Bilen går på 2 sylindre..

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Status: Offline

Bilen går på 2 sylindre..

Post by Pacmania »

Etter motorbytte går bilen min på 2 sylindre.. siden jeg pendler bergen-sandefjord stadigvekk tok jeg en rå kjangs på at det var dysene som tullet det til... nå har jeg bytta begge dysene til noen andre brukte dyser.. heller ikke dette hjalpt noe.. klarte å fylle en kopp med bensin på ca 1 sekund så virker som det er godt med bensintrykk også..

jeg antar at 2 av dysene ikke får strøm i det hele tatt.. noen som har vært borti dette før ?

Hvis noen har ledningsnettet til dysene i vestfold eller omegn ta kontakt
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Hva med tenning ? Hver coil styrer 2 cylinder hver.
Hvis du er cowboy kan du lett sjekke gnisten i fart med en ekstra plugg.
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

synst det hørest ut som ene delen av coilpakken ja...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

glemte å skrive.. alle sylindre har tenning.. så dette er allerede utelukket.. dessuten er det sylinder 4 og 2 som ikke går.. 1 og 2 går vel på en.. og 3 og 4 går vel på en..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM

Post by Silverboy »

hmm.. det var dumt det da.. at det ikke virket.. er vel 1 og 4 på samme, og 2 og 3 på samme skulle jeg mene..

har ledningsnettet også jeg vettu.. (den stumpen som sitter på innsuget ihvertfall) skulle likesågreit sendt hele mæla neddover tror jeg..

om dysene spruter så får de jo strøm.. prøvd å starte bilen med en og en dyse ute og se hvordan de spruter?
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

dysene spruter ikke på de 2 sylinderene som ikke går.. har målt motstand på selve dysene nå.. dem stemte i forhold til verkstedmanualen.. klarte ikke å måle på selv kabelen som går til hver dyse.. ifos så klarte vi å målte litt med det er jo pulser med strøm.. så det var ikke lett å sammenligne.. trenger ett peak meter for å måle dette orntlig.. tenkte jeg skulle prøve å rense alt av kontakter å slikt for å se om det hjelper

Har skaffet en kabelsett greie til hvis jeg finner ut at dette er helt paya.. må skaffe ett peakmeter i morgen..
Mx5 -91 HT
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

nå har jeg funnet feilen! :D :D

Åpnet kontakten på ledingsnettet til dysene.. der var en pin av seks bøyd bitte litt.. bøyde denne tilbake med tang.. WROOOM sa det i verkstedet så eksos stod etter! 4 sylindre i rekke tente så det holdt :D

nå skal det skrus frem til eu kontroll så fort som mulig.. tror jeg må til sharif'n å hente ett sett toyo r-dekk i morgen :mrgreen:
Mx5 -91 HT
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

felles 12v og to og to dyser jordes igjennom ecu på mx5, så om den ene pinnen(til de to dysene som krangla) var bøyd så forklarer jo det endel :D
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

Image

Image

Bilen er ute å soler seg igjen.. første gangen bilen er ute av garasjen sin 12 august 2004.. Alt ser ut til å funke rimelig bra.. montere på vindusheiser, panser, nye olje i kasse og diff.. så er den klar for eu kontroll :)

Sinnsykt takk til harald for bra pris på motor.. takk til silverboy og mazdafreks for deler underveis! 8)

PS: det ble ubeskrivlig mye innsugslyden ved å kjøre uten panser og med åpent kn filter.. tror dette er trenden fremover.. panseret er jo vekt også :)
Mx5 -91 HT
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

kult at gamle motorn ble til no nytte , tilslutt... har nok mange km igjen i seg får vi håpe...
Post Reply