Page 1 of 2

Regnummer og årstall?

Posted: 28 Apr 2005, 20:47
by Silverboy
Iom latterlige avgifts regler i dette landet trenger jeg nå en bil som er registrert i Norge FØR 96..
I annonser så er det sjelden noen som skriver når bilen er registrert i Norge.. eneste jeg har å gå ut i fra da er regnummer, eller ved å ringe stakkaren.. men de fleste jeg ringer på (alle...) er tatt inn etter 96..

Derfor har jeg en idè.. Kan ikke alle som har en bil registrert i Norge, skrive seg på listen her.. ? (fortrinnsvis de som har bil registrert i norge mellom 94 og 97)
Det jeg trenger er BOKSTAVER og de TO FØRSTE TALLENE.. REG.ÅR og MND

Etterhvert som folk skriver seg på skal jeg legge inn nummere i excel og legge ut en oppdatert sortert liste :)
Er sikkert ikke den eneste som har dette problemet.. ;)

På Forhånd takk :)

Posted: 30 Apr 2005, 02:57
by Vidar
Du kan jo også satse på bruksfradrag..
Avgiften for å øke Hk i fra 116 til 150 er 22036 kroner. Så kan du trekke i fra bruksfradraget.. Da kan du slippe unna med et par tusen..

Satsene for bruksfradraget er:
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.)

Posted: 30 Apr 2005, 12:03
by EspenAndre
Jeg fant ut at det koster 6600 ca.. for meg, det er jo ikke så gale egentlig (når man da kjører lovlig)
(Hvis jeg klarer å holde meg på ca 140 HK)

Sjekk her:
http://www.toll.no/bin/bilavgift#focus

velg:
Jeg skal endre status på et kjøretøy

Posted: 30 Apr 2005, 17:27
by Vidar
Koster meg maks 5509 til meg, og maks 3305 hvis jeg venter noen måneder..

Posted: 30 Apr 2005, 17:40
by EspenAndre
Dette hjelper deg ikke så veldig tror jeg, men er det sånn du mener?

RH 25 = FEB 1999
KB 27 = APR 2002

Posted: 30 Apr 2005, 20:11
by classicturbo
fikk ikke det regnegreiene på toll sidene til å funke kan noen hjelpe meg :D
min bil er en 1991 mod husker ikke akkurat når ,skilt nr
kb27064 :mrgreen:

Posted: 30 Apr 2005, 20:14
by Vidar
classicturbo wrote:fikk ikke det regnegreiene på toll sidene til å funke kan noen hjelpe meg :D
min bil er en 1991 mod husker ikke akkurat når ,skilt nr
kb27064 :mrgreen:
Hvis ikke den er importert så er det kr 0,-

Er den imporert, så trenger jeg datoen for første gangs reg i norge..

Posted: 30 Apr 2005, 20:26
by EspenAndre
Vidar wrote:
classicturbo wrote:fikk ikke det regnegreiene på toll sidene til å funke kan noen hjelpe meg :D
min bil er en 1991 mod husker ikke akkurat når ,skilt nr
kb27064 :mrgreen:
Hvis ikke den er importert så er det kr 0,-

Er den imporert, så trenger jeg datoen for første gangs reg i norge..
og nøyaktig vekt og HK etter konvertering...

Posted: 30 Apr 2005, 20:26
by Silverboy
Espensort: det var slikt jeg mente ja, men dato og regnr..

Dersom man trimmer en bil uten å få den godkjent så er det ikke no bruksfradrag.. så blir man tatt så blir det som å trimme en ny bil.. og hvis bilen da ikke lar seg godkjenne med trim, ja da er det kun før 96 som gjelder.. derfor tenkte jeg å lage en sånn tabell.. :)

Posted: 30 Apr 2005, 20:29
by Vidar
EspenSort92 wrote:
Vidar wrote:
classicturbo wrote:fikk ikke det regnegreiene på toll sidene til å funke kan noen hjelpe meg :D
min bil er en 1991 mod husker ikke akkurat når ,skilt nr
kb27064 :mrgreen:
Hvis ikke den er importert så er det kr 0,-
Er den imporert, så trenger jeg datoen for første gangs reg i norge..
og nøyaktig vekt og HK etter konvertering...
Vekt er ikke viktig, vekta blir jo den samme.. Hk avgiften er det bare å regne 150 på... evt sette opp en tabell med 5hk intervall fra 130 til 150.

Får ikke godkjent mer enn 150 alikevel

Posted: 30 Apr 2005, 20:34
by EspenAndre
Vidar wrote:
EspenSort92 wrote:
Vidar wrote: Hvis ikke den er importert så er det kr 0,-
Er den imporert, så trenger jeg datoen for første gangs reg i norge..
og nøyaktig vekt og HK etter konvertering...
Vekt er ikke viktig, vekta blir jo den samme.. Hk avgiften er det bare å regne 150 på... evt sette opp en tabell med 5hk intervall fra 130 til 150.

Får ikke godkjent mer enn 150 alikevel
det er helt rett... men det er vel ikke det største problemet å få HK på ca 140.. også sette den noe opp i etterkant, så lenge det ikke blir for mye...

Posted: 30 Apr 2005, 20:37
by Vidar
Er jo ikke noe problem å godkjenne med turbo/kompressor og IC, så få opp trykk/Hk når den er godkjent..

btw : Silverboy : skal du kjøpe deg MX5 igjen ??

Posted: 30 Apr 2005, 20:38
by Mazdafreaks
Hehe trykket en null for mye eg, blei 1500hk til den fine prisen av 579839,00
kjempe morsomt,, :lol: men 140 kom på 7600 var bedre det, men dyrt alikevel,

Posted: 30 Apr 2005, 20:40
by Vidar
kom ut på 3305 hvis jeg skal godkjenne min med 150 Hk jeg. Helt greit å betale...

Posted: 30 Apr 2005, 20:49
by Mazdafreaks
Blir for dyrt å godkjenne min bil,, får kjøpe meg en supercharger istedet, tror det er lettere å komme igjennom en kontroll med dette, får ta den sleipe å si at eg trodde det var ac pumpen, vis det skulle bli noe problem...