HJELP! alle liker å bunke bilen min

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

HJELP! alle liker å bunke bilen min

Post by A_hjelme »

:cry: Hvrfor?? Er det noe spesielt med akkurat MIN bil??? Samme hvor e setter den fra meg, så skal alltids noen bunke den.... det værste e de som åpner døra si å : BONK!!! ingen sett, oki. da bare kjøre e.... Å det har skjedd sikkert over 10 ganger allerede på 1,5 år. E alle sånn? Frustrerende. Og ikke nokk med det. Har også blitt på-rygget 2 ganger! en i front å en på bakskjerm. men det blei ordna. For DER var det vitner til. Ha Ha!!
Hjelper det med noe bevegelses-sensor til alarmen?? Har Defa. Ellers prøver e å parkere LAAAAAAAANGT fra andre biler....
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Desverre..

Post by EspenAndre »

Ja desverre er det slik at folk ikke har respekt for andres ting.. spesielt biler, det er synd at man må parkere laangt unna bare fordi de MÅ åpne døren helt opp. Men så er jo parkeringsplassene veldig smal her i landet også da..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 468
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 163
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by KnutH »

Heh... En klassiker for oss med MX-5 det der. Enkelte tar ikke en gang et hint, f.eks. han som parkerte ved siden av faderen på hans faste parkeringsplass i fellesgarasjen. Framdøre hans på venstre side så til slutt ut som et dass. Det hjalp ikke en gang å henge på ei brukt gummimatte på dørsida en måneds tid. Syke folk... :roll: Litt av problemet med en MX-5 er: 1. den er veldig lav 2. den er bredere enn den ser ut til hvis man "beregner" fra vindushøyde. Hmmm... sa noen høyspentgenerator koblet på karosseriet? :mrgreen:
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

jeg har kjørt ca 90000 med min mx siste årene... enda ikke en eneste parkerings ding :) ( Kjører for det meste i Bergen sentrum) pleier og parkere forholdsvis taktisk... sjekk punkter:

1. Gammal bil ved siden av: Glem d...
2. Bil med Barnesete: Glem d...
3. Biler med "lange" dører: Glem d...

Beste bilene og parkere ved siden av er de som det ser ut som det kun er en som kjører (ingen passasjerer) å parkere tett opptil pass døren... Da blir det god plass på andre siden :)

Ole
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

KnutH wrote:Litt av problemet med en MX-5 er: 1. den er veldig lav 2. den er bredere enn den ser ut til hvis man "beregner" fra vindushøyde.
3. Selve platene i dørene, skjermer osv. på Miata/MX5 er mye tynnere enn mange andre biler av vekthensyn. De er mao. lettere å få slike små bulker i.
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Har opplevd det samme 2-3 ganger. Den værste skaden er framme på skjermen, en hvit bil har gnikka seg oppetter min bil. Og fikk en liten karroseri skade, pluss at den må lakeres. Irriterende.
I Sveirge er det mulig og tilleggsforsikkre bilen mt slike parkerings skader. Mister ikke bonus.
Skulle vært mulig her i landet også.
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

tness wrote:I Sveirge er det mulig og tilleggsforsikkre bilen mt slike parkerings skader. Mister ikke bonus.
Skulle vært mulig her i landet også.
Hørtes ut som Olebrg91 har den beste tilleggsforsikringen mot slikt... Men nå kan det jo diskuteres om Bergen er den del av Norge da! :mrgreen:
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Hei Andreas; ja det er frustrerende, men lar seg langt på vei unngå. Jeg bruker stort sett samme metode som Ole BRG91. "Planlegg" parkeringen litt. Jeg unngår stort sett å få noen ved siden av meg i det hele tatt - finner alltid en "langs-etter" parkering. Om jeg mot formodning bruker bilen til et kjøpesenter, setter jeg av kona og bruker deretter etpar minutter ekstra til å finne "min plass". Høres kanskje litt sykt ut, men sparer masse ergrelser og bilen er fortsatt relativt strøken. (92 modell sort - hvor alt synes!)
Post Reply