"Room"-sikringen går på kupelys og "radio" ledningen - 10A nederst og nærmest deg i sikr. boksen når du stikker hodet under/bak åpneren til panseret (står på lokket..).
Mulig noen har rappet strøm til "kjørelysa" dine fra denne kursen? Mener du ekstralys nede i fanger, eller de vanlige parklysa forresten?
El-skjemaer på bilen din finner du her :
http://www.madracki.com/miata/wiring.html
Det første å sjekke er egentlig kablinga til anlegget..
Jeg fant en ekstra pluss som var dradd fra batteriet, skjøtet på tre steder.. ene stedet var under matta på passajersida, skjøtt med snurr+teip, kommet inn fukt og eiret mot karosseriet (jord).
Mem/standby på anlegget gikk på "+" fra room-sikringen, og når anlegget ble slått på, røk denne.
+ fra "room" gikk da mot den skjøtte kabelen fra batteriet (som hadde 30A sikring), og ble det svakeste leddet i "kretsen"..
...tullekabling!
Napp ut anlegget og sjekk kablinga der, deretter ekstralysa.
Hvis de vanlige parklysa er mørke, er det noe muffens..
*EDIT*
Er det vanlige parklysa som er mørke, GÅR det faktisk en leder fra "tail" (parklys : rød/svart) sikringen til DIN-pluggen (ofte fraværende) bak anlegget..
I tillegg skal du finne en leder fra sigarett-tenner (rød/blå) og room-sikringen (blå/rød) bak stereo'n..
Bruk kabelsko + en tang med moment og gjør det ordentlig mens du holder på.. Fort gjort at én kordel fra ledningen finner veien utfra en sukkerbit eller teip og lager f***
Har du noe annet enn en 2 x 4 watt spiller, er det uansett greit å dra en 4-6 kvadrat leder direkte fra batteriet (husk egen sikring ved batteriet!) til anlegget. Kablingen i en mx5 er TYNN, og sikkert laget slik for å spare vekt
Legg også en egen "-" fra batteriet, eller like godt til en kabelsko på en av boltene til gummien rundt girspaken (bør mulig byttes likevel?) eller annet høvelig sted
Husk å isolere de originale +'ene ordentlig, så de ikke kommer borti noe senere, eller kommer i klem når du trykker anlegget på plass igjen..
Lykke til!