Page 1 of 6

Jula varer helt til Påske...

Posted: 21 Mar 2005, 11:27
by AJF
... og endelig kom julegaven fra meg selv, til meg og min lille røde :D

Fikk i dag levert denne pakken på døra
Image



Pakken innholdt dette :mrgreen: :mrgreen:

Image
Image
Image

Så i kveld blir det vareopptelling for å se at alt som skal følge med kittet er tilstede. Montering har jeg avtalt med en kompis som har verksted at vi skal fikse 8-9.april. Tror tiden frem til den helgen kommer til å gå saaaaaakte... :wink:

Hittil har jeg gjort følgende forberedelser på bilen min: ny motorolje, nytt oljefilter, nytt besinfilter, nye pluggledninger og kjøpt inn kaldere plugger. Noen som vet om det er andre ting som bør gjøres før montering eller bør kjøpes til monteringen (ting som ikke følger kittet men som kan være nyttig å ha) for at det skal gå mest mulig smertefritt?? om noen vet om nyttige "monterings"linker er jeg også takknemelig.

I år blir det finstudering av JR sin monteringsbeskrivelse på meg i stede for krimbok når jeg skal på hytta :mrgreen:

Til de som er nyskjerrige, jeg kjøpte kittet fra http://www.importparts.com/shop/index.p ... =2a&page=3

Posted: 21 Mar 2005, 12:35
by edw
gratulerer så masse! jeg sparer litt penger til link ecu jeg nå, så blir det remontering at mitt turbokit, når bilen er tilbake fra lakkerer, så jeg kjenner til den kriblende følelsen kan man si....

Posted: 21 Mar 2005, 12:49
by 91BRG
Moro med julegaver i påska :D :D

Hadde ventet inn 2 pakker selv idag, bla turbo og andre godsaker. Men posten har sendt de nedover til kristiansand istedet for til tr.heim 8O
Nå vet de ikke helt hvor pakkene er............ får slappe av på hytta istedet da.

Posted: 21 Mar 2005, 12:57
by Mazdafreaks
Gratulerer så masse sånt som dette er morsomt å få i posten :lol: Tror nok tiden til 8 april kommer til å ta lang tid, tror ikkje eg kunne ha ventet så lenge, hadde nok startet når eg hadde hentet pakken eg.. :lol:

Posted: 21 Mar 2005, 14:33
by EspenAndre
grattis! det spørs om ikke det blir en kort ferie-tur på meg i år.... får veldig lyst å bruke pengene på SC i stedet, den prisen var jo ikke værst i det hele tatt!

Posted: 21 Mar 2005, 15:09
by Vidar
Har litt lyst til å bruke feriepengene på en presse jeg også ja.. Heller ta ferien på hytta.

Posted: 21 Mar 2005, 16:24
by Mazdafreaks
Vidar wrote:Har litt lyst til å bruke feriepengene på en presse jeg også ja.. Heller ta ferien på hytta.
Ja vis du har hytte så er det ikkje noe problem, løp og kjøp.. Gleder meg til eg får ny mx eg.. :lol: Får nok vente til vintern får eg gjør noe med den..

Posted: 21 Mar 2005, 21:36
by Vidar
Fikk du sendt med JetCarrier ?

Posted: 21 Mar 2005, 21:50
by rt
Du bør gå over hele motoren og sjekke at alt er tipp-topp, spesielt se etter lekkasjer. Du bør måle kompresjonen for å sjekke at stempelringene er ok, og følge med på oljeforbruket i forkant for å se at det ikke er noe muffens. Og du bør allerede nå gå over til 98 oktan bensin og kjøre noen tanker slik at det ikke er spor av lavoktan igjen før du monterer kompressor.

Posted: 21 Mar 2005, 22:55
by AJF
PÅ meg blir det en moderat ferie i år, investeringen svir jo litt i pungen, men regner med at den skal gi meg mange brede smil når jeg parkerer div BMWer til sommeren :D

Heller ikke umulig at en del av ferien blir en liten tur nedover i Tyskland for å teste bilen på Ringen om jeg får bilen til å funger ok.
Vidar wrote:Fikk du sendt med JetCarrier ?
Nei, fikk den sendte den med Bax Global etter tips fra Sebring i en annen tråd her på forumet, frakten kom på 150$, står på papiren at pakken veier 22Kg, i volum er den ca (40*40*70)cm. Jeg betalte for varen via paypal den 06.03, 09.03 ble den sendt fra Importparts, og i dag 21.03 ble den altså levert på døren min.
rt wrote:Du bør gå over hele motoren og sjekke at alt er tipp-topp, spesielt se etter lekkasjer. Du bør måle kompresjonen for å sjekke at stempelringene er ok, og følge med på oljeforbruket i forkant for å se at det ikke er noe muffens. Og du bør allerede nå gå over til 98 oktan bensin og kjøre noen tanker slik at det ikke er spor av lavoktan igjen før du monterer kompressor.
Takk for tips!
Motoren skal være i topp stand, har gått ca 114000km, oljeforbruk har ikke vært nevneverdig de 50000km jeg har kjørt bilen. 98 oktan har jeg brukt det siste halvannet året, pga tenning justert til 14 BTDC. Ser det står i papirene fra JR at tenningen må settes til 8BTDC ved 93 oktan, vet du om jeg kan sette den til 10BTDC siden vi i Norge kjører på 98 oktan, eller vil det kreve en eller annen form for tenningskontroll?? Neste på ønskelisten min er MSD boost timer.

Posted: 21 Mar 2005, 23:14
by HF-mx5T
gratulerer :D alltid gøy med litt ekstra fart

Posted: 21 Mar 2005, 23:16
by Vidar
Er en god pris for JRSC dette. Blir ca 20k fra Moss via JetCarrier.


Feriepenger.... NÅ!!

Posted: 21 Mar 2005, 23:21
by EspenAndre
AJF wrote:
Nei, fikk den sendte den med Bax Global etter tips fra Sebring i en annen tråd her på forumet, frakten kom på 150$, står på papiren at pakken veier 22Kg, i volum er den ca (40*40*70)cm. Jeg betalte for varen via paypal den 06.03, 09.03 ble den sendt fra Importparts, og i dag 21.03 ble den altså levert på døren min.
Vil det si de kom hjem til deg, ikke levert på bedriften eller noe?

Posted: 21 Mar 2005, 23:50
by AJF
EspenSort92 wrote:
AJF wrote:
Nei, fikk den sendte den med Bax Global etter tips fra Sebring i en annen tråd her på forumet, frakten kom på 150$, står på papiren at pakken veier 22Kg, i volum er den ca (40*40*70)cm. Jeg betalte for varen via paypal den 06.03, 09.03 ble den sendt fra Importparts, og i dag 21.03 ble den altså levert på døren min.
Vil det si de kom hjem til deg, ikke levert på bedriften eller noe?
Pakken ble levert på døren hos meg privat. Prisen er inkl. mva og alt. NorCargo som leverte den tok 615kr i tollgebyr

Posted: 22 Mar 2005, 00:05
by HansT
AJF wrote:Ser det står i papirene fra JR at tenningen må settes til 8BTDC ved 93 oktan, vet du om jeg kan sette den til 10BTDC siden vi i Norge kjører på 98 oktan, eller vil det kreve en eller annen form for tenningskontroll?? Neste på ønskelisten min er MSD boost timer.
Husk at 98 oktan i Norge ikke er det samme i USA !

Jeg kjørte med 8 grader BTDC som instruksjonen angir med 98 oktan, og hadde ikke noe antydning til tenningsbank på vinteren... Men når det ble varmere utover våren fikk jeg det. Jeg kjører riktignok med mindre hjul øverst på kompressoren og pumper ca. 8 PSI trykk mot dine ca.6PSI i original oppsettet. Jeg kjøpte en Bipes ACU og kjører nå med 16 grader BTDC og retarderer ned til 6 grader på full boost. Har nå aldri tenningsbank. Vurderer likevel å bytte til Link ECU og større dyser.

Lykke til med installasjonen. Jeg gjorde vel omtrent som deg. Leste gjennom installasjonsmanualen 2-3 ganger som sengelektyre og så litt på denne siden:

http://www.overboost.com/story.asp?id=153

Jeg merket underveis i min installasjon at linken over er meget overfladisk og unøyaktig, men likevel greit å ha sett gjennom. Jeg satte også av 2-3 dager og tok meg god tid. Skulle jeg ha gjort det igjen nå tror jeg knapt jeg hadde brukt en liten dag. Du har noen å glede deg til. Når du starter opp bilen første gang, begynner tenning og tomgangsjusteringene, og tar første turen, kommer du til å glise bredt resten av dagen.. :lol: