Page 1 of 3
Startproblemer
Posted: 12 Jan 2005, 20:27
by HansBRG98
Noen som har har hatt service eller hatt MX-5/Miata på verksted hos Iglebæk på Ensjø?Fornøyd?

Posted: 13 Jan 2005, 08:41
by arildh
Jeg hadde firehjulskontroll der. Dyrt som F***
Avtalte pris på telefon til 1500,- og når de var ferdige skulle de ha 1800 pga. det var så "vanskelig" på MX-5.
Jeg ble selvsagt fly forbanna og sa at avtale var avtale og det ble 1500.
Har hatt bedre erfaring med Ullernbil på Alnabru.
Brukte de en del ifm. en 323 GT-R jeg hadde.
Posted: 13 Jan 2005, 11:27
by AJF
arildh wrote:Jeg hadde firehjulskontroll der. Dyrt som F***
Avtalte pris på telefon til 1500,-
Tror det var 1200 jeg betalte når jeg hadde bilen min på 4 hjulskontroll hos Mazda på Østerås(grensen mellom Oslo og Bærum) høsten 03
Forøvrig fornøyd med servicen der også!
Posted: 13 Jan 2005, 13:44
by mojo-91
Jeg hadde et aldri så lite uhell i høstes og klarte å bøye hele venstre bærebru i møtet med en fortauskant. I forbindelse med reparasjonen ble det gjort kontroll og justering av alle fire hjul. Jeg vet ikke konkret hva denne delen av jobben kostet, men det var garantert godt rimeligere en hva et mazda-verksted ville ta.
Jobben ble gjort hos Bilhjulstilling as.
St Halvards g 33
0192 Oslo
tlf 22 67 21 68
Kan anbefale han her

Posted: 13 Jan 2005, 15:08
by arildh
mojo-91 wrote:
Jobben ble gjort hos Bilhjulstilling as.
St Halvards g 33
0192 Oslo
tlf 22 67 21 68
Kan anbefale han her

De tar 960,- i følge han jeg snakket med på telefonen.
Skal montere en bøtte med polyforinger før våren så da skal de få lov til å justere litt.
Posted: 13 Jan 2005, 18:01
by alr
arildh wrote:Skal montere en bøtte med polyforinger før våren så da skal de få lov til å justere litt.
Skal du bytte dem det selv? Hvilket merke er det snakk om? Jeg har tenkt å bytte foringer selv i løpet av våren, men har ikke noe erfaring med å jobbe med hjuloppheng, så jeg er litt nervøs

Posted: 13 Jan 2005, 18:48
by HF-mx5T
de foringene de selger på mx5 parts har funka bra i min, er endel jobb å bytte, men ikke så ille..
Posted: 13 Jan 2005, 19:06
by alr
Er de harde? Vil du anbefale dem til noen som skal kjøre 5-6 mil per dag på veier av varierende kvalitet?
Posted: 13 Jan 2005, 22:13
by arildh
Jeg kjøpte mine hos FM.
Jeg vil tro fjærer og dempere gjør værre ting for komforten enn foringer.
Alt er uansett bedre enn 9 år gamle orginalforinger.
Posted: 13 Jan 2005, 22:21
by HansBRG98
ok, takker for svar..MX-5 står inne hos Iglebæk nå, dag 2. Har kaldstart problemer, men når motor har normal arbeidstemp.så eksisterer ikke problemet. Den starter etter 5-8 minutter med gassen i bånn!!, med pauser..selve starter går og går, men motor tenner bare ikkeVet at jeg ikke skal gjøre det med innjeksjonsmotorer.. Har bytta plugger, bensinfilter, luftfilter..hjalp ikke. Iglebæk har nå bytta pluggledninger, så jeg håper DET er problemet. litt kinkig situasjon dette her..
Posted: 14 Jan 2005, 09:33
by arildh
hehe, har du prøvd kondensfjerner ?
ECU bruker vel tempsensor for å bestemme om det er på tide å aktivere kaldstartsprogram.
Denne ligger i LMM på NA modellene. Sikkert det samme på NB.
Denne bør kunne sjekkes via OBDII interfacet på bilen din. Både om den fungerer og avlest verdi. Alle verksted bør kunne lese av OBDII koder.
Posted: 14 Jan 2005, 10:20
by HansT
arildh wrote:Denne ligger i LMM på NA modellene. Sikkert det samme på NB...
Og hvis LMM er gåen, så for Guds skyld ikke bli overtalt av Iglebæk til å kjøpe en ny til 15-20000 kr. Da er det bedre å bestille seg en programmerbar ECU til rundt 10000 og kvitte seg med hele LMM'en...
Posted: 14 Jan 2005, 10:22
by HansBRG98
Joda, har prøvd kondensfjerner. Snakka med Iglebæk nå, forteller meg at de må skifte register-reim, 1 cm slerk der, skal skiftes uansett v/90000km, greit nok,men som Iglebæk sier, ingen garanti for at DET er problemet. Diagnose systemet viste ingen feilkoder...gruer meg til regninga..

får magesår...
edit: registerkjede=reim
Posted: 14 Jan 2005, 13:50
by arildh
RegisterKJEDE ?
Du kan informere de om at MX-5 har register reim...
Man kan jo lure på hvorfor de var driver å fikler med register reima når bilen er tungstartet når den er kald..
Typisk at verkstedet gjør alt annet enn å fikse feilen.
Jeg føler med deg. Du for bruke dette som motivasjon til å mekke selv.
Posted: 14 Jan 2005, 14:19
by HansBRG98