Splitter fersk valvoline, overhalt tårnet med nye fjær-ringer, nylon og begge "gummistøvla". Sugde ut all gamleolja (sølvfarget..) og fylte på 0,9dl fersk valvo her også. Begge gummiene var helt oppbrukt, og nedgiring til 2. oppførte seg slik før overhalingen også - alt annet ble bare mye "smoothere" nå

Olja vi tappet av girkassa var ikke pen..for å si d mildt..
Vet ikke om vi får noe rasping med dårlige syncroringer på disse kassene..
Hvis jeg f.eks. rygger ut innkjørselen min og ruller nedover bakken til 15+ km/t før jeg legger i 2. - må jeg spinne opp girkassa til ca. 2000 omdreininger (med clutchen ute) før jeg klarer å smette i 2. giret..
Siden du spør om olje, antar jeg det ikke har vært sånn hos deg?
- Hvis ringen til 2. er *helt* kaputt blir det mulig ikke no rasping..??
Det er bare et ørlite "hull" i turtallsområdet til kassa å legge inn 2. i .. nesten som i en M6

1. til 2. går greit, men er endel tyngre enn 2. til 3. og videre.
Holder på å lære meg turtallsmatching hver gang jeg er ute å kjører i tettere strøk
Lurer på å flushe kassa og ha på ny olje igjen før jeg gjør noe mer drastisk..
Men hvordan er det hos dere??
Hvis du kommer til en stikkvei i 50-60, og skal gire ned for å ta en sedat (sømmelig?) avkjørsel i 30 - er det bare å smette ned i 2. uten å touche gassen ?
Takker for svar!
Detaljer :
1990, sveitsisk, 179' km, JMZNA18B200103530