Page 1 of 1

eu-godkjenning / horn

Posted: 21 Apr 2005, 10:54
by mojo-91
Jeg har ettermontert trykkluftshorn / tut på min miata.
Jeg gikk lei av den pinglete beep-beep lyden fra den originale tuten.
Nå høres det mer ut som om det er en Jaguar E-type som gir lyd fra seg :lol:
Uansett, det jeg lurer på er om det er noen regler i forhold til eu-godkjenning vet ettermontering av slike horn. Har ikke sett noe TUW merking på hornet, men det er "made in italy".
Noen som vet?

Hornet kjøpte jeg forresten av www.crazyred.com
:D

Posted: 21 Apr 2005, 12:28
by Dimsen
Hei. Alt du "trenger å vite" om lydsignal på bil finner du her:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-029.html

Har også tenkt å montere kompressorfløyte. Hvor hentet du spenningen fra?

Posted: 21 Apr 2005, 18:22
by Vidar
Har tenkt å kjøpe en slik kompakt kompressorhorn ska å montere i min. tror de solgte det på Thorshov/Cd-cardic.
Må ha noe å vekke opp de sløvingene på E18 med...

Posted: 22 Apr 2005, 10:57
by mojo-91
Bandit wrote:Hei. Alt du "trenger å vite" om lydsignal på bil finner du her:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-029.html

Har også tenkt å montere kompressorfløyte. Hvor hentet du spenningen fra?
Kompressorhornet skal bare kobles til den samme kontakten som originalhornet, men du må huske å bytte sikring fra 15 til 20amp,
eller så ryker sikringen tvert..

Posted: 22 Apr 2005, 19:14
by glaibilenmin
auau... det betyr at ledningsnette ikke tåler mer enn 15ampere det....
be carful vil ikke ha branner i mx5

Posted: 22 Apr 2005, 19:27
by Mazdafreaks
blir vel ikkje noe problem å gå fra 15-20 ampere på ett horn, dette er jo ikkje noe som står på i lengre tider, så ledningene vil nok ikkje begynne å brenne, vurderer å bytte horn selv, er en kjip lyd originalt..