Page 1 of 1

Turbonator

Posted: 18 Aug 2005, 13:06
by Vidar
Nok et vidunderprodukt som skal gi masse gamp i medvind...

http://www.turbonator.com

Posted: 18 Aug 2005, 13:59
by Mazdafreaks
Kan kanskje hjelpe, på min mazda 323 fikk eg ødelagt den originale innsugsslangen min, noe som gjorde at eg måtte finne på noe, fant en stk slange på jobb(Støvsugerslange i silikon) som passet på med noen moddifikasjoner, denne slangen var armert med en ståltråd som gjorde at det blei noen rotasjoner, tror dette faktisk fikk bilen til å gå bedre, for toppfarten økte med ca 25km/t, vet at mange sikkert ikkje vil tro dette men, prøv selv med en flaske vann, hell dette ut, se hvor fort dette går, også prøver dere engang til med å få vannet til å rotere..

Posted: 18 Aug 2005, 15:26
by arildh
Det var en dyr restriktor.

Posted: 18 Aug 2005, 17:32
by Silverboy
noe nytt er det ikke.. slike ting også kalt "syclone" (eller no) så jeg for ti år siden.. og sikkert vært eksisterende mange år før det også..

rotasjonen vil nok slutte relativt raskt etter passering vil jeg tro..

Posted: 19 Aug 2005, 00:08
by supercharged
"The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler"

får vel bytte ut JR superchargeren min med en Turbonator siden den er så bra :lol:

Posted: 19 Aug 2005, 00:15
by steffen
supercharged wrote:"The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler"

får vel bytte ut JR superchargeren min med en Turbonator siden den er så bra :lol:
Høres ut som en god plan. Hva om jeg dekker omkostningene dine for en turbonator ($ 69), kan jeg overta din JR chargeren din da? :D

Posted: 19 Aug 2005, 00:21
by Vidar
supercharged wrote:"The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler"
får vel bytte ut JR superchargeren min med en Turbonator siden den er så bra :lol:
Og hvis du da putter en bensinpille på tanken. Så kjører du nok i fra det meste :lol:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106796

Posted: 19 Aug 2005, 09:23
by supercharged
steffen wrote:
supercharged wrote:"The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler"

får vel bytte ut JR superchargeren min med en Turbonator siden den er så bra :lol:
Høres ut som en god plan. Hva om jeg dekker omkostningene dine for en turbonator ($ 69), kan jeg overta din JR chargeren din da? :D
hehe..trenger ikke charger når jeg har Turbonator :wink: :mrgreen:

Posted: 19 Aug 2005, 09:26
by supercharged
Vidar wrote:
supercharged wrote:"The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler"
får vel bytte ut JR superchargeren min med en Turbonator siden den er så bra :lol:
Og hvis du da putter en bensinpille på tanken. Så kjører du nok i fra det meste :lol:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106796
:lol: det må man jo selvsagt ha! kan nok ihvertfall kjøre fra en köeningegg på rettstrekka når man har Turbonator i tillegg til bensinpille :lol: