Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by 2re »

frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 Det vil ikke være naturlig å fortsette den type diskusjon videre med deg her, Tore. Respekten for medlemmene er for stor til det.
Allikevel fortsetter du?
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 Vi i Midt Norge har arrangert turer før uten denne type detalj styring, uten nevneverdige problemer.
Jeg har også arrangert noen sommerturer, og jeg har vært i styret noen år. Det har aldri vært så vanskelig å kommunisere. Styret skal ha løpende kontakt med sommerturekomiteen for å sikre at vi kan stå inne for garantier og økonomiske bidrag. Det er medlemmenes penger vi er valgt til bruke riktig. Det har ikke noe med tillit å gjøre, det er en dobbelt sikring. Og slik har det alltid vært. Dette er ikke noe nytt og urettferdig.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 Har imidlertid noen kommentarer til hva du skriver:
1. Flere av medlemmene har gode relasjoner hos Mazda Norge,i denne saken gjaldt det sponsing. Det naturlige her er selvsagt at arrangør delegeres til dette, i dette tilfellet oss. Flisespikkeri fra deg.
Dette har Mazda Motor Norge og klubben blitt enige om når det gjelder samarbeidet. At andre medlemmer har gode relasjoner med Mazda er bare naturlig, og vi legger oss ikke opp i hva enkeltpersoner driver med.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 2. Turen er delegert til oss, ansvaret ligger der. Da vil det være naturlig at man fikk jobbe i fred, uten bombardering av private beskjeder i min messenger underveis
Se svar lenger opp.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 3. Du ba oss avlyse, rett inn i min private messenger 3.4.
Det ville være unaturlig uten å snakke ned resten av komiteen, og forteller litt om en meget spesiell håndtering av situasjonen fra din side
Nei, jeg har aldri bedt dere avlyse. Jeg har kommunisert med deg fordi vi er venner på Facebook. Ref. som du tidligere har sagt, vi er ikke DnB, vi trenger ikke være så formelle osv.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 4. Vi er i stand til å følge regjering og FHI, jeg jobber tett opp mot disse problemstillingene hver dag, og er meget godt informert.
Da er det merkelig at dere klapper sammen når dere får oversendt Smittevernkontorets kommentarer?
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 7. Viser dårlig lederstil fra deg, alle må med når beslutninger fattes.
Jeg har kommunisert med deg fordi vi er venner på Facebook. Ref. som du tidligere har sagt, vi er ikke DnB, vi trenger ikke være så formelle osv. Jeg har kommunisert på vegne av styret, og du har kommunisert på vegne av turkomiteen. Når ting skal bestemmes er det selvsagt naturlig at alle samles. Det har ikke vært signalisert at dette har vært noe problem, før nå.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 8. Dere lykkes endelig? Vi har vært klar på at når alt var klart, situasjonen tatt i betraktning, skulle styret få vår vurdering. Som leder burde du ha gitt oss den respekten.
Dette er kommunisert flere ganger
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 Alle er opptatt av smittevern reglene , og vi vil ikke utsette medlemmene for noe som går på sikkerheten rundt covid19.
Det har kommet oppdateringer hele tiden, problemet ditt er at du personlig har brukt min messenger til å oppfordre til hele tiden å avlyse, uten vilje til å ha litt is i magen. Det er det ingen vits i når Sommerkomiteen består av flere medlemmer , dette viser elendig håndtering fra din side, og liten tillit og mangel på respekt.
Vi har ikke hele tiden oppfordret til å avlyse. Vi har oppfordret til å ta en beslutning tidligere. I starten av mars, da det så som mørkest ut sa vi dette: Styret er pr idag samstemt av den mening at vi nok bør be sommerturkomiteen om å utsette arangementet til neste år, hvis ikke noe overraskende skulle endre seg. Noe som ikke er sannsynlig all den stund at helsemyndighetene forventer at toppen av smittespredningen kommer i mai-juni en gang. Nå skal jo regjeringen ha ny pressekonferanse den 8 april, og det er naturlig at vi tar den endelige avgjørelsen da.
frankrobert wrote: 13 May 2020, 08:59 At Vi konkluderer med at vi ikke klarer å oppfylle smittevern reglene til styret er riktig, men langt i fra hele sannheten i denne prosessen.

Ønsker lykke til hos de som vil planlegge neste års sommertur.

Og igjen, takk til alle medlemmene så langt.
Personlig er jeg lei meg for at vi måtte avlyse,Jeg er betenkt over denne type lederstil, og vil nok personlig vurdere mitt medlemskap hvis deler av styret blir sittende videre.

Det vil ikke være naturlig å fortsette denne typen diskusjon
Det har du helt rett i, men her var det så mye rare påstander at det ikke kan stå uimotsagt.
These users thanked the author 2re for the post:
Stalfa
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by 2re »

Det koker egentlig ned til om sommerturkomiteen ønsker å følge Smittevernkontorets føringer eller ikke. Klubben er ansvarlig arrangør, og klubben har et ansvarlig styre som er valgt av medlemmene. Hvis man vil forsøke å oppfylle gjeldende føringer og pålegg fra Smittevernkontoret med å lage en plan for dette er det ingenting i veien for å arrangere sommerturen som avtalt. Det er ingenting vi heller vil enn å få til sommertur, og styret mener at vi sammen bør gjøre alt vi kan for medlemmene og få det til, og oppfordrer til å legge personkonflikter til side.
These users thanked the author 2re for the post (total 2):
obi-oneStalfa
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
frankrobert
0 RPM
0 RPM
Posts: 34
Joined: 26 Jan 2015, 22:59
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by frankrobert »

Da avslutter vi!
Fortsett gjerne din form for overkjøring og kondomledelse du, men uten meg.

Ta gjerne en prat med Jan Tore og Eivind, det er mulig de orker veien videre.....;)
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by obi-one »

Etter en lang og detaljert gjennomgang av klubbens formann med det jeg oppfatter som saklig klarlegging av hvorfor styret landet på sine synspunkter, uten at jeg kan finne snev av forsøk på å si noe negativt om personene man diskuterer med, så "avsluttes" altså denne diskusjonen i forrige innlegg med et innlegg helt uten saklig innhold, kun med det jeg vil kalle "drittslenging".

Det gir iallefall meg et inntrykk av hvor problemet bor, akkurat i nåsituasjonen.

Så tror jeg det kan være greit at "kamphanene" tar en liten rolig kjøretur med taket nede, vi bør forsøke å se hverandres beste intensjoner, og jobbe for sommerturen neste år, når støvet har lagt seg.
These users thanked the author obi-one for the post (total 2):
StalfaDavid
Happy4Ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 02 Jun 2017, 14:43
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by Happy4Ever »

Det er jo utrolig trist at sommerturen blir avlyst. Vi har bestemt at vi tar turen uansett, og vi følger den oppsatte ruten og møtetider. Vi har booket hotellene, og vi tar eget ansvar ift smittevernsregler.
Håper vi møter noen flere, og kan kjøre sammen.
These users thanked the author Happy4Ever for the post:
webizz
frankrobert
0 RPM
0 RPM
Posts: 34
Joined: 26 Jan 2015, 22:59
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by frankrobert »

Det jobbes i kullissene om at turen allikevel kan opprettholdes nå.
Jeg regner med det kommer et utkast fra Eivind om veien videre mot målet.

Jeg har fått forståelse for at styret og Eivind kanskje kommer i mål.

Så da blir det kanskje happy ending.

Jeg trekker meg imidlertid ut, det vil ikke være naturlig for meg å være med på å arrangere videre.
( henviser til innlegg lenger oppe)

Ingenting er bedre enn at man blir enig, så jeg x fingre for det.😀
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Sommerturen 2020 arrangeres!

Post by 2re »

Ansvarlig i sommerturkomiteen og styret ble idag enige om å sette alle styrker inn på å få gjennomført sommerturen for medlemmene. Opplegget blir omtrent det samme som opprinnelig planlagt, med banekjøring mm. Det blir noen få endringer og tilpasninger. Mer informasjon kommer etterhvert.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
frankrobert
0 RPM
0 RPM
Posts: 34
Joined: 26 Jan 2015, 22:59
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by frankrobert »

Da får vi håpe det ordner seg for dere alle, og at covid19 holder seg unna turen.
Sommerkomiteens opprinnelig styre trakk seg som kjent ut, da vi følte at styrets leder overkjørte oss i år, akkurat som han også gjorde året før, når de arrangerte.
Denne gangen kunne vi ikke sitte stille i båten, og har sagt det vi mener om den saken.
Opplegget ligger jo der, det meste er jo allerede ordnet .



Jeg melder meg av turen, men vil som betalende medlem være til stede den siste natten, samt på årsmøtet, og ser frem til å møte dere alle sammen da:)

Lykke til med turen.
User avatar
jtb
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 184
Joined: 09 Jul 2007, 19:32
Medlemsnummer: 685
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by jtb »

Da er jeg også avmeldt.
Stiller også opp på årsmøtet.
God tur!

Jan Tore
2016 ND 20 Sport.Eibach.Aerokit.Sportseksos.

2004 Mazdaspeed Titanium Grey SOLGT!

X1997 Mx-5 1,6 90 hk. Zender styling. Simmons dual eksos. Eibach senk 35mm. TSW Pace 16" SOLGT!
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 arrangeres!

Post by Stalfa »

2re wrote: 14 May 2020, 22:06Ansvarlig i sommerturkomiteen og styret ble idag enige om å sette alle styrker inn på å få gjennomført sommerturen for medlemmene.
Applaus til styret og en ansvarlig trønder som trår til når det trengs.
These users thanked the author Stalfa for the post (total 2):
2reobi-one
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Alex M
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 382
Joined: 16 Jan 2010, 17:15
Medlemsnummer: 818
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by Alex M »

Jeg fikk en epost om at det var oppstått usikkerhet rundt rom bestilling på hotellene. Er det slik at styret (2re) har avbestilt alle rom, slik at alle deltagere må bestille dette på nytt?
2012 NC 1,8 Sport Edition
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by Atenza »

På noen av hotellene var det reservert et visst antall rom til klubbmedlemmer. Disse var garantert for av et av medlemmene (hotellets krav i kontrakten), og ble kansellert så vedkommende ikke skulle bli økonomisk ansvarlig etter 31. mai. Noen har oppgitt MX5 som referanse når de har bestilt, andre har ikke gjort det. Det er derfor umulig å vite om noen unger har blitt skylt ut med badevannet under kanselleringa 😎.

Skal du være med på tur er det derfor viktig at du kontakter hotellene for å forsikre at rommene du har bestilt fortsatt er reservert for deg.
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by Trym N1290 »

Takk for oppklaring
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Sommerturen 2020 - oppdatert program

Post by Atenza »

Program for Sommerturen 2020
oppdatert pr 20. mai 2020.

Det mangler fortsatt bekreftelse (eventuelt avmelding) fra en del påmeldte deltakere. Minner om at alle må bekrefte sin deltakelse/avmelding på sommertur2020@mx5-miata.no. Sjekk også at din booking av hotell fortsatt gjelder.

Med folk fra ulike deler av landet og fra ulike miljø må smittevernet ha høyeste prioritet på årets Sommertur:
- Deltakerne må være helt symptomfrie for å delta, og om noen får symptomer må de forlate arrangementet straks.
- Alle må ha minst én meters avstand, helst to, til andre enn egen reisepartner og sørge for god håndhygiene. Dette er særlig viktig ved måltider og sosialisering.
- Klubben vil sørge for at alle får håndsprit/Antibac i bilen for bruk hver gang vi går inn og ut av bilen.
- Hotellene, spisestedene og banen vi skal besøke har egne, oppdaterte rutiner mht avstand og servering for at vi og de ansatte der skal være trygge.

Endringer på ruter/tidspunkt kan komme, og det tas forbehold om at helsemyndighetene faktisk åpner for arrangement med flere enn 50 deltakere.


Torsdag 25. juni
Oppmøte og sosialisering på Røros hotell.
http://www.roroshotell.no/

Siden deltakerne vil ankomme til ulike tider legges det ikke opp til noen felles middag. Finn et spisested etter egen smak i Røros sentrum eller på hotellet.

Fredag 26. juni
Frokost, avreise kl 930.

Første transport-etappe:
Røros - Tydal - Skjelstadmark - Vuddudalen
https://goo.gl/maps/Ky86cQgzZxLFp7zr5
198 km, 3 timer
Pause ca hver time

Lunsj på Pick-up Café i Vuddudalen ca kl 13.
https://vudduvalley.no/

Vi må kanskje deles i to bordsettinger for å tilfredsstille avstandskravet, men det er mye spennende å se på der.

Andre kjøre-etappe:
Vuddudalen - Hoklingen - Inderøy
https://goo.gl/maps/9WHDakeJwH38gfbL8
91 km, 1 t 40 min

Vårt hotell for natten:
Jægtvolden fjordhotell.
https://www.jegtvolden.no/
Felles middag, inkludert i romprisen.


Lørdag 27. juni
Frokost, avreise kl 930.
To alternativer; banekjøring eller Den gyldne omvei utvidet til Beitstadfjorden rundt.

Alternativ 1:
Banekjøring, Verdal Motorsenter.
https://nb-no.facebook.com/verdalmotorsenter/

Kjøring Inderøy - Vuku - Inndalen
https://goo.gl/maps/ypYto4gjBneg1p6Y7
40 km, 45 min

Engangslisens (100 kr/person) kjøpes på banen. Baneleie ca 500 kr/person som kjører. Kiosken kan ikke være åpen, det jobbes med lunsj-alternativ for banekjørere.

Kjøring til neste hotell:
Inndalen - Leirådalen - Stiklestad
https://goo.gl/maps/XCPSSp2epWeNUy7u8
20 km, 25 min
ev https://goo.gl/maps/qs4HNDrYQxhJPtPi9
16 km, 17 min

Alternativ 2:
Sightseeing langs Den gyldne omvei og rundt Beitstadfjorden.

Del 1 (ny): Jægtvolden - Kjerknesvågen - Steinkjer - Sør-Beitstad - Malm
https://goo.gl/maps/KoBhCcpSkV2PaYgS6
71 km, 1t 20 min

Image

Kjøring langs fjorden på deler av Den gyldne omvei, en sammenslutning av aktører innen kunst og håndverk, småskalamatprodusenter, akevittbrenneri, ølbryggeri, ysteri m.m., på svingete fylkesveier i Inderøy, også kalt Trøndelags Toscana, videre gjennom gjennom Bygdenes by Steinkjer (i dag mer beryktet for 12 rundkjøringer i sentrum og tre rett utenfor), med kort pause i det tidligere gruvesamfunnet Malm.


Del 2 (ny): Malm - Verrabotn - Skarnsundet - Sakshaug
https://goo.gl/maps/o4zTMym3WVq4NDYm7
93 km, 1 t 35 min

Image

Langs nordsida av Beitstadfjorden, videre til en underholdende strekning med forsering av mange høydemeter og kurver mellom Verrabotn og Meltingen, over Skarnsundbrua, som ved åpningen var verdens lengste skråstagbru over en fjord som kan koke av sei.

Lunsj ca kl 13 på fantastisk beliggende Øyna.
https://www.oyna.no/
Avreise ca kl 15.

Kjøring (ny rute): Øyna - Røra - Lorvik - Vegmo - Stiklestad
https://goo.gl/maps/iVjV6UKbenur4eyD8
55 km, 1 t

Image

Vårt hotell for natten:
Scandic Stiklestad Hotell
www.stiklestad.no/hotell
www.scandichotels.no/stiklestad

Hotellet ligger ved Stiklestad museums middelaldertun og Stiklestad kirke, som er reist der helgenkongen Olav Haraldsson etter sigende falt under slaget på Stiklestad i 1030, og amfiet for det gripende Spelet om Heilag Olav, sett av over 800 000 personer siden uroppføringen i 1954.

Årsmøte på hotellet.

Middag på hotellet (ikke buffet pga koronasituasjonen). Mulighet for omvisning/formidling, avklares senere. Norsk MX-5 Miata Klubb bidrar med 35 000 kr til middagen. Resten dekkes opp av en egenandel, størrelsen avhenger av antall påmeldte og kostnad.


Søndag 28. juni
Frokost og hjemreise
These users thanked the author Atenza for the post (total 3):
webizzStalfaAnders
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
Happy4Ever
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 02 Jun 2017, 14:43
Status: Offline

Re: Sommerturen 2020 - invitasjon og påmelding

Post by Happy4Ever »

Høres helt supert ut! Vi gleder oss 😊👍
Post Reply