Dyser

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Svar
MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1073
Registrert: 03 jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Sted: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Dyser

Legg inn av MX-Jon » 21 okt 2019, 14:21

Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?

(Har 1,6 NA med M45)
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Porsche 911 1991 (964 Carrera 2 coupe)
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae

Brukeravatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1646
Registrert: 06 jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Sted: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Dyser

Legg inn av Agility » 21 okt 2019, 15:21

MX-Jon skrev:
21 okt 2019, 14:21
Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?

(Har 1,6 NA med M45)
Hvorfor skal du det ? Jeg kjører med opptil 11psi ladetrykk (MP45) og det funker helt utmerket med originale dyser, stort sett det eneste du oppnår med større dyser, er rotete tomgang. Jeg har større dyser liggende, men har ikke tatt meg bryet med å sette dem inn, da behovet igrunn uteble. Bruker Power card for å justere bensinmengden...
-91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
-17 Kia Soul EV, -Batteribil
-10 MB GLK 220cdi 4Matic Edition1, -Bikkjebil
[X] -07 Santa Fe 2,2 CRDI
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-------------------------
Highways are for lemmings...

EndreL
2000 RPM
2000 RPM
Innlegg: 221
Registrert: 30 aug 2014, 16:37
Medlemsnummer: 1271
Sted: Stavanger
Status: Offline

Re: Dyser

Legg inn av EndreL » 21 okt 2019, 16:27

MX-Jon skrev:
21 okt 2019, 14:21
Har planlagt å sette inn noen andre dyser. De bør funke opp til ca 180hk. Kan dyser fra RX8 være et godt alternativ? De bør vel gi passende duty cycle for den ytelsen.
Hva er normal pris på slike? Evt noen som har noe liggende?

(Har 1,6 NA med M45)

Var selv fornøyd med gule rx8 (440cc), før eg bytta til større.
Kjøpte selv på E-bukta, men pass på, da det er mye uekte dyser for tiden på markedet. ( står mye på engelske forums osv.)

Tror rx8 dysene burde fungere fint til ditt bruk, finere tomgang får du kanskje også :-) står mye info på nettet om dødtider osv. til dysene som du trenger.

Lyst på nye dyser?
Har god erfaring med https://goflowforce.com/products
sine dyser

Brukeravatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 2988
Registrert: 16 apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Sted: Nesodden
Status: Offline

Re: Dyser

Legg inn av Hauk » 21 okt 2019, 19:40

Er blitt fortalt av folk som har dette som levebrød at skal du over ~170 hk (på veiva) så bør du bytte dyser ja.

Klart, 200 fantasihester funker fint på OEM-dyser.
/Jon.
'94 MX-5 1.8 Laguna Blue.
'06 Volvo V50 1,8 bensin

MX-Jon
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1073
Registrert: 03 jan 2013, 22:24
Medlemsnummer: 1062
Sted: Oslo - Sentrum
Status: Offline

Re: Dyser

Legg inn av MX-Jon » 22 okt 2019, 00:35

Ifølge denne kalkulatoren her rekker ikke originaldysene lenger enn til 130hk hvis man ikke kjører høyere trykk. https://www.rcfuelinjection.com/technical
Og siden dysene er bygget for original trykk vil jeg jo tro de gjør en best jobb med forstøving og korrekt volum ved å holde trykket der.
Derfor tenkte jeg å bytte dyser.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Porsche 911 1991 (964 Carrera 2 coupe)
Specialized Stumpjumper :shock:
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae

Brukeravatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Innlegg: 1646
Registrert: 06 jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Sted: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Dyser

Legg inn av Agility » 22 okt 2019, 07:47

MX-Jon skrev:
22 okt 2019, 00:35
Ifølge denne kalkulatoren her rekker ikke originaldysene lenger enn til 130hk hvis man ikke kjører høyere trykk. https://www.rcfuelinjection.com/technical
Og siden dysene er bygget for original trykk vil jeg jo tro de gjør en best jobb med forstøving og korrekt volum ved å holde trykket der.
Derfor tenkte jeg å bytte dyser.
Da er jeg med. Jeg kjører endrede dysetider, samt pumpe som leverer riktig trykk på høyt turtall, resten forteller bredbåndslambdaen meg...
-91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
-17 Kia Soul EV, -Batteribil
-10 MB GLK 220cdi 4Matic Edition1, -Bikkjebil
[X] -07 Santa Fe 2,2 CRDI
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-------------------------
Highways are for lemmings...

Svar