På de nyere MX-5, er det 6 gir forover på de? Passer de girkassene på de eldre MX-5? F.eks min, som er '94? Eventuelt, har Mazda laget andre biler med 6 gir forover? Er på bilferie i Europa, og jeg liker ikke å ligge på så veldig høyt turtall lenge på motorveiene, 130-140km/t er jo ca 4500omdreininger i femte hvis jeg ikke husker helt feil... Syns det er litt ekkelt, tenk om min lille mazda knekker sammen?
Hilsen sigve
Girkasser
Moderator: Styremedlemmer
- Grovetussen
- 0 RPM
- Status: Offline
Girkasser
'94 Smurfeblå MX-5 1,8
*KD luftfilter
*Sort Hardtop
På utkikk etter hva som helst av gøye ting til min MX-5, send PM hvis du har noe på lur
*KD luftfilter
*Sort Hardtop
På utkikk etter hva som helst av gøye ting til min MX-5, send PM hvis du har noe på lur
t aturen inn på : http://forum.miata.net/vb/ og søk litt her. Du vil finne en del info både for og imot og hva som må gjøres
Bilen er jo laget for å takle slike turtall.
På motorvei i Tyskland ligger man i 200 kmh og da på nærmere 7000 rpm.
Det eneste bekymringen du kan ha, om du vil kalle det for det, er å huske å bytte olje på hver 5000 km, peilie olja inni mellom, sjekke kjølevæske, kjøre bilen varm før høye turtall etc. Er alle slike ting i orden skal ikke høye turtall være noe problem.
På motorvei i Tyskland ligger man i 200 kmh og da på nærmere 7000 rpm.
Det eneste bekymringen du kan ha, om du vil kalle det for det, er å huske å bytte olje på hver 5000 km, peilie olja inni mellom, sjekke kjølevæske, kjøre bilen varm før høye turtall etc. Er alle slike ting i orden skal ikke høye turtall være noe problem.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline