
Turbo og greier
Moderator: Styremedlemmer
Turbo og greier
Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... 

- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Funker bra med AC og servo med kompressor hvertfall..
Tror ikke det er noe problem med turbo heller..
Eneste er at jeg må lage en ny plan for IC røra mine pga AC-radiatoren..
Tror ikke det er noe problem med turbo heller..
Eneste er at jeg må lage en ny plan for IC røra mine pga AC-radiatoren..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Dokumentene du trenger ligger til nedlasting her. Jeg brukte også utskrift av hele C.A.R.B. godkjenninga.
Men det viktigste er å finne en fornuftig person som jobber hos biltilsynet med godkjenning.
Bilen min skal godkjennes mandag 15 august kl 11:30
Men det viktigste er å finne en fornuftig person som jobber hos biltilsynet med godkjenning.
Bilen min skal godkjennes mandag 15 august kl 11:30

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Re: Turbo og greier
Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så...
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Turbo og greier
AC er jo ikke dumt selv med Cab... men ingen absolutt nødvendighet seff.Lupez wrote:Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så...
...hadde jeg hatt valget ville jeg valgt med!

2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kan anbefale JR kompressor kit.
Herlig lyd og motoren drar godt. Av og til kjører jeg forbi i 5. giret
Kitet kom seg på ca 20k hos meg inkl upgradering..
Anbefaler å kjøpe kompressor og opppgradering samtidig
Herlig lyd og motoren drar godt. Av og til kjører jeg forbi i 5. giret
Kitet kom seg på ca 20k hos meg inkl upgradering..
Anbefaler å kjøpe kompressor og opppgradering samtidig

Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Kit koster altså ca 20 inkl oppgradering. Hva koster en programerbar ECU, datasprut? FM LINK=datasprut? Andre anbefalinger? Heller mer og mer mot en 1600+JR, hvertfall hvis du får noen gode papirer på godkjenninga. Effekt som teller? Ikke hvordan disse ekstra HK kom inn under huven..?
Blir jo litt kostbart, men med litt seriøs bygging og godt vedlikehold av hele bilen generelt så er det vel salgbart til en god pris.
Blir jo litt kostbart, men med litt seriøs bygging og godt vedlikehold av hele bilen generelt så er det vel salgbart til en god pris.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
salgbart? tenker du på å selge allerede før du kjøper ? 
Med godkjent kompressor eller turbo skulle en tro du får det oppgraderingen kostet i tillegg til vanlig pris...
Men da må du jo tenke på at bilen ikke må være importert nettopp... blir mange kriterier etterhvert

Med godkjent kompressor eller turbo skulle en tro du får det oppgraderingen kostet i tillegg til vanlig pris...
Men da må du jo tenke på at bilen ikke må være importert nettopp... blir mange kriterier etterhvert
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata