rett før påske da de hadde en kampanje på dette. Litt usikker på om de fortsatt har det, men verdt å sjekke ut.

Edit: Måtte sjekke..

http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-pa ... -3052.html Ser ut som det fortsatt er tilbud på de. Husk at du slipper VAT, så prisen blir 216 GBP (+ frakt + moms osv)
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
Post Reply