Vet noen hvor jeg får tak i overgang til luftfilter?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Vet noen hvor jeg får tak i overgang til luftfilter?

Post by HansT »

Jeg har behov for en overgang/konverter fra luftmengdemåleren på min bil (Miata 1991) som har firkantet innsug, og til et luftfiler med rund åpning. En "god gammel" round to square konverter. :D

Jeg vet de blir solgt sammen med luftfilter kits, men har vært i kontakt med et firma som også kun solgte denne konverteren. Nytt luftfilter har jeg ikke behov for. Dessverre hadde ikke de flere igjen, og de trodde heller ikke de kunne få tak på noen de neste ukene. Noen som har seriøse tips om andre jeg kan høre meg?
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

astperformance i bergen har i masser :) (kan sikkert sende til deg... )



http://www.astperformance.com

Ole
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Vet noen hvor jeg får tak i overgang til luftfilter?

Post by Vidar »

jeg har et slik ubrukt konverter liggende som jeg ikke bruker. Diameteren ut er ca 7,5 - 8 cm.
HansT wrote:Jeg har behov for en overgang/konverter fra luftmengdemåleren på min bil (Miata 1991) som har firkantet innsug, og til et luftfiler med rund åpning. En "god gammel" round to square konverter. :D
Jeg vet de blir solgt sammen med luftfilter kits, men har vært i kontakt med et firma som også kun solgte denne konverteren. Nytt luftfilter har jeg ikke behov for. Dessverre hadde ikke de flere igjen, og de trodde heller ikke de kunne få tak på noen de neste ukene. Noen som har seriøse tips om andre jeg kan høre meg?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
larsmx5
teknisk sjef (mek)
teknisk sjef (mek)
Posts: 14
Joined: 29 Sep 2003, 02:00
Location: lørenskog
Status: Offline

Post by larsmx5 »

har en slik overgang jeg også...
pm meg vis du er interissert....
User avatar
Z3killer
0 RPM
0 RPM
Posts: 26
Joined: 01 Nov 2003, 01:00
Location: Larvik/Kongsberg
Status: Offline

Post by Z3killer »

Hvor mye skal dere ha for disse overgangene?
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

ASTPerformance hadde utsalgssted også her i Stavanger, og de hadde. Takk for hjelpen.
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Hei Hans, tar gjerne imot tips om du får tak i denne overgangen. Luftfilteret er det eneste jeg ikke er 100% fornøyd med på kompressorsatsen (skumgummi, blir veldig fort tett), og vil bytte dette mot et KN-filter, men trenger da også overgang firkantet/rund.
Mvh Frode
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

De hadde overgangen som passet rett på luftmengdemåleren. Jeg kjøpte også med "slange" for å posisjonere det originale luftfiltere til JR kit'et på et litt kaldere sted. Din opplysning om at dette fort blir tett gjør imidlertid at jeg kanskje må revurdere å bruke det. AST Performace hadde noen "King Dragon" luftfilter de anbefalte. Noen som vet om disse er "noe"?

Forøvrig tror jeg at dersom du kjøper KN 57i filter kit'et til MX5/Miata får med adapter.
User avatar
morten-99
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 202
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by morten-99 »

har selv kjørt King Dragon filtre på de siste bilene jeg har hatt og har vert veldig fornøyd med filtrene.

så det første jeg gjorde når jeg kjøpte meg Mx5 var å løpe til AstPerformance og kjøpe filter, fikk i samme slengen flyttet det som så mange andre til ett kaldere sted. klarte å lirke på plass ett filter bak høyre front lys(NB modell) slik at luftveien også ble så kort som mulig.

fikk bedre trekk-kraft på høye gir. tro det eller ei, men det merkes faktisk.
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

har også kingdragon filter... Kjempfornøyd :)

Tør også påstå økt trekkraft på høyere turtall.


Ole
(Har snart kjørt 100000 på KD filteret :) )
Post Reply