Rust vindusstolpe NC

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
RagnarW
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 22 Jul 2014, 13:05
Location: Asker
Status: Offline

Rust vindusstolpe NC

Post by RagnarW »

På min 2008-modell NC er det rust på vindusstolpen på begge frontdørene. Tok av lista foran vinduet, og kommer til akkurat i overgangen. Det er vanskelig å se nedover langs stolpen, og det er også vanskelig å få av gummilistene som sitter foran og bak stolpen. Så jeg lurer på følgende:

Det er sikkert mange som har hatt samme problemet - er det vanlig med rust lenger ned på stolpene også? Da er det straks en mye større jobb å komme til.

Hvordan får man av gummilistene rundt stolpen? Har lett på nettet, men det er muligens for trivielt til at noen har lagt ut framgangsmåte.

Enkelte av listene rundt dørene virker morkne - bør de byttes? Bilen er jo ikke gammel. I så fall, hvor er et godt sted å få tak nye?

--
Ragnar
Attachments
Pila-rust-vindusstolpe.jpg
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Rust vindusstolpe NC

Post by Pelle »

Hei
Jeg har hatt det samme problem på min.
Som du sikkert skjønner, så kommer det av at filten på lista ligger og gnikker mot stolpen.
I begge ender av lista er det en "plugg". Du setter en skrutrekker i skjøten og dytter bakover/fremover, så kan du ta løs endestykkene
og forsiktig vri og vippe lista av, gjerne ved hjelp av en skrutrekker.

Etter det jeg kunne se, så var det kun øverst det var rust. Pusset så godt jeg kunne, hadde på ruststopp, litt sort halvblank lakk
og håper det holder. I tillegg hadde jeg en bit klar teip på området før jeg satte tilbake lista.
Lykke til.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Post Reply