Unichip

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Unichip

Post by Sladd »

Hei!

Er det noen her som har prøvd Unichip på 90mod. MX-5 1,6l 16v?

Lenke: http://www.autoconsult.as/

Mvh
Thomas
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

7500,- for 10%mer effekt..?? Tror ikke de får så mye ut av en mx5 med kun en "chip"..Ikke sikker på om det går å montere engang på NA..

Er jo bare en tusenlapp mer (+litt moms da..) for minste Greddy-kit'et!
Det er nok effekt som merkes, og som kan bygges ut videre etterhvert :mrgreen:
Tror det er en meget grei startpakke!

Fremdeles på tilbud : http://www.turboimports.com/gre-11540001.html
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

Velkommen som medlem, forresten! Rykende fersk!
**Ikke vært her lenge jeg heller, og har kjøpt meg første Mx5 ETTER jeg ble medlem :wink:
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Ja velkommen som medlem begge to :)

skriv medlemsnummer i profilen da... ;)

Ang. chip så er vel dette prøvd uten hell før..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

For den prisen bør det være inkludert tuning med dynopapirer som beviser 10% mer effekt...
10% tror jeg er BS. Det er ca. 10 hester.
Vis meg effektøkning på papiret og jeg legger meg flat.
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

Hei Espen, er faktisk så grønn at jeg ikke klarer å se hvor Medlemsnr. mitt er - hverken i velkomstmail, profil eller innboks..

Er vel oppe i 440 ett eller annet...
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

mxLars wrote:Hei Espen, er faktisk så grønn at jeg ikke klarer å se hvor Medlemsnr. mitt er - hverken i velkomstmail, profil eller innboks..

Er vel oppe i 440 ett eller annet...
Du blir ikke automatisk medlem som bruker av forumet :)

Hvis du ikke har fått medlemskort har du sansynligvis ikke meldt deg inn... ;)

se her:
http://mx5-miata.no/modules.php?name=Blimedlem
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

Nei selvfølgelig... tenkte ikke.. :oops: Her er vel selvfølgelig mange flere brukere enn medlemmer. Tenkte i farten det skulle være et autogenerert nr. som kom opp på hver reg. bruker..
Skal melde meg inn snart, siden det ikke så ut som jeg skulle få nådestøtet på chassis/ramme etter en kjapp inspeksjon hos rust-eksperten idag. Det er jo ikke snakk om noe beløp i det hele tatt - med all den direkte support og gode miljøet som er her! Tror ikke jeg kan komme borti noen problemer med bilen som dere ikke har hatt før :mrgreen:
User avatar
Sladd
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 171
Joined: 18 Jul 2005, 02:00
Location: Modum
Status: Offline

Post by Sladd »

EspenSort92 wrote:Ja velkommen som medlem begge to :)

skriv medlemsnummer i profilen da... ;)

Ang. chip så er vel dette prøvd uten hell før..
Takker, som medlem av forumet (skjema er sendt til klubben)

De som har prøvd dette før har de hatt biler som er standard eller har de hatt modifikasjoner i tilegg?
Leste på http://www.tdi-plc.com/MazdaMX5.html at man kunne få 25hk med unichip, men dette er sikkert under optimale forhold og mors kjøttkaker til middag.

Mvh
Thomas
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Du kan jo Rema-trimme bilen din med å stille til 14 graders fortenning for Hk på høytturtall eller 18 graders fortenning for å få moment på lavt turtall..

Disse chippene gjør vel ikke stort annet enn å gi bilen mere bensin og evt mappe tenningen. Men den trenger mere luft også, og det klarer ikke en chip å gi..

For 7500 får du nesten et gReddy (turbo) kit i USA...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Broderen chippet sin gamle opel omega 2.0i, og den hjalp det godt på, bedre dreiemoment mer turtallsvillig. og gikk fra 0,8 på milen til 0.68 dette målte eg på 2-3 tanker for dette ville eg ikkje tro at en slik tung bil kunne bruke så lite,, har også vert med å kjenne forskjell på en bmw 1.8is før og etter,, så hvorfor skal det ikkje hjelpe på en mx-5, på feks en 1998 1,6 mx-5 så er det 110hk i norge og 125hk i asia, tviler sterkt på de har giddet noe annet enn bytte av programmer..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
morten-99
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 202
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by morten-99 »

med tanke på de 110 i eurpoa og de 125 i asia er det jo også forskjell på hvilken måleenhet de oppgies i. ene oppgis i din og den andre i sae,
her er vel forskjellen hvor i motor evt drivverk det måles.

hvertfall slik jeg har skjønt det. korriger meg hvis jeg tar feil

har selv prøvd å finne de siste 15 "asia" Hk uten at noen kan gi meg ett fullgodt svar.

Hvis disse er relativt enkel å finne vil jeg gjerne ha de i bilen min
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Jepp eg vil også ha de 15hk mer. er litt for lite nå, spesielt på turtall under 4500, men etter dette er det egentlig greit,, Turbo er eg litt enstelig til, vil ha bilen i lovlig stand eg, skal komme igjennom en teknisk kontoll med ett smil, og ikkje en skjelv..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Fordi at det er så varmt i asia, så klarer ikke de ekte hestene (dyrene) å yte like mye som hestene i Norden/Europa som yter... :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Grunnen til at chip'ing fungerer bedre på tyske biler er vel kanskje at de har mer margin mot hva bilen tåler...??

Tror man feks. at det er mulig å chippe S2000 som allerede har 240 HK på 2 liters motor?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply