Eksos anlegg anbefalinger..
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Eksos anlegg anbefalinger..
Jeg må ha et annet eksosanlegg som passer en trimma bil..
Noen som har noe å anbefale.
PS: det skal se normalt ut, skal IKKE ha slik loffe griller...
Noen som har noe å anbefale.
PS: det skal se normalt ut, skal IKKE ha slik loffe griller...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
Jeg kan i hvert fall si deg hva du ikke skal ha: SIMONS!
Problemet er at eksospotta er falset, i stedet for sveist. Dette medfører lekkasje etter relativt kort tid, i mitt tilfelle i løpet av første sommersesongen.
Problemet er at eksospotta er falset, i stedet for sveist. Dette medfører lekkasje etter relativt kort tid, i mitt tilfelle i løpet av første sommersesongen.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Var det ikkje borla som var det beste då, ellers så merket eg endel effekt med mitt greddy på min na, men du som ikkje vil ha noen loff holder passer ikkje dette, det var endel lyd av dette også,, eg har nå remus på min nb, lite lyd men vet ikkje om dette er noe bra i henhold til effekt.. Hør med svendsens eksos som tidligere nevnt i denne tråden, har hørt endel bra omtale av de.. pluss man kan vel velge rør kvalitet selv,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Hvordan ble lydnivået med torshov potte??? Blir vel ikke for høyt med tanke på banekjøring og krava de stiller til støy?HF-mx5T wrote:anbefaler hjemmelaget med rustfrie thorshov deler
Har selv tenkt på å bruke potte fra torshov, men har også vurdert vangbo.... (i 2,5" dim...)
t_huseby ---> Redrider
Kan fint få et eksos anlegg til å bråker MYE selv om en har turbo og en potte. Jeg har også prøvd med bare strake rør sånn for moro skyld, og det bråka no inni helve**...(litt rått å høre turbo'n på tomgang)Vidar wrote:Med turbo, så blir lyden dempet en del.
Derfor lurte jeg på om torshov potta dempet nok
t_huseby ---> Redrider
Jeg lagde meg et torshovanlegg her om dagen med diverse bend, en resonator og en torshovpotte bakerst.
Det ble fin lyd, men en del resonanser som krevde ørepropper på lengre turer mellom 3 og 5K.
Vangbo sine potter og resonatorer er mest sansynlig bedre enn torshov sine.
Simonsanlegget har fin lyd og bra gjennomstrømning til tross for at bakerste potte er et resonanskammer.
Hvis nonen har problemer med at det lekker i den ene skjøten på simonsanlegget er det bare å klaske på eksospasta. Det fungerte på mine 9(!) skjøter på torshovanlegget mitt
Det ble fin lyd, men en del resonanser som krevde ørepropper på lengre turer mellom 3 og 5K.
Vangbo sine potter og resonatorer er mest sansynlig bedre enn torshov sine.
Simonsanlegget har fin lyd og bra gjennomstrømning til tross for at bakerste potte er et resonanskammer.
Hvis nonen har problemer med at det lekker i den ene skjøten på simonsanlegget er det bare å klaske på eksospasta. Det fungerte på mine 9(!) skjøter på torshovanlegget mitt

Den bypassventilen var ingen stor succe. Jeg kjører usenket bil og likevel tok ventilen nedi i fartshumper når den var montert der katalysatoren tidligere var.
Lyden når den stod åpen var også litt for mye av det gode.
Med kompressor tørr jeg ikke tenke på støynivået.
En mulig løsning er å flytte bypassventilen til like før den bakerste potten.
Hvis du skal kjøpe en slik vil jeg anbefale http://www.dmhperformance.com/ecutout.htm
Den er bedre kvalitet enn den jeg kjøpte og tar mindre plass.( www.quicktimeperformance.com)
Lyden når den stod åpen var også litt for mye av det gode.
Med kompressor tørr jeg ikke tenke på støynivået.
En mulig løsning er å flytte bypassventilen til like før den bakerste potten.
Hvis du skal kjøpe en slik vil jeg anbefale http://www.dmhperformance.com/ecutout.htm
Den er bedre kvalitet enn den jeg kjøpte og tar mindre plass.( www.quicktimeperformance.com)