Motorvask

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
nikkern
0 RPM
0 RPM
Posts: 18
Joined: 20 May 2004, 02:00
Status: Offline

Motorvask

Post by nikkern »

Hei

Jeg har akkurat tatt ut min MX5 NA etter at den har stått i 10 år. Har hatt noen prøveturer hvor bilen har fungert greit.
Her om dagen tok jeg en motorvask på bilen. Etter det har den begynt å fuske litt på tomgang men den roer seg etter å ha gått i 10 - 20 sek.
Når jeg er ute å kjører mister den også litt effekt og fusker litt igjen. I tillegg så "hviner" det i motoren denne hviningen følger turtallet.
Har kikket over plugger og tørket pluggledningene.
På bilen står det et Jackson Racing luftfilter. Har også tørket inni selve boksen under luftfilteret da det var vann nedi boksen.

Hva kan være årsaken til at motoren fusker og hviner?
Den gjorde ikke det før jeg tok motorvask.

Takk for hjelp :D
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Motorvask

Post by Oddi395 »

Hei igjen
Har du tatt ut pluggene og sett over pluggledningene? Jeg opplevde det samme etter en motorvask og grunnen var vann i plugghullene...
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Motorvask

Post by obi-one »

Enig med Oddi395.
Etter motorvask tar jeg alltid helt ut pluggledningene og "lufter ut" eventuell fuktighet nede i hullene der tennpluggene sitter.
Pleier å kjøre en liten tur etter motorvasken, og deretter la den stå "til lufting/tørking" over natten med pluggledningene helt løse oppe på topplokket.

Kan evt blåse luft ned i hullene der pluggene sitter for å få tørkingen til å skje raskere.
Post Reply