Bensintank
Moderator: Styremedlemmer
Bensintank
Hvor mange liter rommer bensintanken på en 89-97 / NA?
Tenker på fuelcell+stereo... Må vel gå ann å få en fuelcell med påfylling som på vanlig mx5/miata?
Tenker på fuelcell+stereo... Må vel gå ann å få en fuelcell med påfylling som på vanlig mx5/miata?
Bygge om til LPG?!? 8OOleV wrote:Takk for svarFår fuelcell på 40/41 liter.
Blir vel litt stort med 61 liter, og litt lite med 30 liter...
Og El-motorer i navene bak?
Det kommer til å påvirke kjøreegenskapene noe, vil jeg tro..
Generator og batterier må jo også fordeles mellom motor- og bagasjerom..
Kan ikke du gjøre dette med en Opel istedet?

*Keep the Mx5's alive!
*edit* Håper du mener en vanlig racingtank med "fuelcell"

mxLars: Ja, tanken var en bensintank som ser annerledes ut...
http://www.amerikanskebildeler.no/amcar99/ramme.htm ( side 29 av 48 )
Satser nok på en 46-liter når den tid kommer. Får vel cruisa en del med 46 liter? Hehe
Edit: Korrigere volum på fuelcell

http://www.amerikanskebildeler.no/amcar99/ramme.htm ( side 29 av 48 )
Satser nok på en 46-liter når den tid kommer. Får vel cruisa en del med 46 liter? Hehe
Edit: Korrigere volum på fuelcell
Last edited by OleV on 22 Jul 2005, 18:27, edited 1 time in total.
Vidar - du har for store dyser
Når/hvis tanken er 45 originalt, er det vel ikke mye vits i en 46 liter..?
61liter'n er nok for stor tenker jeg, 46'en kan også være det - hvis forholdene mellom dimensjonene ikke stemmer.
Har ikke sett/tenkt på dette selv, men ser i entusiast workshop-manualen at det er noen former på standardtanken som ikke ligner på disse "racing" fuelcell'ene.. Og du kan mulig ikke bruke monteringssettet heller, hvis ikke det er justerbare bånd.
Mulig du kan spare litt VEKT på disse tankene da, men tror ikke det kan dreie seg om mange kg.. så mye mer cruising vil du ihvertfall ikke få utav den ekstra litern - hvis det skulle passe

Når/hvis tanken er 45 originalt, er det vel ikke mye vits i en 46 liter..?
61liter'n er nok for stor tenker jeg, 46'en kan også være det - hvis forholdene mellom dimensjonene ikke stemmer.
Har ikke sett/tenkt på dette selv, men ser i entusiast workshop-manualen at det er noen former på standardtanken som ikke ligner på disse "racing" fuelcell'ene.. Og du kan mulig ikke bruke monteringssettet heller, hvis ikke det er justerbare bånd.
Mulig du kan spare litt VEKT på disse tankene da, men tror ikke det kan dreie seg om mange kg.. så mye mer cruising vil du ihvertfall ikke få utav den ekstra litern - hvis det skulle passe

Innerleia (ikke om Dombås) er ganske nøyaktig 50mil iflg. visveg.no's ruteplanlegger. Dette bør jo gå veldig bra, vel å merke hvis du har joggesko og ikke vernesko på høyrefoten daVidar wrote:Jeg kunne tenkt meg en større bensintank, får ikke kjørt Oslo-Trondheim uten å fylle bensin lengre..

Skal slippe å gå ned på sandalnivå, ihvertfall med min 1,6 + 45l. tank!
Synes den brukte sjokkerende lite (~0,6/mil), etter hva jeg har lest ellers her..
Får sjekke om pluggene er hvite når jeg får den tilbake fra rustbehandlingen

- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Kjører østerdalen jeg..
Min brukte 0,6 med økokjøring Oslo-trondheim. (uten kompressor)
Men i sommer brukte jeg ca 1 liter på mila, og det var ikke sånn økonomisk kjøring
Min brukte 0,6 med økokjøring Oslo-trondheim. (uten kompressor)
Men i sommer brukte jeg ca 1 liter på mila, og det var ikke sånn økonomisk kjøring
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
Strengt talt ikke for å øke tankvolumet jeg skal ha det, og heller ikke for vektreduksjon... Vil ha stereo i bagasjerommet, og med en firkanta tank så blir det (kanskje) plass til ei lita basskasse på hver side av tanken. Kjøre bassreflex'n inn gjennom "hattehylla".
-evt tank på ene sida, og bass på andre. Blir kanskje vel sidetungt siden tanken må være på samme side som meg?
-evt tank på ene sida, og bass på andre. Blir kanskje vel sidetungt siden tanken må være på samme side som meg?
Hmm.. du vil jo bare få tuningfrekvensen på porten/kassa, og de harmoniske frekvensene av denne gjennom.. Men det er jo ikke så mange alternativer for å få sub i en mx5.. Hva med å åpne opp noe mellom bagasjerom og kupé - slik at "hele" basskassa spiller igjennom da? Tar meg kanskje vann over hodet her, siden jeg ikke har sett på (mangelen av) mulighetene.OleV wrote:Strengt talt ikke for å øke tankvolumet jeg skal ha det, og heller ikke for vektreduksjon... Vil ha stereo i bagasjerommet, og med en firkanta tank så blir det (kanskje) plass til ei lita basskasse på hver side av tanken. Kjøre bassreflex'n inn gjennom "hattehylla".
Har noen 8"'ere liggende med lav vas og 15mm xmax jeg hadde tenkt å prøve på sidene av tanken etterhvert. For ikke å rappe noe av bagasjeutrymmen

**Vidar - kjører du kompressor? godkjent? type? effekt,styring osv.?
Thx.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Kjører Jackon Racing kompressor med oppgraderingskittet... Aner ikke hvor mange hester jeg har. Men målte 0-100 til 6 sek og 39 hundredeler. (autotimer 100 med autotimeren er 96 i flge GPSn)
Ikke godkjent enda. Men har fått muntlig ja fra biltilsynet. Måtte få bilen til å gå før jeg bestiller time hos NAF(bremsing) og biltilsynet.
Ikke godkjent enda. Men har fått muntlig ja fra biltilsynet. Måtte få bilen til å gå før jeg bestiller time hos NAF(bremsing) og biltilsynet.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive