Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ringte nettopp på en 90mod miata med turbo som lå til salgs.. eieren sa at diffen mest sannsynlig va gåen. han sa den hadde den hadde orginal diff.sperre.. var miata levert med thorsendiff allerede i 1990?
hva vil en diff koste? er det mulig å finne noe slikt brukt?
Det er vanskelig å få tak i brukt. Det beste er vel å få tak i en uorignal sperrediff.. tror den heter Kaaz eller noe ?
Men vet ikke helt hvordan den egner seg på bane..
men skal du først få tak i diff, så prøv å få tak i en 1,8L diff og stikkakslinger. Så har du en diff som tåler effekten i motoren din bedre
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
da her jeg fått bekreftet det jeg mistenkte.. trodde også at det kun var orginal diffbrems på tidlige na modeller men han sa han var 100% sikker på at det var diffsperre..
bilen skal nylig ha fått montert greddykitt og skal være gått 106 000km noe som må kalles ganske lite for en 90mod.. syns derfor det var litt mistenkelig at diffen var gåen allerede.. hva tror dere som har litt mer greie på disse bilene?
noen som har erfaringer med diff fra kaaz og hva vil denne komme på? :)
Hei!
Ser ut som Kaaz er den typen de som driver med drifting bruker.
Se link. http://www.drifting.com/forums/showthread.php?t=6800
Diff. til miata koster 925$ noe som tilsvarer ca. 6290,- nok.
Se www.kaazusa.com for produkt katalog og prisliste.
Vet ikke helt hva frakt vil komme på for noe slikt. Noen som vet hva en kaaz diff. veier?
Silverboy har kjøpt Kaazdiff, så han vet nok hvor mye det koster for en kaazdiff..
Tror nok det bli kaaz på meg hvis diffen tar kvelden..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Ser du også må bytte "Z1" (Z1= MAZDA GENUINE PARTS SIDE SHAFT T005-27-270B×2 C-CLIP F001-25-421A×2) - stikkakslinger/stubaksler for å få på denne - blir noen kr. ekstra.. ihvertfall hvis de er fra Mazda 8O
*Hint* Ligger Torsen og mellom/stikkakslinger på ebay nå..
Hadde kjøpt de selv hvis jeg hadde hatt bedre oversikt over hva som må gjøres med bilen..
Har diff som funker nå, og trenger nok ikke ny uten jeg overlader
Bare så det er sagt så gjør ikke en diffsperre/lsd/difbrems diffen noe sterkere.
Det må i så fall være ved "etthjulsburning" når planetgirene raser rundt kronhjulet.
Den orginale 1.6 "sperra" er en viskose sak som er mest ment å gjøre livet lettere på vinterføre og ikke noe mer.
Så lenge begge hjulene har grep ryker 1.6 diffen like raskt selv om det sitter en kaaz sperre til 7K der eller ikke.
Bruk derfor pengene på en 1.8 diff.
Sjekket litt anngående diff på mx-5 når eg hadde na, blei anbefalt å ikkje kjøpe kaaz til original diffen på 1,6 da denne er for liten og ville sikkert vera svak alikevel, blei rådet for å gå for en diff til 1,8 den store diffen, eller en nb diff. helst torsen, men de er heller vanskelige å skaffe,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
arildh wrote:Så lenge begge hjulene har grep ryker 1.6 diffen like raskt selv om det sitter en kaaz sperre til 7K der eller ikke.
Bruk derfor pengene på en 1.8 diff.
Kan bare støtte dette. Det tok mindre enn ett år etter at jeg installerte kompressoren før "diffen har daua". Jeg visste om problemet, og prøvde faktisk å kjøre litt forsiktig (les: ikke dra ut i hjulspinn fra hvert rødlys osv.), men likevel røk den for det. (på innkjøringsfilen til motorveien i ca.100 km/t når jeg fikk hjulspinn på våt asfalt og plutselig kom til en tørr flekk.. )...
Drømmen var å oppgradere til 1,8 torsen, men de vokser ikke på trær, så jeg endte opp med en åpen 1,8. Siden jeg ikke driver med banekjøring har jeg heller ikke savnet torsen diff noe spesielt.