ND RF Launch Edition

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Hei,

Som nybakt eier av en ND RF Launch Edition og ny medlem i klubben tenkte jeg kort presentere meg. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe en liten morsom sporstbil. Jeg prøvekjørte NB'en til min bror for en del år siden og det var en svært morsom opplevelse. Etter å ha søkt, letet, vurdert og tenkt ble konklusjonen at en ND RF var riktig bil. Jeg liker godt utseendet og siden jeg skal bruke den året rundt tenkte jeg det var en fordel med "ordentlig" tak.

Jeg har fulgt bilen siden de første bildene kom, og da jeg fikk mulighet til å prøvekjøre en i april var jeg helt solgt. Jeg bestemte meg der og da, og når den var ferdig som demobil fikk jeg hentet den ut. Det var for noen uker siden og vi har allerede vært på en del kortere turer. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! :D

Jeg har ingen store planer for bilen akkurat nå. Har fått satt på en stubby antenne (bildet er tatt før den kom på plass), og planlegger å gjøre noen små kosmetiske ting som sill plates http://www.mx5parts.co.uk/aluminium-sil ... -3895.html og pedalsett http://www.mx5parts.co.uk/aluminium-ped ... -4100.html. Jeg vurderer også å senke den og eventuelt skifte eksosalegg. Dette kommer jeg nok til å vente med til jeg har fått kjørt bilen litt mer.

Hilsen
Mats
MX-5 RF.jpg
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by 2re »

Velkommen i klubben! :D Bra at vi får inn en RF også :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Tusen takk 2re. Jeg har lest en god del på forumet i det siste, og alle virker veldig hyggelige og hjelpsomme.
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
Laaars
0 RPM
0 RPM
Posts: 18
Joined: 06 Jul 2017, 23:20
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Laaars »

Gratulerer med kanonbil!
Jeg kjenner godt følelsen av å bli solgt umiddelbart. Det var vel ikke mange kilometer jeg prøvekjørte min "soft top" før jeg bestemte meg (Selv om jeg sansynligvis hadde bestemt meg i forkant...) ;)
ignent
0 RPM
0 RPM
Posts: 49
Joined: 19 May 2017, 09:18
Medlemsnummer: 1507
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by ignent »

Gratulerer med flott bil! Knall å se flere med RF ;)
2017 Machine Grey ND RF(!)
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Laaars wrote:Gratulerer med kanonbil!
Jeg kjenner godt følelsen av å bli solgt umiddelbart. Det var vel ikke mange kilometer jeg prøvekjørte min "soft top" før jeg bestemte meg (Selv om jeg sansynligvis hadde bestemt meg i forkant...) ;)
Tusen takk Laaars. Jeg hadde vel egentlig også bestemt meg i forkant, men jeg må innrømme at jeg var litt spent på om jeg ville være for høy for bilen (183cm). Det viste seg å ikke være noe problem (heldigvis).
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

ignent wrote:Gratulerer med flott bil! Knall å se flere med RF ;)
Tusen takk ignent. Jeg må innrømme at jeg har blitt utrolig glad i den selv om jeg bare har hatt den i noen uker. Rett og slett en morsom bil.
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Jeg har fått gjort noen mindre ting med bilen i helgen, og synes selv at det ble ganske bra. Spesielt grillen fra Zunsport synes jeg fungerer veldig godt på denne bilen. Den svarte grillen matcher felger, sidespeil og tak på en utmerket måte.

Jeg må innrømme at jeg er en svært lite praktisk mann. Det fungerer liksom ikke helt når jeg skal mekke eller fikse noe som inneholder fler enn to deler. Jeg ble derfor ikke spesielt overrasket over meg selv da jeg slet big time med å få på brems- og clutchpedalene. Etter å ha brukt såpass lang tid at jeg ikke helt tør å innrømme det her så tenkte jeg at noen på youtube sikkert har en bra forklaring på hvordan det skal gjøres. Meget riktig, etter å ha fulgt tipset om å smøre innsidene og kantene med oppvaskmiddel så sklei de rett på. Det er vel sånne ting man lærer seg etter hvert.

Jeg synes heller ikke det var helt enkelt å få plassert grillen og samtidig skru den fast. Når kona hjalp meg å holde så gikk det også til slutt. Antenna derimot klarte jeg å skifte på aller første forsøk.

Nå venter jeg på at sill plates skal komme i posten. Som jeg har forstått det så skal de festes med dobbeltsidig teip, så det burde gå greit.

Nå har jeg også funnet hjemmesiden til Carbon Miata. De har noen Mazda Emblem som jeg tror kan bli bra da de følger opp det svarte/grå temaet bilen har. https://www.carbonmiata.com/shop/mazda- ... emblems-2/.

Jeg legger ved noen før og etter bilder.
RF1.jpg
RF2.jpg
RF3.jpg
RF4.jpg
RF5.jpg
RF6.jpg
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Anders »

Hei og velkommen i klubben!

Kjenner igjen skiltet, jeg var en av de heldige som fikk prøve bilen da den var demobil. Fin bil som gjør seg godt i grå. Moro å se at du som kjøpte den holder til i Moss og er medlem i klubben!

Matspers wrote:Antenna derimot klarte jeg å skifte på aller første forsøk.
Ikke dårlig :D
Jeg husker jeg var frista til å ta av antenna da jeg skulle ta bilde av bilen under prøveturen, men nå fiksa jo du problemet.
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Anders981 wrote:Hei og velkommen i klubben!

Kjenner igjen skiltet, jeg var en av de heldige som fikk prøve bilen da den var demobil. Fin bil som gjør seg godt i grå. Moro å se at du som kjøpte den holder til i Moss og er medlem i klubben!

Matspers wrote:Antenna derimot klarte jeg å skifte på aller første forsøk.
Ikke dårlig :D
Jeg husker jeg var frista til å ta av antenna da jeg skulle ta bilde av bilen under prøveturen, men nå fiksa jo du problemet.
Takk skal du ha Anders. Jeg har lest tråden din og jeg må virkelig si at du har fått gjort mye fint med bilen din. Utrolig kul! :D .
Det hadde vært morsomt å se den live. Jeg ser at du holder til både i Grimstad og i Moss.
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Anders »

Matspers wrote:Takk skal du ha Anders. Jeg har lest tråden din og jeg må virkelig si at du har fått gjort mye fint med bilen din. Utrolig kul! :D .
Det hadde vært morsomt å se den live. Jeg ser at du holder til både i Grimstad og i Moss.
Takk for det!

Det kan vi få til. Sender deg en PM.
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Dette var synet som møtte meg da jeg kom hjem fra jobb igår. :evil: Må vel innrømme at jeg ble litt lei meg. :( Nå står bilen på Moss To-Takt sitt skadesenter for å se om de klarer å polere vekk ripen. Er ikke spesielt optimistisk. Ekstra ergelig nå som bilen skal stå på vår stand på Oslo Motor Show til helgen.
Ripe.JPG
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Atenza »

Uff ... ser ut som helt bevisst jævelskap, ingen som får til ei sånn ripe på et sånt sted ved et uhell? Ser vel også ut som at den går gjennom lakken og inn til grunninga.

Lykke til. Vet fra miata.net at den fargen er vanskelig å matche om det må lakkeres ...
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
Matspers
0 RPM
0 RPM
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2017, 10:27
Medlemsnummer: 1531
Location: Moss
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Matspers »

Atenza wrote:Uff ... ser ut som helt bevisst jævelskap, ingen som får til ei sånn ripe på et sånt sted ved et uhell? Ser vel også ut som at den går gjennom lakken og inn til grunninga.

Lykke til. Vet fra miata.net at den fargen er vanskelig å matche om det må lakkeres ...
Ja, dette er nok bevisst jævelskap. Det er nærmest umulig å lage en sånn ripe ved et uhell slik bilen står parkert. Jeg er stygt redd det må lakkeres, men de skulle gjøre et forsøk med polering først. Du har nok helt rett i at det går inn til grunninga så det ser ikke så lyst ut for øyeblikket.

Mats
2017 MX-5 ND RF Launch Edition / Machine Grey
User avatar
Anders
Mx5-miata Styret
Mx5-miata Styret
Posts: 716
Joined: 13 Dec 2013, 18:03
Medlemsnummer: 1121
Location: Grimstad
Status: Offline

Re: ND RF Launch Edition

Post by Anders »

Kjedelige greier ... Og ikke første gang en MX-5 får en sånn ripe i Moss.

For å se det positive i det negative skulle du vel uansett ta av emblemene for å sette på de nye i karbonfiber..
Post Reply