Etter motorbytte går bilen min på 2 sylindre.. siden jeg pendler bergen-sandefjord stadigvekk tok jeg en rå kjangs på at det var dysene som tullet det til... nå har jeg bytta begge dysene til noen andre brukte dyser.. heller ikke dette hjalpt noe.. klarte å fylle en kopp med bensin på ca 1 sekund så virker som det er godt med bensintrykk også..
jeg antar at 2 av dysene ikke får strøm i det hele tatt.. noen som har vært borti dette før ?
Hvis noen har ledningsnettet til dysene i vestfold eller omegn ta kontakt
Bilen går på 2 sylindre..
Moderator: Styremedlemmer
Bilen går på 2 sylindre..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Status: Offline
hmm.. det var dumt det da.. at det ikke virket.. er vel 1 og 4 på samme, og 2 og 3 på samme skulle jeg mene..
har ledningsnettet også jeg vettu.. (den stumpen som sitter på innsuget ihvertfall) skulle likesågreit sendt hele mæla neddover tror jeg..
om dysene spruter så får de jo strøm.. prøvd å starte bilen med en og en dyse ute og se hvordan de spruter?
har ledningsnettet også jeg vettu.. (den stumpen som sitter på innsuget ihvertfall) skulle likesågreit sendt hele mæla neddover tror jeg..
om dysene spruter så får de jo strøm.. prøvd å starte bilen med en og en dyse ute og se hvordan de spruter?
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
dysene spruter ikke på de 2 sylinderene som ikke går.. har målt motstand på selve dysene nå.. dem stemte i forhold til verkstedmanualen.. klarte ikke å måle på selv kabelen som går til hver dyse.. ifos så klarte vi å målte litt med det er jo pulser med strøm.. så det var ikke lett å sammenligne.. trenger ett peak meter for å måle dette orntlig.. tenkte jeg skulle prøve å rense alt av kontakter å slikt for å se om det hjelper
Har skaffet en kabelsett greie til hvis jeg finner ut at dette er helt paya.. må skaffe ett peakmeter i morgen..
Har skaffet en kabelsett greie til hvis jeg finner ut at dette er helt paya.. må skaffe ett peakmeter i morgen..
Mx5 -91 HT
nå har jeg funnet feilen!

Åpnet kontakten på ledingsnettet til dysene.. der var en pin av seks bøyd bitte litt.. bøyde denne tilbake med tang.. WROOOM sa det i verkstedet så eksos stod etter! 4 sylindre i rekke tente så det holdt
nå skal det skrus frem til eu kontroll så fort som mulig.. tror jeg må til sharif'n å hente ett sett toyo r-dekk i morgen

Åpnet kontakten på ledingsnettet til dysene.. der var en pin av seks bøyd bitte litt.. bøyde denne tilbake med tang.. WROOOM sa det i verkstedet så eksos stod etter! 4 sylindre i rekke tente så det holdt

nå skal det skrus frem til eu kontroll så fort som mulig.. tror jeg må til sharif'n å hente ett sett toyo r-dekk i morgen

Mx5 -91 HT
-
Bilen er ute å soler seg igjen.. første gangen bilen er ute av garasjen sin 12 august 2004.. Alt ser ut til å funke rimelig bra.. montere på vindusheiser, panser, nye olje i kasse og diff.. så er den klar for eu kontroll

Sinnsykt takk til harald for bra pris på motor.. takk til silverboy og mazdafreks for deler underveis!

PS: det ble ubeskrivlig mye innsugslyden ved å kjøre uten panser og med åpent kn filter.. tror dette er trenden fremover.. panseret er jo vekt også

Mx5 -91 HT
-