Unichip
Moderator: Styremedlemmer
7500,- for 10%mer effekt..?? Tror ikke de får så mye ut av en mx5 med kun en "chip"..Ikke sikker på om det går å montere engang på NA..
Er jo bare en tusenlapp mer (+litt moms da..) for minste Greddy-kit'et!
Det er nok effekt som merkes, og som kan bygges ut videre etterhvert
Tror det er en meget grei startpakke!
Fremdeles på tilbud : http://www.turboimports.com/gre-11540001.html
Er jo bare en tusenlapp mer (+litt moms da..) for minste Greddy-kit'et!
Det er nok effekt som merkes, og som kan bygges ut videre etterhvert

Tror det er en meget grei startpakke!
Fremdeles på tilbud : http://www.turboimports.com/gre-11540001.html
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
-
- Moderator
Du blir ikke automatisk medlem som bruker av forumetmxLars wrote:Hei Espen, er faktisk så grønn at jeg ikke klarer å se hvor Medlemsnr. mitt er - hverken i velkomstmail, profil eller innboks..
Er vel oppe i 440 ett eller annet...

Hvis du ikke har fått medlemskort har du sansynligvis ikke meldt deg inn...

se her:
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Blimedlem
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Nei selvfølgelig... tenkte ikke..
Her er vel selvfølgelig mange flere brukere enn medlemmer. Tenkte i farten det skulle være et autogenerert nr. som kom opp på hver reg. bruker..
Skal melde meg inn snart, siden det ikke så ut som jeg skulle få nådestøtet på chassis/ramme etter en kjapp inspeksjon hos rust-eksperten idag. Det er jo ikke snakk om noe beløp i det hele tatt - med all den direkte support og gode miljøet som er her! Tror ikke jeg kan komme borti noen problemer med bilen som dere ikke har hatt før

Skal melde meg inn snart, siden det ikke så ut som jeg skulle få nådestøtet på chassis/ramme etter en kjapp inspeksjon hos rust-eksperten idag. Det er jo ikke snakk om noe beløp i det hele tatt - med all den direkte support og gode miljøet som er her! Tror ikke jeg kan komme borti noen problemer med bilen som dere ikke har hatt før

Takker, som medlem av forumet (skjema er sendt til klubben)EspenSort92 wrote:Ja velkommen som medlem begge to
skriv medlemsnummer i profilen da...
Ang. chip så er vel dette prøvd uten hell før..
De som har prøvd dette før har de hatt biler som er standard eller har de hatt modifikasjoner i tilegg?
Leste på http://www.tdi-plc.com/MazdaMX5.html at man kunne få 25hk med unichip, men dette er sikkert under optimale forhold og mors kjøttkaker til middag.
Mvh
Thomas
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Du kan jo Rema-trimme bilen din med å stille til 14 graders fortenning for Hk på høytturtall eller 18 graders fortenning for å få moment på lavt turtall..
Disse chippene gjør vel ikke stort annet enn å gi bilen mere bensin og evt mappe tenningen. Men den trenger mere luft også, og det klarer ikke en chip å gi..
For 7500 får du nesten et gReddy (turbo) kit i USA...
Disse chippene gjør vel ikke stort annet enn å gi bilen mere bensin og evt mappe tenningen. Men den trenger mere luft også, og det klarer ikke en chip å gi..
For 7500 får du nesten et gReddy (turbo) kit i USA...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Broderen chippet sin gamle opel omega 2.0i, og den hjalp det godt på, bedre dreiemoment mer turtallsvillig. og gikk fra 0,8 på milen til 0.68 dette målte eg på 2-3 tanker for dette ville eg ikkje tro at en slik tung bil kunne bruke så lite,, har også vert med å kjenne forskjell på en bmw 1.8is før og etter,, så hvorfor skal det ikkje hjelpe på en mx-5, på feks en 1998 1,6 mx-5 så er det 110hk i norge og 125hk i asia, tviler sterkt på de har giddet noe annet enn bytte av programmer..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
med tanke på de 110 i eurpoa og de 125 i asia er det jo også forskjell på hvilken måleenhet de oppgies i. ene oppgis i din og den andre i sae,
her er vel forskjellen hvor i motor evt drivverk det måles.
hvertfall slik jeg har skjønt det. korriger meg hvis jeg tar feil
har selv prøvd å finne de siste 15 "asia" Hk uten at noen kan gi meg ett fullgodt svar.
Hvis disse er relativt enkel å finne vil jeg gjerne ha de i bilen min
her er vel forskjellen hvor i motor evt drivverk det måles.
hvertfall slik jeg har skjønt det. korriger meg hvis jeg tar feil
har selv prøvd å finne de siste 15 "asia" Hk uten at noen kan gi meg ett fullgodt svar.
Hvis disse er relativt enkel å finne vil jeg gjerne ha de i bilen min
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Jepp eg vil også ha de 15hk mer. er litt for lite nå, spesielt på turtall under 4500, men etter dette er det egentlig greit,, Turbo er eg litt enstelig til, vil ha bilen i lovlig stand eg, skal komme igjennom en teknisk kontoll med ett smil, og ikkje en skjelv..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
-
- Moderator